Rīgas centrā tiks ierobežots koplietošanas skrejriteņu braukšanas ātrums, paredz koplietošanas transportlīdzekļu izmantošanas saistošos noteikumu projekts, kuru akceptēja Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja.
Jaunie noteikumi noteiks koplietošanas elektroskrejriteņu un velosipēdu izmantošanas prasības, ātruma ierobežojuma zonas un novietošanas aizlieguma zonas pašvaldības teritorijā.
Noteikumi paredz, ka pašvaldība publicēs koplietošanas transportlīdzekļu ātruma ierobežojuma zonas un novietošanas aizlieguma zonas pašvaldības datu publiskošanas portāla "Geo Rīga" tīmekļvietnes sadaļā "Satiksme un mobilitāte".
Ātruma ierobežojuma zonā koplietošanas transportlīdzekļa ātrums nedrīkstēs pārsniegt 20 kilometrus stundā.
Saskaņā ar noteikumiem būs aizliegts novietot koplietošanas transportlīdzekli novietošanas aizlieguma zonās, izņemot kartē norādītās novietošanas vietas.
Pašlaik portālā "Geo Riga" ātruma ierobežojuma zona noteikta Vecrīgā un Rīgas centrā līdz dzelzceļa uzbērumam, kā arī Centrāltirgus un Spīķeru apkārtnē.
Savukārt lielākās koplietošanas transportlīdzekļu novietošanas aizlieguma zonas ir Rīgas centra parki, kanālmalas, daudzas Vecrīgas ielas un tilti pāri Daugavai un Rīgas pils apkārtne.
Koplietošanas transportlīdzekļu pakalpojumu sniegšanai būs atļauts izmantot tikai tādus koplietošanas transportlīdzekļus, kas aprīkoti ar tādu sistēmu, kas regulē ātrumu un novietošanu, pielāgojot to kartē norādītajām koplietošanas transportlīdzekļu ātruma ierobežojuma zonām un novietošanas aizlieguma zonām.
Koplietošanas transportlīdzekļu pakalpojumu sniedzējam būs jānodrošina transportlīdzekļu, kas novietoti stāvēšanai novietošanas aizlieguma zonā, pārvietošanu nekavējoties, bet ne vēlāk kā trīs stundu laikā pēc administratīvā akta spēkā stāšanās brīža.
Gala lēmums par saistošajiem noteikumiem jāpieņem Rīgas domes sēdē.
Tātad, nepareizi novietots zaļais trīs stundas drīkstēs traucēt gājējiem?
Šis ir tāds interesants aspekts. Kādā sakarā kāda biznesa intereses var prevalēt pār sabiedrisko kārtību? Ja es izdomātu pilsētā tirgot kartupeļus, es tak nevarētu samētāt maisus kur pagadās, lai cilvēkiem, kam vajag kartupeļus, ērtāk pie tiem tikt, nedomājot par pārējiem. A šitie sūdi mierīgi.
Es tomēr gribētu, lai tiem sūdiem ir ierādītas stāvvietas un ja kāds atrodas ārpus tās, tad lai evakuators savāc to sūdu un piestāda rēķinu gan pēdējam lietotājam, gan iznomātājam.
Spāņu zemē redzēju šādi: visi stāvdrāži pieslēgti ķēdēs noteiktos stāvēšanas laukumos. Paņēmi, palietoji, noliec atpakaļ kādā no sev tuvākajiem punktiem. Nenoliksi, skaitītājs neapstāsies. Rezultātā pa pilsētu nekādi publiskie stāvdrāži nemētājas. Šeitan itkā dodas pamazām šai virzienā. Kaut gan varēja tak apskatīties, kā citur lietas sakārtotas. Nebūtu jāizgudro velosipēds no jauna.