No šī gada Ceļu satiksmes noteikumos ietvertas stingrākas prasības elektroskrejriteņu vadītājiem 11

 

Foto: iAuto.lv

SM | 7.marts 2024 19:47

Iestājoties pavasarīgākiem laikapstākļiem, pilsētvidē pamazām atsākas elektroskrejriteņu sezona. Lai veicinātu iedzīvotāju ilgtspējīgu mobilitāti un vienlaikus uzlabotu ceļu satiksmes drošību, kā arī ņemot vērā ceļu satiksmes negadījumos gūtos traumu statistikas datus un mediķu ieteikumus, Ceļu satiksmes noteikumos (CSN) no šī gada ir noteiktas stingrākas prasības elektroskrejriteņu lietošanā.

Saskaņā ar grozījumiem Ceļu satiksmes likumā elektroskrejriteņu reģistrācija ir obligāta. Līdz 2024. gada 31. martam elektroskrejriteņi ir jāreģistrē obligāti. Ar nereģistrētiem elektroskrejriteņiem piedalīties ceļu satiksmē no šā gada 1. aprīļa būs aizliegts.

Jāņem vērā, ka grozījumi noteikumos attiecas arī uz pašizgatavotiem vai pārbūvētiem elektroskrejriteņiem. Tāpat arī līdz šim reģistrētie elektroskrejriteņi ir jāreģistrē atbilstoši jaunajai kārtībai un ir jāsaņem jauna reģistrācijas uzlīme.

Elektroskrejriteņa reģistrāciju veic Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD). Reģistrēt elektroskrejriteni var e-CSDD, izmantojot tiešsaistes pakalpojumu, vai CSDD klientu apkalpošanas centros klātienē. Izmaksas ir atkarīgas no izvēlētās metodes. Reģistrējot elektroskrejriteņi, ir jānorāda tā tehniskie dati un jāiesniedz nepieciešamie dokumenti. Reģistrētiem elektroskrejriteņiem piešķir unikālu reģistrācijas numuru un izsniedz uzlīmi, kas jānovieto redzamā vietā elektroskrejriteņa priekšpusē uz stūres statņa.

Vienlaikus grozījumi CSN paredz, ka elektroskrejriteņu vadītājiem vecumā līdz 17 gadiem, braucot ar šo mikromobilitātes rīku, obligāti ir jālieto aizsargķivere un sliktas redzamības vai intensīvas satiksmes apstākļos vēlams apģērbs ar gaismu atstarojošiem elementiem, piemēram, atstarojoša veste.

Lai mazinātu iespējamos riskus, elektroskrejriteņu vadītājiem jābrauc ar ātrumu, kas neapdraud ceļu satiksmes drošību un nepārsniedz maksimālo atļauto ātrumu – 25 km/h. Nosakot vienotu maksimālo ātrumu visiem elektroskrejriteņiem, tiek nodrošināta skaidra un vienkārša pieeja elektrokrejriteņu kustībai un to vadītāju kontrolei.

Grozījumi CSN atspoguļo centienus uzlabot ceļu satiksmes drošību un regulēt elektroskrejriteņu izmantošanu Latvijā.

 

 
Visi komentāri
 
anonimikis 7.marts 2024 22:54
1 0 Atbildēt

Pie reģistrācijas galvenais ir norādīt tādus datus, kuri iekļaujas noteiktajos parametros. Kaut vai sameklēt tā paša ražotāja līdzīga skrejamā identifikācijas bildi. Neviens tos fiziski nepārbauda, iedod uzlīmi un rullē.

ance 7.marts 2024 23:00
1 1 Atbildēt

aizliegt braukt pa trotuāriem !!!! 

nolikt vietā, nevis nolikt pie veikala durvīm vai atstāt ietves vid.

0pis 7.marts 2024 23:20
2 0 Atbildēt

Aha, jau redzēju novietošanu vietā. Skūteru stāvvietas taisnstūrī var var vienu blakus otram nolikt aptuveni 10 stāvdrāžus. Eju garām un redzu, ka viens ir nolikts šķērsām, tā ka viens pats aizņem pusi, trešdaļu no stāvvietas. Jo vadītājam viss ir pie pakaļas. Vai arī nedarbojas domāšana. Vai abi.  Un kur liks pārējie? Saliks apkārt un būs bardaks.

anonimikis 7.marts 2024 23:26
1 1 Atbildēt

Gājējs tak nav tramvajs, var apiet noparkotu stāvdrāzi.

0pis 7.marts 2024 23:58
1 0 Atbildēt

Tad kāda jēga no tām "stāvvietām"?!? Lai liek kur pagadās un ja gājējam traucē, tas to ielidina grāvī vai kanālā. Vsjo, priekškars.

650 8.marts 2024 1:34
0 1 Atbildēt

Ja pa zilā kāroga plūdmali brauc (p/s) 25 vietā ar 75, tas diez ir kas? Ceļu vai bezceļu vai dzimum satiksme?

Onsis 8.marts 2024 8:12
1 0 Atbildēt

Pie mums kā parasti cenšas izdomāt to, ko citas valstis jau atzinušas par bezjēdzīgu! Kāpēc daudzas valstis jau tos stāvdrāžus jau aizliegusas!

hibrīdīzelis 8.marts 2024 12:02
2 0 Atbildēt

un kurš kontrolēs un sodīs? Bedru deputante?

ZZZZ 8.marts 2024 12:19
0 1 Atbildēt
650 8.marts 2024 12:25
1 1 Atbildēt

Degvielas vedējs pārkāpa Ātrumu- šis bezgodis brauca 81km/h (kravas automo­biļiem, kuru pilna masa pārsniedz 7,5 t, noteikto 80km/h vietā).

S 10.marts 2024 17:10
0 0 Atbildēt

Nomas braucamrīkiem vai nu ātruma ierobežojums, un nevis no sērijas ieej iestatījumos, bet drošu, neuzlaužamu, vai arī automātiski kā ieskrienās virs 25 km/h, tā novelk soda naudu, un agregāts izslēdzas, un piķis valstij.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Mitsubishi modernizējis krosoveru ASX (+ FOTO)

Reizē ar platformas brāli Renault Captur, modernizācijas procesam cauri gājis arī Mitsubishi ASX. Lasīt vairāk

 

Volvo lielākais un mazākais krosovers tiekas triecientestos (+ VIDEO) 2

Volvo sarīkojis drošības testus, savas krosoveru līnijas lielākajam un mazākajam modelim liekot triekties vienam pret otru. Lasīt vairāk

 

Mazda 6 pēctecis: Mazda ar diviem jaunumiem Auto China 2024 izstādē (+ FOTO) 1

Pekinas autoizstādē Japānas autobūves uzņēmums Mazda nodemonstrējis divus jaunumus: sedanu EZ-6 un krosoveru Arata. Lasīt vairāk

 

Liepājā ražos lidmašīnas ar ūdeņraža dzinēju (+ VIDEO) 2

Liepājā pēc dažiem gadiem tiks ražotas lidmašīnas. Uzņēmums “Fokker Next Gen” Liepājas Speciālajā ekonomiskajā zonā veidos ūdeņraža lidmašīnu ražošanas un testēšanas rūpnīcu, kā arī plāno inženierzinātņu centra izveidi. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti