Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
vārds, 16.marts 2010 21:55
Sveiki man ir LIELS lugums. Kaads var paliizdeet uzzinaat anglijaa pieregistreetaa automobiila iipasnieka vaardu.
Ēriks Griģis:

Te - nevar!
Irina, 16.marts 2010 14:53
Cik ilgā laikā Ceļu policijas darbiniekiem ir jādod ziņu šoferim par ierašanos iecirknī, kurš notriecis gājēju bez atstarotāja, kurš pēc CSN piecēlās un turpināja ceļu?Vai ir iespējams, ka CP vispār nezvana un lieta tiek aizmirsta, jo ir pagājīs vairāk nekā mēnesis un nav nekādas ziņas!
Ēriks Griģis:

Laiks nav noteikts. Ir iespējams.
Noteikti piezvaniet CP!
walerijs, 15.marts 2010 22:06
Sveiki! Man ir audi a6 2,5 tdi 1995g. Pazuda bremzes(palika ciets pedalis bet bremzes ir) Nomainiju jau astoņus vakuma balonus un rezultats nemainigs. šnac gaiss salona ,biškiņ piespiežot pedali šņakoņa pazud ,uzdodu gazi pedals lenam aiziet uz leju. Varbut ir jaregule štoks kurš nak uz pedali no balona? Varbut kada cita problema? Ja butu beigts pats suknis tad gaiss nešņaktu. Ka ari nomainiju divus galvanos bremžu cilindrus ,ari neka.Viens gudrais teica ka galvaniem cilindriem štoki ari dažada garuma.Palidziet ar padomu ludzu.
Ēriks Griģis:

Padoms!
Iebrauciet ar AUDI A6 Audi Centrs Rīga servisā uz diagnostiku www.mollerauto.lv/used/
Zobārsts, 15.marts 2010 21:12
Labdien,

Vai "Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības
obligātās apdrošināšanas likums" 39. panta 5. un 6. daļas izpratnē cietusī puse ir uzskatāma kā trešā persona, kā norādīts minētajā pantā?

Vai šī paša likuma 1. panta terminu skaidrojumos 15 apakšpunktā trešās personas skaidrojums attiecināms arī uz cietušo pusi (šeit nav spēkā 31.punktā minētais izņēmums)?

Vai apdrošinātājam sastādot remonta tāmi ir jāņem vērā LTAB izdotā normatīvā akta "Transportlīdzekļu tehnisko ekspertīžu metodika" prasības?
Ēriks Griģis:

1. Zaudējumu atlīdzības saņemšanas gadījumā cietusī puse ir trešā persona.
Līdzīgi neapmierinātības gadījumā ar apdrošinātāju lēmumu ieteicams rīkoties arī atlīdzību nesaņemošajai un regresu saņemošajai personai.
2. Jā.
Trešo personu nosaka apdrošinātāji kā atlīdzības saņēmēju. Un otrādi - ja runājam par atlīdzības saņēmēju, tad tā būs trešā persona, kuru nosaka apdrošinātājs.
Pirmā persona - apdrošinātājs, otrā - transportlīdzekļa īpašnieks, reizē arī apdrošinājuma ņēmējs, kā CSNg iesaistītā persona līdz brīdim, kamēr tiek noteikta trešā persona.
3. Jā.
Ieskaitot pielaides, atkāpes, precizējumus, izņēmumus un remontservisa sastādīto!
Jānis, 15.marts 2010 13:18
Labdien. Nesen iekļuvu nelielā ceļu satiksmes negadījumā. Tika sastādīts saskaņotais paziņojums (cietušā automašīnai neliela švīka uz sāniem, vainīgais - es), tagad jābrauc pie apdrošinātāja un jārāda mašīna ekspertiem. Kas man var draudēt no apdrošinātāja puses ja viņi konstatē ka manai mašīnai riepu protektora nodilums ir zem normas?
Ēriks Griģis:

Regresa prasība par ļaunu nolūku, piedaloties ceļu satiksmē un aiz rupjas neuzmanības CSNg nodarot zaudējumus trešajai personai, apdrošinātājam atmaksāt cietušam atlīdzinātos zaudējumus, pieskaitot ekspertīzes un administratīvos izdevumus par atlīdzības lietas vadību.

No OCTA likuma:
"...
41.pants. Apdrošinātāja un Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja regresa prasība
(1) Apdrošinātājs ir tiesīgs iesniegt regresa prasību pret:
1) transportlīdzekļa vadītāju, kas ceļu satiksmes negadījumā nodarījis zaudējumus trešajai personai, ja tas:
a) vadījis transportlīdzekli, būdams alkoholisko dzērienu, narkotisko, psihotoksisko, psihotropo vai citu apreibinošu vielu iespaidā,
b) vadījis transportlīdzekli bez tiesībām vadīt attiecīgās kategorijas transportlīdzekli,
c) pēc ceļu satiksmes negadījuma, neievērojot šajā likumā vai citos normatīvajos aktos noteiktās prasības, atstājis notikuma vietu vai izvairījies no noteiktā kārtībā izdarāmās pārbaudes alkoholisko dzērienu, narkotisko, psihotoksisko, psihotropo vai citu apreibinošu vielu iespaida konstatēšanai, vai šīs vielas lietojis pēc ceļu satiksmes negadījuma līdz attiecīgajai pārbaudei,
d) nav iesniedzis aizpildītu saskaņoto paziņojumu šajā likumā noteiktajā kārtībā vai nav sniedzis informāciju par ceļu satiksmes negadījuma apstākļiem apdrošinātājam pēc tā pieprasījuma;
2) ceļu satiksmes negadījumā zaudējumu nodarījušā transportlīdzekļa īpašnieku vai — transportlīdzekļa līzinga gadījumā — līzinga ņēmēju, ja:
a) tas apdrošināšanas līgumā noteiktajā termiņā nav samaksājis apdrošināšanas prēmiju,
b) transportlīdzekļa vadītājs, kas ceļu satiksmes negadījumā nodarījis zaudējumus trešajai personai, nav iesniedzis aizpildītu saskaņoto paziņojumu šajā likumā noteiktajā kārtībā vai nav sniedzis informāciju par ceļu satiksmes negadījuma apstākļiem apdrošinātājam pēc tā pieprasījuma un zaudējumu piedziņa no transportlīdzekļa vadītāja nav iespējama,
c) transportlīdzekļa vadītājs, neievērojot šajā likumā vai citos normatīvajos aktos noteiktās prasības, atstājis notikuma vietu un konkrētā persona, kura vadījusi transportlīdzekli ceļu satiksmes negadījuma brīdī, nav noskaidrota,
d) transportlīdzeklim nav noteiktajā kārtībā izdarīta valsts tehniskā apskate un ceļu satiksmes negadījumā nodarītajam zaudējumam ir cēlonisks sakars ar transportlīdzekļa tehnisko stāvokli;
3) ceļa īpašnieku (pārvaldītāju), ja apdrošinātājs tā vietā ir atlīdzinājis ceļu satiksmes negadījumā nodarītos zaudējumus;
4) personu, kura zaudējumu nodarījusi ar ļaunu nolūku;
5) tirdzniecības uzņēmumu (komersantu), ja tas nav ievērojis šā likuma 5.panta pirmās daļas 3.punktā noteikto kārtību, kādā pārdošanai paredzētie transportlīdzekļi piedalās ceļu satiksmē.
(2) Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs ir tiesīgs iesniegt regresa prasību pret:
1) ceļu satiksmes negadījumā zaudējumu nodarījušā transportlīdzekļa īpašnieku vai — transportlīdzekļa līzinga gadījumā — līzinga ņēmēju, ja tas nav apdrošinājis īpašnieka civiltiesisko atbildību, vai pret šā transportlīdzekļa tiesīgo lietotāju;
2) transportlīdzekļa vadītāju, ja transportlīdzeklis iegūts ar prettiesiskām darbībām;
..."
Andis, 13.marts 2010 5:29
Gribu samainit opel fronterai pakalas tiltu pret labaku izturigaku. Vai varat ko ieteikt?
Ēriks Griģis:

Dažādu modeļu aizmugurējo tiltu konstrukciju, maiņu un to saderību ir pētījis Andris Dambis.

osc.lv/
vārdsLUDA, 11.marts 2010 18:52
Cik maksa iziet tehnisko apskatiVW VENTO.
Ēriks Griģis:

Tehniskās apskates izmaksas:
www.csdd.lv/?pageID=1096007788
vārds vilnis, 11.marts 2010 16:10
kā atslēgt volvo 850 .95.g.signalizāciju,jo pults nestrādā ?
Ēriks Griģis:

Zvaniet VOLVO remontservisam!
vārds olegs, 11.marts 2010 0:00
sakiet ludzu, vai var noformet lizingu uz mashinu, kuru es pats esmu atradis interneta?? ar cienju Olegs
Ēriks Griģis:

Pēc labvēlīgas savstarpējas vienošanās ar līzinga sabiedrību - var!
WERNONS, 10.marts 2010 0:00
Vai pastāv iespēja apstrīdēt BTA tahogrammu eksperta slēdzienu?
Ēriks Griģis:

Ja pamatoti, tad, protams, ka var!
diāna, 9.marts 2010 0:00
sveiki!es gribeju pajautat,vai ka paraksta masinu ir jamaksa nodoklis,un cik jamaksa pa pārakstisau>Paldies
Ēriks Griģis:

Ir jāmaksā.
Nodoklis sastāv no vairākām pozīcijām. Ar tām atsevišķi Jūs iepazīstina CSDD mājas lapas sadaļa "cenrādis"> "transportlīdzekļu reģistrācija".

www.csdd.lv/?pageID=1096007743
vārdsJānis, 8.marts 2010 0:00
Sveiki!

Esmu dzirdejis, ka ir kkada nepopulara octa apdrosinasanas firma, kur ir visletak apdrosinaat autinnu!?
Ēriks Griģis:

Ierakstot reģistrācijas numurzīmi, reģistrācijas apliecības numuru un apdrošināšanas periodu var izvēlēties nepopulāras firmas un lētus piedāvājumus!
www.octas.lv/
Edijs, 7.marts 2010 0:00
Labdien!

Pieteicu Kasko gadījumu. Saņēmu atteikumu par riepu radzēm! Pr.kr. - 7.7mm M+S; pr.lb. - 8.5mm M+S; aizm.kr. - 4.5mm Z ar radzēm; izm.lb. - 4.5mm Z ar radzēm.
Saprotu, ka MK noteikumos ir punkti par riepu protektoru dziļumu, bet neatradu puktu MK noteikumos par radzēm! Vai tāds vispār pastāv?
Jau iepriekš, paldies!
Ēriks Griģis:

Latvijā tādu nav!
māris, 4.marts 2010 0:00
Labdien, man ir viens jautājums, vai no cilvēka var pieprasīt kautkādu naudas summu, ja viņš CSDD braukšanas eksāmenā ir izraisījis avāriju, vai vienkārši apskādējis automobīli, piebilde ( ja nav CSDD mācību mašīna) jau iepriekš paldies.
Ēriks Griģis:

Pieprasīt jau var!
1. Ir jānosaka tiesiskais regulējums par risku.
CSDD braukšanas eksāmena laikā eksaminējamais ir transportlīdzekļa vadītājs. Eksāmena laikā vadītājam blakus atrodas inspektors, kas dod komandas braukšanas iemaņu pārbaudes laikā, kurš ir īpaši apmācīts izvairīties no bīstamības ceļu satiksmē, vēl vairāk - mācīts paredzēt to, kuram ir dubultais pedāļu komplekts, lai pārņemtu automobiļa vadību izvairīšanās manevra laikā, atbilstoši CSN 113. punkta pirmās daļas gadījumā!
2. Ir jāidentificē tiesiskais regulējums par šo risku .
2.1. Eksāmena laikā CSNg rezultātā nodarot zaudējumus trešajai personai, automobiļa īpašnieka OCTA apdrošinātājs sedz zaudējumus cietušajam.
2.2. Līdz ar to arī pašam eksāmenā izmantojamam automobilim ir nodarīti zaudējumi, kurus atlīdzina KASKO apdrošinātājs.
2.3. Ja nav noslēgts KASKO līgums, tad, nododot to valsts eksāmena kārtošanai CSDD rīcībā, automobiļa īpašnieks slēdz vienošanos ar CSDD un eksaminējamo vadītāju par to, kā sadalīt atbildību un segt zaudējumus par eksāmena laikā automobilim nodarītajiem zaudējumiem, ko apdrošinātāji neatlīdzina.
3. Zaudējumu atlīdzināšana īpašniekam par šo risku.
Vienošanās tiek ietverts, ka:
3.1. eksaminējamais sedz zaudējumus, ja viņa rupjas neuzmanības, ļauna nolūka vai ļaunprātīgas rīcības dusmu, apvainojuma vai stresa rezultātā tiek vadīts automobilis, kas izraisa zaudējumus tā, ka inspektoram nebija iespējas pamanīt un/vai mainīt situāciju un izvairīties no negadījuma;
3.2. CSDD sedz zaudējumus, ja inspektors spēja pamanīt bīstamo šķērsli vai citas briesmas un viņam bija tehniskas iespējas izvairīties, bet viņš necentās to darīt vai pārāk vēlu to uzsāka.

P/S/
Līdzīga kārtība būtu jāievēro savstarpēju pretenziju gadījumā vai prasības iesniegšanai izskatīšanā tiesā gadījumā, ja vienošanās tas netika paredzēts vai vienošanās netika noslēgta.
varārds, 3.marts 2010 0:00
noskatiju auto SS AUDI 80 bet esot norakstits ,vai var atjaunot ,uzlikt uzskaitē .
Ēriks Griģis:

1. Norakstīts ir norakstīts, nevar!
2. Ir izņēmums.
Jāraksta iesniegums, jānorāda iemesls, kāpēc.
Tad iemeslu izvērtēs un atbildēs. Ja iemesls nepārliecinās, kāpēc nav iespējams nopirkt lētāk un vienkāršāk lietotu automobili, nekā tieši to, kas ir nodots lūžņos, tad atbilde būs noraidoša!
3. Informācijas CSDD tālrunis par procedūru - 67025777
vārds, 2.marts 2010 0:00
Sveiki.

Man ir B,C, un D1 kategorijas. Nolemu macities uz "E" kat,
1. kad noliksu dabusu BE, CE un D1E?
2. .. un ja velak bus "D" kategorija, tad bus "DE" ?

paldies.
Ēriks Griģis:

Jā!
Mācību veids būs CE,
nosacījums - jābūt viena gada stāžam ar C.
Edgars, 2.marts 2010 0:00
Gribu pirkt Audu A3 1,9 TDI. Veletos uzinat kada ir masinas eksplutacijas cenas videjas vai nau parak dargi jo tai masinai bus ari jabrauc pa zemes celiem diezgan daudz ka ari ikdiena dabus palielus gabalus braukat. Vai tai ir izsturiga ritosa dala. Kads ari ir videjs degvielas paterins?
Ēriks Griģis:

Nevaru zināt izmaksas, jo esmu auto tikai izmēģinājis.

Mans Audi 3 salīdzinājums ar Golf 5!
Augstākas klases sporta mašīna Audi salīdzinājumā ar līdzīgu, bet zemākas klases nesporta auto - VW Golfu.
1. Izmaksas būs augstākas, ja neņemsiet sporta Golfu,
2. izmaksas jebkurā gadījumā būs augstākas, jo Golfs nav AUDI :)
Ja tirgū šo modeli vairs nepiedāvās, tad izmaksas dīlera remontservisā kļūs vēl lielākas.
Savukārt, nemarķētās detaļas var kļūt lētākas.
Automobilis izturīgs, pēc trīs gadu lietošanas pa Latvijas ceļiem pa riktīgam nobraucot ap 60 000 km, tehniskais stāvoklis apkopēs neprasīja papildus ieguldījumus, salīdzinājumā ar Toyota un Golfu.
Kāpēc vajag tik spēcīgu motoru Latvijā?
Braucot Vācijā - pieņemami!
Ja nobraukums kļūst divkārt lielāks, tad gan censtos iegādāties jaunāku A4.
Jebkurā gadījumā - lai ripo uz ūsiņu!
Zobārsts, 2.marts 2010 0:00
Labdien,

Bija apdrošināšanas gadījums, pēc apdrošinātāja noteiktā servisa veiktā remonta, konstatēju, ka remonts nav veikt pienācīgā kvalitātē un detaļas nav nomainītas atbilstoši LTAB noteiktajai metodikai (bija jāliek jaunas, nevis lietotas).
Apdrošinātājs izvēlējās servisu, kurš atrodas Tukumā. Atbrauca evakuātors uz paņēma auto uz remontu no Rīgas. Lai veiktu atkārtotu diagnostiku apdrošinātājs sūta uz Tukumu jau par saviem līdzekļiem, vienkārši, lai stūrējot ar auto uz servisu. Konstatētie nepienācīgas kvalitātes darbi redzami tikai, ja auto tiek pacelts uz pacēlāja, taču ierodoties uz diagnostiku pie paša apdrošinātāja auto nemaz netika celts uz pacēlāja un reāli skatīta darbu kvalitāte, vien pēc 3 nedēļām atsūtot atbildi, ka defekti netika konstatēti un lai braucot tomēr uz Tukumu un, ja tur tiks atklāti nekvalitatīvi veikti darbi, tad serviss tos novērsīs. Defekts, kas atklājās pēc remonta ir stūres brīvkustība, telefoniski servisa pārstāvis pastāv uz to, ka tā ir dabīga nolietojuma pazīme un to viņi neremontēšot, lai es mēģinu vienoties ar apdrošinātāju. Apdrošinātāja eksperts bez auto celšanas caur atvērtu logu pagrozīja stūri pa labi pa kreisi un noteica, ka viss kārtībā un tas nemaz nav defekts. Pēc nobrauktiem 200km parādījās krakšķi stūres iekārtā. No visa aprakstītā rodas 2 jautājumi:
1) Cik pamatoti ir sūtīt uz Tukumu diagnostikas veikšanai par auto īpašnieka līdzekļiem, (degvielas izmaksas). Un, ja auto būtu remontēts, piem., Lietuvā, jo tā ir bijis lētāk apdrošinātājam, tad arī auto īpašniekam būtu jābrauc uz Lietuvu diagnostikas veikšanai, ja atklātos nekvalitatīvi veikti darbi?
2) Pēc kādas metodikas var noteikt CSN laikā gūtos defektus, kas bijuši slēptie defekti, vai tas ir tikai eksperta interpretācijas metode. Kā nosaka dabīgo nolietojumu uz ko „spiež” manā gadījumā?

Paldies jau iepriekš!
Ēriks Griģis:

1. Tā kā ne OCTA likumā, ne MK noteikumos Nr.251 «Transportlīdzekļu tehniskās ekspertīzes un tehnisko ekspertu sertificēšanas noteikumi" nav paredzēti papildus izdevumi, kas ietekmē īpašnieka izmaksas par braukšanu/vešanu ne uz tuvāko servisu, tad izdevumi, kas šī iemesla dēļ rodas, ir jāpārņem nosūtītājam - apdrošinātājam.
2. Diagnostika pēc remonta servisā ir paša īpašnieka ziņā. Protams, ka pēcremonta diagnostiku ieteicams veikt ne tajā pat servisā, kur automobili remontēja. Pēc diagnostikas Jums nepieciešams no servisa saņemt reklamācijas aktu. Pamatojoties uz noteiktajiem pēcremonta bojājumiem, protestējiet pret remontservisa pakalpojumu kvalitāti Tukumā.
3. Par atkārtotu apskati, pretenzijām pret remontservisa darba kvalitāti vēršas/finansē pats cietušais īpašnieks. Ja pretenzija ir pamatota, tad visus īpašnieka izdevumus pārņem remontserviss.
4. Par to, ka apdrošinātājs nosūtīja Jūs remontēt savu automobili uz Tukumu, atbilstoši defektācijas aktam, ko saņēmāt no cita servisa, piestādiet prasību apdrošinātājam, iesniedziet prasību izskatīt papildus izdevumu atlīdzināšanu LTAB (www.ltab.lv)
un rakstiet sūdzību par apdrošinātāja darbu un ar to saistītiem Jums neparedzētiem izdevumiem Apdrošinātāju asociācijas ombudam
www.laa.lv/pub/
un, protams, TV "Bez Tabu" un citiem plašas saziņas līdzekļiem.
5. Ja vēlaties, sniedziet prasību tiesā, atlīdzināt visus remonta un citus ar to saistītos izdevumus, ko OCTA apdrošinātājs neatlīdzināja.
6. Slēptie defekti ir saistīti ar negadījumā attīstīto spēku triecienslodžu un impulsu iedarbi uz automobiļa detaļām, kas virspusēji nav redzami.
Laika gaitā un izmantošanas laikā radītie nolietojuma bojājumi ir nosakāmi, izjaucot automobili, agregātu vai mezglu.
Metodika pieļauj to pamatoti bet subjektīvi noteikt lietpratējam vai apdrošināšanas/servisa tehniskajam ekspertam/speciālistam. Strīdus gadījumā - pat vairākiem speciālistiem kopā esot.
sergejs, 1.marts 2010 0:00
esmu anglija ar savu latvijas masinu un latvijas parasto eiropas apdrosinasanu BTA man nozaga masinu te anglija vai latvijas apdrosinasana man atlidzinas? vai man vajadzeja kasko?
Ēriks Griģis:

Ja parastā Eiropas apdrošināšana ir OCTA vai Zaļās kartes apdrošināšana, tad par nozagtu automobili BTA apdrošinātājs neko neatlīdzinās.
Lai saņemtu atlīdzību zādzību riska iestāšanās gadījumā, nepieciešams noslēgts un Eiropā darbojošs KASKO līgums.
reinis, 1.marts 2010 0:00
labdien,ir šāds jautājums,dzīvoju Norvēģijā,uz LV tieku tikkai septembra sākumā,bet skate mašīnai beidzas augusta vidū,kas man jādara,lai varētu pārvietoties ar konkrēto auto no ostas Latvijā uz reģistrēto dzives vietu un vai šeit var uzlikt man sodu par to? paldies
Ēriks Griģis:

1. Elektroniski ir iespējams saņemt vienas dienas atļauju, lai brauktu uz TA: e.csdd.lv/?login=2
2. Lai to saņemtu, ir jābūt darbojošam OCTA līgumam. Ja OCTA līgums ir beidzies, tad internetā netrūkst piedāvājumu, lai to atjaunotu.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti