Jaunās degvielas cenas, šoka rezultātā, ai kā nu ietekmē kājas vieglumu dažam labam džigitam, nu vismaz tiešā tablo tuvumā jau nu gan! Drīz jauni auto nebūs nekāds deficīts, visticamāk nevienam tos nevajadzēs. Drīzāk jāsāk zemnīcas rakt...
Nu nez, paskatoties naftas cenas ilgākā griezumā var redzēt, ka 2008. gadā tieši pirms krīzes nafta bija vēl dārgāka. Ja pie augstajām degvielas cenām sāks bremzēties ekonomika, tad arī naftas cenas kritīsies, jo pa dārgu naudu iepirktā nafta uz tankera kaut kur būs jāliek. Tas cik ilgi tas kāpums turēsies gan nav zināms. Būtu labi, ja Eiropa ar Irānu ātrāk izkasītos un noņemtu to naftas eksporta embargo, man drīzumā lauki jāstrādā un kaut kā neceļās roka dīzeli pirkt pa šīm cenām
Kino par Šuriku redzējis esi - epizode nado, Fedja, nado...Man arī katru dienu tas dīzelis jāpērk, kravas jāved.... vismaz vēl pagaidām. Re ku, DB bija raksts - Eiropa var iztikt bez krievu gāzes. Tikai tāds sīkums - lai piepildītu krātuves vajadzēs 70mljrd EUR, nevis 10mljrd kā iepriekš. Tālāk varam domāt paši... cik Tavs izaudzētais ēdamais maksās...
Vatainumu un utainumu vari kur citur censties meklēt. Tas fakts, ka kādu brīdi pie mums ar energoresursiem būs dziļā, melnā pakaļā, to noliegt ir diezgan neiespējami. Ar visām no tā izrietošajām sekām, arī Tu to izjutīsi, aizejot uz veikalu. Vai saņemot apkures rēķinu. Šodienas pasaulē energoresursu cenu kāpums skar visus un visur
Principā kādu brīdi kaut kādas materiālas neērtības varētu pieciest, lai tik bumbas nekur nekristu cilvēkiem uz galvas un tos vājprātīgos kara uzsācējus varētu mierā dabūt
Beidziet panikot. Degvielas cenas kāpums nevar būt bezgalīgs. Un sadārdzinājums ir samērīga cena lai nobeigtu to lupatlasi gopņiku kaimiņos. Galu galā šāda kaimiņa radītie riski paši par sevi ietekmēs cenas visam un nepārtraukti. Es uzskatu par saprātīgu risinājumu ekonomiski nobeigt to gopņiku. Lai sadalās reģionos un būs miers.
Principā diezgan reāli, ka vienā brīdī tā arī varētu būt, bet tikai uz brīdi, jo kā jau minēju - augstas degvielas cenas bremzē ekonomiku, bremzētā ekonomikā samazinās pieprasījums pēc naftas un cenas krītas. Gada pirmā puse līdz kaut kādam konflikta atrisinājumam gan paies pie šādām degvielas cenām, ja vien OPEC neizdomās samazināt naftas ieguvi brīdī kad cenas sāks kristies.
Daudzas valstis nevar "naftas krānu aizgriezt, kaut minimāli, bet no visiem urbumiem ir jāpumpē, attiecīgi kamēr vien pasākums būs kaut drusku virs pašizmaksas ( vidēji ja atmiņa nepieviļ ap 48 USD par barelu bet vietumis sākot ar ~ 25 USD ) tikmēr pumpēs ...
Vakar braucu no Polijas uz Latviju. Ja Polijā dīzeli ielēju par 1,53 eur, tad Lietuvas pirmajos DUS dīzeļa cena spridzina - 1,71 eur un Latvijas 1,60 Neste liekas ok…
Neviens jau arī kovida dēļ izsmidzinātās naudas ekonomisko efektu - inflāciju - nav atcēlis. Vangoju, ka nākošās piecgades 'normālā' naftas cena būs ap 100 - 120 usd, un benzīna cena pumpītī - 1.70 - 1.80.
Tā kovidnaudas čupa bez seguma jau savu iespaidu ir atstājusi - nekustamo īpašumu cenas, preču cenas utt. Energoresursu cenu kāpums šodien - tas jau ir no cita stāsta. Ja kas, 2008.gadā, pirms Lehman Brāļa izdarībām muca jēlnaftas maksāja ap 140 USD. Pie mums dīzelis toreiz apstājās pie psiholoģiski maģiskās lata robežas - 0,99 LVL ( pēc kursa 1,408 eur). Protams šodien akcīzes daļa ir krietni lielāka un līdz ar to arī PVN kumoss
Tā tava iedomātā "seguma" nevienai naudai jau nav sen. Pamatā visas cenas nostājas uz pieprasījuma (ienākumu)/ piedāvājuma (izmaksu) balans līdz brīdim, kad atkal kautkas līdzsvaru izgrūsta.2021 / 2022 trigeri ir 2: kovida drukāšana (kas USA piemērā redzami uzsūcās cenās ~ 4g laikā) un ģeopolitiskie, kas palielinās fosilo resursu cenas un samazinās globālo pieprasījumu. Ģeopolitiskais acīmredzami atrisināsies kā alternatīvais energoresursu tirgus. Tādejādi šo energoresursu ražošana rada nepieciešamo pieprasījumu un fosilo aistāšana samazina izmaksas.
Tātad 2022/ 2023 lielās ekonomikas pārorientēsies uz Go Green
Tā arī izskatās. Pāreja uz atjaunojamajiem energoresursiem notiks ne dēļ Grētām, bet dēļ kara izraisītā ogļūdeņražu cenu lēciena un vēlmes kopumā atkratīties no resursa, kura cena lido kosmosā.
Kosmosā atjaunojamo energoresursu cenas un dēļ rietumu mākslīgi radītās atkarības no tiem vai Putina naftas/gāzes, fosilo kurināmo cenas cenšas tām pietuvoties.
Tāpēc, ka fiziski tad ir pārpalikums ražošanā. Bet tad, kad vēja nav - tev jāmaksā ne vien par tiešo fosilo ražošanu, bet vēl klāt par vēja "lētuma" rezervēšanu - jo TECiem ir jākompensē tie izdevumi, kas rodas, kamēr tu saņem lēto subsidēto atjaunojamo enerģiju - kas pat tad ir lēta, tādēļ, ka subsidēta no CO2 kvotām - ak jā, tās arī tu apmaksā tajā "dārgajā" laikā. Un tā nu esi appists trīsreiz - maksājot par vēja rezervēšanu, maksājot par vēja subsidēšanu un ticot, ka vējš ir lēts. Bet attiekties no Putina gāzes nevari...
No tā, ka tu nesaproti, kā darbojas elektrotīkls, tas nepārstāj būt vienkāršāks. Diemžēl tā gāze ir gan jādedzina arī tad, kad pūš vējš. TEC, atšķirībā no tava granulu katla, "iekurināšanai" vajag vairākas dienas. Bet elektrību tu gribi tērēt jau nākamajā sekundē, kad pierimst vējš.
Dārga nafta dod iespēju pārdodot mazāk nopelnīt vairāk. Efektu dotu pasākumi, kas tādā termiņā, kādā būtu iespējams sakārtot Ukrainas un Krievijas attiecības, spētu nodrošināt zemas energoresursu cenas- lai agresors nepelnītu no to pārdošanas.
Naftas cena kārez tāpēc ir tāda, ka pircēji atsakās pirkt Ural naftu pat ar 25% diskontu. AAE pašlaik sildās šajā.
Tirdzniecības grūtības pamatā saistīts ar pieaugošiem piegāžu riskiem, kas kopumā Urāl naftu atstāj kā pēdējo iespēju. Attiecīgi tirdzniecības apjomi ir ievērojami sarukuši. Domāju, ka cenas ieguvums to nesedz. Atgādināšu, ka tajā Vatelandē naftas ienākumi veido ap 65% sociālā budžeta.
Lētas vai dārgas cenas - pasaule norobežojas no krievu energonesējiem - Latvenergo pērk gāzi no Norvēģijas un Kataras, ES kopumā rēķina, kā iztikt bez krievu gāzes, Anglijā dokeri nepumpē naftu no krievu kuģiem, Orlen/Mažeiķu nafta ved(īs) naftu pārstrādei ar tankeriem.
Protams, vēl jau paliek to, kas pērk, bet cik ilgi, rādīs laiks.
"Dialogu" - t.i. to mērķtiecīgo atkarības veidošanu no krievijas naftas un gāzes? Kas liedza tā dialoga vietā domāt, kā pārstāt finansēt Putinu? Kas liedza pat neuzsākt Nordstream2, kur nu vēl atcelt sankcijas?
Vai varbūt tomēr tieši tu esi "pilnīgi neracionāls indivīds", kam ir par grūtu aptvert, ka karš ir "just business", ko tāpat kā jebkuru biznesu politikā lobē varas un naudas kāri indivīdi, kuriem var pārmest daudz ko, bet ne jau racionalitātes trūkumu?
Militāri industriālajam kompleksam mūsdienās vairs vispār nekas nav jāražo lai pelnītu, Rietumos un Ķīnā militārais komplekss pamatā pelna uz attīstības projektiem, ražošana jau ir otrajā plānā. Tie kas pelna tīri ar ražošanu ir strēlnieku ieroču ražotāji (AK-47 modifikācijas), kas daļa koncentrējas uz Āfrikas tirgu un krievi, jo viņiem praktiski nav nekādu high tech ieroču. Tiem pašiem F-22 un F-35 lielākās izmaksas sastādīja tieši izpēte nevis ražošana un kamēr pasaulē ir kāds kurš mēģina taisīt kaut ko līdzīgu, var pamatot nākamā krutākā ieroča izstrādi. Karš priekš pasakainu summu izmešanas nemaz nav vajadzīgs, galvenais lai ir tehnoloģiski attīstīts nosacītais pretinieks.
Ar nav līdz galam taisnība, kamēr "izpēta" piķis tiek ļoti mazskaitlīgiem ražotājiem, kad aiziet masu produkcijā, tad jau nopelna stipri vairāk kompāniju ...
1984 rakstīja: Principā kādu brīdi kaut kādas materiālas neērtības varētu pieciest, lai tik bumbas nekur nekristu cilvēkiem uz galvas un tos vājprātīgos kara uzsācējus varētu mierā dabūt
Vai "materiālās vērtības" ir apkure un transports? Visas pārējās nozares Krievijai pa tiešo netraucē, bet Putina karu finansē Vācijas u.c. rietumvalstu kritiskās infrastruktūras (nevis vienkārši "materiālo vērtību") atkarība no Krievijas energoresursiem.
Materiālas neērtības - tā rakstīju. Tevis nosauktās ir tās, ar kurām ikdienā satopas katrs indivīds. Ir jau vēl visādas citas izejvielas - koksne, metāls....Severstaļ ciet, arī Rīgas noliktava, un ir būvnieki, kuriem armatūra pietiek līdz nākamajai nedēļai...Atslābt nevarēs, asu izjūtu būs daudz un dikti
Metalurga lieta ir sarežģīts pasākums - viens no iemesliem kāpēc metalurgs nogāja pa burbuli ir tieši enerģijas cenas. Pieļauju, ka šobrīd situācija sakarā ar Eiropas vēlmi visu nodrošināt pašiem visticamāk mainīsies un parādīsies kaut kādi papildus atbalsti, bet jebkurā gadījumā paliek jautājums par enerģētisko neatkarību no Krievijas, metalurgam varbūt blakus jāceļ šķeldas TEC.
Un jā ar metālu viss ir slikti, Turki arī stāsta, ka esot problēmas, līdz ar to tuvākos mēnešus būs piedzīvojumi būvniecībā, kamēr metālu nesāks vest maršrutā Krievija-Kazahstāna-Turcija-Eiropa.
Metalurgs ir bezjēdzīga iestāde: importa materiāli pārkausēti ar importa energoresursiem un to dara strādnieki pr vidēju samaksu uz importa iekārtas. Nu kas turvar sanākt? Projektam nav ittin nevienas priekšrocības. Paklups pie pirmā nelīdzenuma
Intersanti, kas tas par dzelzi kas tagad Zemitānu stacijā stāv ar poļu transporta kompānijas "Laude.pl" vagoniem ... Severstaļ ???
Bet mūsu metalurgam čābīgi izgāja 2 lietu dēļ - visas vecās martena krāsnis izmeta un uzlika elektriskās, tātad jā - ekektrības cena, un otra puse bija tas kā lūžņus iepirka, kamêr tie līdz metalurgam nonāca cik saprotu tad bariņš liekēžu (pisnesmeņu) vairāk kā 2 kārtās paspēja nopelnīt ...
Un tad vēl Liepājas SEZ nevēlēšanās, precīzāk šķiet nevēlēšanās atdot telpas atpakaļ šim mērķim ...
"vecās martena krāsnis izmeta un uzlika elektriskās"
Brīvprātīgi un savas muļķibas pēc? Vai tomēr tādēļ, ka pēc Briseles komunistu lēmuma tās vecās ES teritorijā faktiski ir aizliegtas? Nu tā, lai kopā ar ES elektrības ražošanas politiku būtu droši, ka metalurģijas nozare Eiropā tiek likvidēta, padarot to atkarīgu no ārējiem resursiem!
Eidim taisnība - pamata iemesls - ražotā produkta kvalitāte ir noteicošais, kādēļ izmanto elektriskas krāsnis.
Problēma bija risku analīzē, kyra acīmredzami neņēma vērā iespēju, ka elektrībai būs biržas cena, un ka tā diez ko zema visādu "zaļu" lohu dēļ nebūs ...
Mazāk jau nu tukšu būtu skribelējis, OIK protams nepalīdzēja, taču mehānisms būtu sevi atpelnījis, ja vien mums apkārt nebūtu kaudze ar tādiem "pisnesmeņiem" un "kapitālistiem" kā Bradypus, kas labprāt visu "sabiedrisko labumu" iešņauks nāsīs, tikko kā klāt tiks ... ilgtermiņā vispār ne par ko nedomājot ...
Jā, jā... Vienmēr jau ļaunie kapitālisti pie visa vainīgi. Nav jau tā, ka ar "iešņaukšanu" nodarbojas tieši tavi mīļie varneši. Tie ir tie glābēji un par nākotni domātāji.
Nez kādēļ tiem Putina finansētājiem "kapitālistiem", vajadzēja vecās STASI aģentes Merkeles un ar komunistisko revolucionāru (Antifa, BLM) palīdzību iekarota Kapitolija atbalstu. Mērglis tu esi, kurš ne vien nav mācījies no vētures kļūdām un miljoniem upuru, bet vēl šodien turpini aizstāvēt šī kara "ilgtermiņā par sabiedrisko labumu domājošos" Ukrainas kara finansētājus.
Manis pēc vari apsaukāties kamēr tev nelabi paliek, pats tik uz sevi visus tos mēslus projicē.
Un tas kurš kaut ko acīmredzot neesi no vēstures iemācījies esi tu, bet ko nu par to, sēdi vien savā 70 gadus "senajā" "patiesībā" ...
Nelaimes bieži rada viens "tāds gudrinieks" kā tu "kas pareizi" lohiem pienes informāciju, un tad neizglītotie lohi viegli pavelkas yz to ko tādi kā tu sludini ... Tik ne jau visi ir tik stulbi ...
Redzot kā, piemēram, Indijā pārstrādā vecos kuģus, ir diezgan saprotams, ka tirgū operē dalībnieki ar visai jaudīgām priekšrocībām. Domāju, ka pat muitas tarifi ir par maz jaudīgi pret šiem.
Krāšnu maiņa gan visticamāk ir likumsakarīga. Tās vecās gan jau bija nedaudz zemākas efektivitātes, bet pamatā maiņa notika kvalitātes dēļ - vecajā ciklā vienmērīgu sastāvu sasniegt gan jau bija neiespējami.
Degvielas cenu kāpumu praktiski neizjūtu jo propāns pēdejo 4 mēnešu laikā ir pakāpušās par ~5 centiem un kaut kādā oktobrī pielēju pusbāku ar benzīnu, tāpēc pagaidām vienīgā vēl īsti nepierastā dabas parādība - tas ka balonā var ieliet vairāk par 20 eirām. Es daudz vairāk izjūtu cenu kāpumu veikalā - es uz cipariem neskatos, bet esmu piefiksējis ka gadu atpakaļ aizejot uz veikalu nopirkt dažus niekus, veikals tika pamests tur atstājot piecīti, bet nu jau vairāk tā kā velk uz kādām 7 eirām...
Ar propānu gan jau būs jautri nākamruden, par cik dažādi tirgotāji sludina cilvēkiem pāriet no dabasgāzes uz propānu.
Es par pēdējajiem mēnešiem. 50 centi nav bijuši jau sen - zemākais punkts ko es atceros bija kovida sākumā 45 centi - pagājušoziem, ja pareizi atceros, bija kaut kas ap 60, vasarā sāka kāpt līdz uzkāpa rudens beigās līdz ~75 un tur apstājās, tagad augšupeja ir atsākusies.
Ikdienas jā. Remonti nē. Ja parēķina uz kilometrāžu, mūsdienu luksusa tačkas ar dārgiem grabuļiem apkarinātiem velosipēdiem varbūt saliks - bet man te lietojot budžeta galu, cenas ne pārāk patīk salīdzinājumā ar golfa detaļu cenām - un nevajag piemirst ka mūsdienās arī ražo mašīnas, kuru detaļas nav īpaši dārgākas par mana golfa gabaliem...
P.N. Veloveikalā meistars labi pateica [par hidrobremzēm] - "pasūtu lētākās jo cilvēki prasa "kāpēc tik dārgi?"".
nostūrī varbūt. centrā veikalos ir pilns ar lētučiem, bet ir izbrābts viss vidējais/top līmenis. nav kasešu, normālas ķēdes arī iet uz beigām. tam visam arī cenas x2. krieviem tagad ir nogriezts viss velotirgus, cerams bleķi vismaz daļēji atnāks uz eiropu
Ikdienas pastaigu maršrutā skatam patrāpījās smuks pabiezs sedans, kāda kaimiņa Chrysler 300C. Nu jau pat vairs nav nekāds pārsteiguma moments, ka noņemts no uzskaites un nolikts ilgstoši ielas malā. 3,5 V6 benzīns. Gada nodoklis būtu 636 eiro. TA ir vēl ilgi, pa "0". Sludinājumu portālā gan nemanu šo. Nez vai pat LPG tādam līdzētu kļūt par racionālu braucamo?
kasinsh79 rakstīja: Vakar braucu no Polijas uz Latviju. Ja Polijā dīzeli ielēju par 1,53 eur, tad Lietuvas pirmajos DUS dīzeļa cena spridzina - 1,71 eur un Latvijas 1,60 Neste liekas ok…
Es aizvakar Polijā pildīju par 1.44 (Orlen), bet tā pārsvarā tur bija 1.50 - 1.60... Lietuvā par 1.70 dīzeli nekur neredzēju, bet tā ap 1.55-1.65 pārsvarā bija.
Šodien biju aizbraucis no rīgas caur kandavu līdz zlēkām un atpakaļ. Kopā 400km
Nācās pieliet kandavā emobi uzlādes stacijā pa 2 čēzmit 10kW lai nepaliktu lohos kaut kur pie Rīgas robežas, ja nu kāds bomārs ar baltu egolfu aizņemis ladetaju.
Nesaprotu par ko stress. Ar kankariņa atbalstu man tagad 100km izmaksā 2.5 eiro!
Principā man nekas nav jāpakārto, lai kā tev sasvīdušais datoriķi sociopāt gribētos. Man bija jānokāto 3 kilometri ar kājām un jāpalādē 15 minūtes. Ar japāņu kravas auto to varēju ietaupīt. Tīri principa pēc nepērku vateņu produktus pašlaik. Sūc putlera raķeti draugs
Nu tā jau ir visur. Brauc ar vecu golfu, kurini būvgružus, loc apinīti no bamšļa, uzēd roltonus, bikses un krekls no humpaļiem, sievietes vietā rociņa, - lēta un laba(?) dzīve.
Izmest ~60tk elektroauto un priecāties, ka zem 5 eiro var nobraukt 100km nav nekāda ekonomija? Drīzāk vēl viena ne visai vajadzīga saistība, jo visticamāk tie ~60tk būs bankas finansēti.
Golfam var liet un liet iekšā, kamēr notērēsi tikai tos ~60tk...
Dzer bamsli vai VSOP konjaku rezultāts viens un tas pats...
bet ja tā: pislonis tāpat ik 5 gadus pērk jaunu auto līzingā. pagad pērk elektroauto - pa 35-40 tūkst, nevis pa 25-30, kā iepriekš. Līzings lielāks, degviela, nodokļi, remonti - mazāki. Summa (daudz) nemainās. Bet ir par labu elektroauto.
Jaunu EV ar vecu golfu salīdzināt var, bet ir ne visa prātīgi!
Remonti jau nu gan mazāki nebūs, par šo sadaļu var stabili aizmirst, jo elektronika arvien vairāk pārņem auto, un tā nekļūst labāka, tikai ātrdarbība palielinas, bet noturība pret jebko ārpus "normāliem vides apstākļiem" ir stipri samazinājusies ...
Un atliks tikai meham piebāzt savu nesazemēto pirkstu kādam vājstrāvas komponentam, kad tavs EV būs kļuvis par nekustīgu "ķieģeli" ...
Tu zini kas piemēram ir 10 gadu vecu BMW lielākās nelaimes ??? Tie ir jebkādi sensori, sākot ar durvju/logu atvēršanas līdz eļļas līmeņa, vai dzesēšanas šķidruma temperatūras, un tie visi 1:1 pārceļos uz tavu EV, tik ar to niansi ka tie kas ir iekšdedzes specifiski tiks aizstāti ar tādiem kuri sargās "augstsprieguma sistēmu" ... Varbūtība kam sajāties iekš EV arī nav mazinājusies ne par gramu ...
Teorētiski vienkāršāka ir tikai pārnesumkārba, bet arī ne visiem, un ticamākais, ka tas nav uz ilgu laiku ...
Kad ev cilvēki sāks ņemt masveidā uz līzinga, tad ev pārvērtīsies par galvassāpem. Nebūs ne brīvu uzlādes staciju, ne braukšana pa S. joslu vai bezmaksas autostāvvietas.
Sasniedzot noteiktu procentu no kopējā autoparka visticamāk būs jāmaksā ceļu nodoklis.
Pašlaik arī retajiem ev īpašniekiem izdevīgāk, ka pārējie cilvēki pārvietojas ar veciem dīzeļiem un nesteidz pievienoties.
Izskatās, ka covidiādes mērķi Švāba teorijas atbalstītājiem tomēr izgāzās, šobrīd pasaules uzmanība pievērsta smagākam tematam. Kara tematam. Tomēr Švābs var priecāties, ka lieliem soļiem ejam uz "tev nepiederēs nekas, bet tu būsi laimīgs". Jo, atļauties braukt ar auto varēs aizvien mazāk cilvēku. Degviela maksās kosmiski. PROGNOZĒJU VISMAZ 2,30 EUR 95E BENZĪNS UN 2,20 EUR DĪZELIS. Maksāt par elektrību un gāzes apkuri varēs aizvien mazāk cilvēku, būs parādos līdz ausīm. Un tad nāks valdības ar iespēju atbrīvot tautu no saistībām, sloga utt. Tikai tas notiks, valstij pārņemot īpašumtiesības. Kam nelaimīgie būs ar mieru, jo viņi būs laimīgāki. Rožaina mums nākotne.
Švābs jau talāk par auto tēmē... Maksāsi īri un nemaz neatļausies nesapņot par savu īpašumu, prieks un laime būs jauns telefons un dators tavā īres 15m2 dzīvoklī...
Švāba plāns šobrīd strādās tikai ASV un Kanādā, kur ir lieli privātās kreditēšanas apjomi un mierīga publika. Ukrainas kara fonā Eiropa nevar atļauties šādas darbības, tā lai tās neizsauktu vispārējus protestus. Attiecīgi valstīm pašām vai ES līmenī būs jādomā kā mazināt enerģētisko atkarību un katrs solis ierobežot cilvēku parasto uzreiz izsauks protestus un neiebalsošanu nākamajās vēlēšanās.
Otrkārt no kurienes rodas tās fantastiskās degvielas cenas? Jā, šobrīd kamēr biržā ir panika, tikmēr naftas cena turās un kāpj, bet tas jau nenozīmē, ka tādas cenas paliks ilgstoši (ja vien arābi nepiemēros sankcijas pārējai pasaulei). Šobrīd visi piegrūž pilnas rezerves, tankkuģus un visu pārējo, un tikko kā kritīsies pieprasījums, kritīsies arī cenas. Alternatīvi valdības būs spiestas samazināt akcīzi, jo mēs tad varbūt piecietīsim 2,2Eur par dīzeli, bet franči savu valdību točna dzīvus apēdīs un visi to saprot.
Neh, franči (pēdējā laikā arī poļi) ar savu pastāvīgo kuģa šūpošanu ir pat samērā noderīgi Eiropai kopumā, neļauj Eiroparlamentā sēdošajiem un arī valstu valdībās sēdošajiem atslābt, jo vienmēr pastāv risks ka konkrētos protestus var pārķert citas valstis. Bez frančiem mums degviela jau sen būtu virs 2Eur tikai caur akcīzi un vācu zaļajām idejām.
Bez naftas ir arī šādas tādas citas lietas - metāli (jau rakstīju, ka dažiem būvniekiem nākamnedēļ beigsies armatūra), koksne, saplāksnis, minerālmēsli, ķīmiskie produkti.... Jā, to visu var aizstāt, jautājums ir par cenu un laiku. Manā skatījumā ekonomika patreiz atrodas nekontrolējamā brīvajā kritienā. Kam sekos atsitiens, jautājums kad un cik sāpīgs tas būs
Es nesaprotu, tev ir darba auto utt. Kas tev rada problēmas ??? Man dzīvē nav bijis neviena darba auto - visi paša pirkti un yzturēti, māja ar no gaisa nenokrita ... darba specifikas dēļ tādas īstas iespējas nevakcineties nebija (citādi arī būtu jāčīkst, ka viss slikti), un neko pēc 3 potēm dzeivs ...
Es nevaru teikt ka galīgi nesatrauc, taču ņemot vērā ka pat īsti neskatos kāda ir degvielas cena, leju un viss, kā arī elektrības patēriņam nesekoju tad ...
Tiesa manas izmaksas ziemas mēnešos ir 21EUR elektrība, un aptuveni 150 EUR granulas apkurei (uz visu gadu sagādātas) uz mēnesi. Degviela kaut kur zem/ap 200 EUR uz 3 auto aiziet ...
Bet tas tā baigi aptuveni ...
P.S. Par ko esmu ļoti priecīgs, ka māju uzbūvēju, dzīvokli pārdevu nah. Jo nu tajā vietā ar privātu SIA gāzes katlumāju es kā saprotu, tad visi tur dzīvojošie gribētu viņus pakārt, jo rēķini pret manu laiku ir vismaz x3 un es tagad par māju uz kvadratūru reiz 3 maksāju tik cik tur dzīvoklim par apkuri + elektrību pirms 2-3 gadiem ...
Visi 3 Tavi nosauktie produkti paliks dārgāki - varbūt pat dažas reizes, diez vai tikai par kādiem...%. Arī pārtika paliks dārgāka. Protams tas, ka ir sava māja nevis dzīvoklis, tas ir pamatīgs pluss. Zvēliens pa Tavu kabatu nebūs tik smags, bet tāpat būs jūtams
Tehniski es eju un pērku to ko gribu, ja pirktspêja pēkšņi mazinātos, mierīgi varu pāriet uz produktiem kas maksā pusi no manas "ierastās cenas" ... tik nu vajadzību pagaidām neizjūtu ...
Vienmēr būs kāda tautas daļa, kurai par kaut ko vajag pavaimanāt. Mana vecmamma arī tāda bija. Interesanti, kas būs nākamais vaimanoloģijas objekts pēc kara un resursu cenas stabilizēšanās?
Sava daļa būs tādu, kā tu raksti, bet arvien vairāk cilvēku tērēs nevis grabuļos un ceļojumos, bet ekonomiskākām mājām un apkurēm.
Tad jau, skaties kā gribi, modernais cilvēks neko daudz no senās Romas verga neatšķirsies - visu nopelnīto nāksies atdot par mājokli, siltumu un ēdienu. DB bija raksts - Eiropa var iztikt bez krievu gāzes, tikai tad tā būs 7x dārgāka. Tāds sīkums
Kaut kur pazudis tas raksts, bija DB. Vai vairs nejēdzu atrast, bija pieminēts, ka Eiropa var savas gāzes krātuves piepildīt bez Krievijas gāzes, tikai tad tas maksās 70mljrd euro, nevis 10mljrd kā iepriekš
Tie 10 mljrdgan jau ir 2020 cenas, kas arī 2021 bija problēma. 2020 bija ļoti zemas aktivitātes gads un tāpēc cenas bija gandrīz 3x zemākas kā aktīvos gados. Piem 2018.
Stulba reference rada stulbu rezultātu. Izlasi grāmatiņu vispirms draugs
10mljardi bija 2021.gada cenas. Labi, varbūt nebūs 7x, tāpat būs nevis %, būs x reizes dārgāk. Cena, transports utt. Arī laiks, pārorientācijai. Man dikti gribētos ticēt, ka līdz 90to gadu līmenim nekritīsim. Taču vislielākā vēlme ir - lai bumbas beidz krist cilvēkiem uz galvām un, nedod Dievs, līdz mums tas neatnāk
Neredzēt kopsakarību anormālajam degvielas cenu kāpumam vienkārši nav iespējams. Vai tiešām kādam šķiet, ka tas ir poh? Ļoti kļūdāties. Ne tikai tēresim vairāk par degvielu, bet arī maksāsim pilnīgi par visu stipri vairāk.
Nu bet zināmā mērā man ir poh, ir 2 senču saimniecības, viena ar lopiem, otra ar palielāku dārzu, tā ka piem. zemenes un ābolus domājām kur grūst, kartupeļus, burkānus un sīpolus, viena radiniece kas ar augļu kociņiem utml pa vasaru te ņemas, bet ziemu Šveicē bārā strādā, ik pa laikam no manējiem ko uz tirgu veda ..
Tip tirgot nav baigi izdevīgi, bet ja bāzt nav kur tad ...
Gaļa un medījumu gaļa ar pilns ledusskapis, kaut kā gan jau "izvilkšu" ...
Mirklī, kad izveidosies nelaba situācija un Tev nāksies pārvākties uz senču lauku saimniecību, atceries, ka arī no pilsētām ārā plūdīs izsalkušu sirotāju bari... Kā teica kāds seno laiku gudrais - līdz haosam ir tikai dažas maltītes
Mirklī, kad tāda situācija būs, visticamāk visi pilsētnieki jau būs labu laiku iepriekš aizmukuši, es varēšu lidmašīnu skaitu nosaukt ... Un es līdz lauku mājām varu arī ar kājām pa vienu diennakti aizčāpot, meži pa ceļam diezgan labi pazīstami ... Žēl tik ka Lielupe nav "pa taisno" šķērsojama, tad vispār kapitāli īsāks ceļš būtu ....
Zini, Eidi, es Tev biežāk nepiekrītu, kā piekrītu, bet šoreiz sliecos piekrist. Skaidra lieta, ka cenas augs un forši nebūs. Kādam vientuļam pensonāram tas droši vien būs pavisam traki. Kasiņam - diez vai. Ekstras varbūt kādu laiku maksās dārgāk, bet kopumā izdzīvot varēs.
Tas vēl ir jautājums, kuram nav atbildes. 90tajos nevienam nebija nekādas kredītsaistības. Paskaties, kas notiek šodien - mājām, dzīvokļiem hipotēkas, mašīnas līzingos.... Samodelē situāciju - cilvēkam izbeidzās darbs, ir uzturami bērni, kredītsaistības, nestrādājoša otra puse.... skarbi. Par ekstrām - domāju, ka uz tādām kādu brīdi pat nevilks vidusmēra iztikšanas cilvēkam. Neaizmirsti, ka 2 gadus bija koviduvertīra, kura cilvēkus paplicināja
Grūti ar bankām runāt, ļoti grūti. Ja kur paspers pussolīti pretī, tad paraus 2 atpakaļ ( ar procentu likmes paaugstināšanu ). Prieks, ka Tev ir izdevies, cepuri nost!
Ar banku noteikti var sarunāt. Ja runāt sāk SAVLAICĪGI.
% likmi var samazināt tikai 1 gadījumā - ja krīt EIRIBOR. Pārējos visos gadījumos būs pieaugums protams. Bet pieaugums nomināli (izņemot, ja esi veicis lielisko izvēli - izlīdzinātais maksājums) visdrīzāk tevi nenogalinās. Un noteikti būs labāk kā piedziņa.
Bet ja es bijis lielisks un paņēmis Izlīdzināto maksājumu, jeb citiem vārdiem: nopircis ko nevari atļauties, tur maz soļu bez restrukturizācijas.
Deviņdesmitajos bez kredītiem nebija arī NĪN un elektrības pieslēguma maksa - un ja pilsētnieki nemaksāja par apkuri, tad viņiem atnāca un nozāģēja radiatorus, kamēr tagad laikam uzsūta parādu piedzinējus + ieruba maksu arī pēc radiatoru nozāģēšanas. Tā ka jā, nesalīdzini ar deviņdesmitajiem , tagad vajadzības ciparos [relatīvi] ir pieaugušas vismaz divkārt.
Vienīgā kopsakarība ko es redzu gan naftas, gan atsevišķu citu materiālu cenu pieaugumā ir tas, ka šis pieaugums praktiski balstās tikai uz biržas paniku un visas iesaistītās puses (izņemot gala patērētāju) to izmanto. Jo ja degvielas cena ceļās paralēli naftas cenai, bet naftas cenai samazinoties, degvielas cena vairs nesamazinās identiskā līknē, tas liecina, ka kādu šajā pasākumā uzskata par lohu. Vēl pagājušajā gadā arābiem sastrīdoties ar krieviem, bija brīdis, kad dedzīgie investori, kas nav saistīti ar reālu ražošanu nopirka tik daudz naftas, ka nācās pa mīnusiem tirgot, lai nedabūtu tankeri pagalmā.
Īsumā stāsts ir par to, ka onkuļi kuriem ir nauda lai reāli strādātu biržā nepalaidīs garām iespēju nopelnīt. Reālas kopsakarības ir vērts meklēt brīdī, ja naftas cenas šādos līmeņos paliek ilgāku laiku, tad pastāv risks, ka vai nu arābi ir sākuši pumpēt mazāk naftas, vai kāds kaut kur no malas muhļī tirgu.
Šon Brent jau aizgāja lejā. Protams kāds uz paniku uzvārīsies, bet.... uzvārīšanās uz paniku ir kā ķert krītošu nazi. Ļoti iespējams, ka nesanāks un sagriezīsies
Malači, kuriem tas ir pilnīgi vienalga Acīmredzot, nekā zaudējama. Es ne par sevi vaimanāju, drīzāk par absolūto vairumu līdzcilvēku. Un visu ar to saistīto.
Elposim dziļi! Neaizmirsti, ka lielum lielajam vairumam cilvēku interesē ēst, dzert, gulēt un pārmaiņas pēc nop..ties. Divus, trīs un piecus soļus tālāk padomāt spēj neliela daļa populācijas
Jā nu ir gana daudz cilvēku, kas principā domā caur pakaļu ... šis būs sens stāsts un te jau apbružāts ...
Braucu vakarā ar savu amīšu pikapu no futbola, Maskačkas rajonā no pieturas viens "kadrs" ar iepirkumu maisiņu slāj uz ceļa un balso mani nost ...
es poh, nu apstāsies ar ...
Iekāpa relatīvi normāli ģērbts, bet nu krievu pļēgurs, pēc alus jau mazliet oda un maisiņš "raksturīgi" šķindēja ...
Pa ceļam aprunājāmies, šams cita starpā yzprasīja kur strādāju - teicu ka bankā, uz ko šams, ooo ja viņš strādātu bankā, tad pārstātu dzert ...
uz ko es teicu ka principā tas strādā pretêji, ir jāpārstāj dzert, lai par banku "sapņotu" ...
Aizvedu, un palaidu tautās ...
Cēloņsakarību ķēde daudziem cilvēkiem ir pilnīgi pakaļā, un nav brīnums ka šiem viss būs slikti.
Bet no citas puses, es te 6dien/7dien pie savas mammas pensionāres (ex-skolotāja mūža garumā) biju piebraucis, viņa atkal atgādināja man par manu ideju - vajadzētu atrast mājiņu pie jūras un nopirkt, jo esot pavairāk naudas iekrājies ....
Ko jūs darīsiet, kad degviela maksās ~50-60 sant/l???
Iespējams tā arī būs, kad LV būs ES. Prognoze. Mana. Panika?
[addsig]