Ziemas riepu izmantošana vasarā nav nedz izdevīga, nedz droša 24

 

Foto: iAuto.lv

iAuto | 21.aprīlis 2017 17:14

Daudziem auto īpašniekiem pavasaris saistās ar dilemmu - ko darīt ar lietotajām ziemas riepām?

Ja Jums jau ir vasaras riepas no pagājušās sezonas un ziemas riepas vēl pietiks nākamajai ziemai, tad risinājums ir vienkāršs. Tomēr izvēle kļūst sarežģītāka, ja vasaras riepu nav un ziemas riepas ir tādā stāvoklī, ka uz nākamo sezonu tāpat būtu jāmaina.

Ir autovadītāji, kas šādā situācijā izvēlas ekonomiskāko risinājumu – nemaina riepas un vasaras sezonu nobrauc ar lietoto ziemas komplektu. Pirms nākamās sniega sezonas nobrauktās riepas tiek izmestas un tā vietā vienkārši nopirktas jaunas ziemas riepas. Tomēr speciālisti uzskata, ka šāda izvēle var izrādīties nedz ekonomiska, nedz droša.

Ziemas riepas izmantot vasarā nav droši

„Labākā izvēle šādā situācijā būtu pirkt jaunas vasaras riepas un utilizēt vecās ziemas. Katru pavasari mēs atkārtojam: neizmantojies ziemas riepas vasarā, jo tas nav droši. Mēs esam priecīgi, ka arvien vairāk izdzird šo padomu un ņem to arī vērā,” stāsta Goodyear Baltijas menedžeris Elmantas Latkauskas.

Pēc viņa domām auto īpašnieki reizēm novērtē tikai riepu cenu un no tā izdara nepareizus secinājumus, domājot, ka lētāk ir cauru gadu izmantot vienu riepu komplektu. Riepu ietekme uz auto stabilitāti, degvielas patēriņu un komfortu bieži vien tiek aizmirsti, tāpat arī netiek padomāts par riepu ilgmūžību. Par degvielas patēriņu runājot – auto, kas aprīkots ar ziemas riepām, var patērēt pat desmit procentus vairāk degvielas nekā auto ar vasaras riepām.

„Degvielas patēriņš gan ir tikai viens elements no kopainas: ziemas riepām ir īsāks mūžs. Turklāt tās ir skaļākas par vasaras, līdz ar to komforta līmenis uz šosejas ir ievērojami zemāks. Tomēr pats galvenais ir drošība. Ziemas riepas radītas, lai efektīvi strādātu zemās temperatūrās, un +20 un vairāk grādos tās savu funkciju nepilda. Mēs taču vasaras riepas neizmantojam ziemā, tad kādēļ lai brauktu ar ziemas riteņiem vasarā?” jautā Latkauskas.
Ir braucēji, kas gadā nobrauc desmit vai pat mazāk tūkstošus kilometru, un viņi skaidro, ka nav pamatojuma izmantot divus riepu komplektus tik mazam nobraukumam. Tomēr auto ekspertiem ir ieteikums arī šajā situācijā: jo mazāk brauc, jo mazāks riepu nodilums un ilgāks kalpošanas laiks.

„Šādi ietaupīt nav laba ideja, jo pakļaujat sevi potenciālai bīstamībai un ekonomējat uz savu drošību. Noteikti nav ieteicams cauru gadu izmantot vienu riepu komplektu. Riepas ir vienīgais automašīnas saķeres punkts ar ceļa virsmu. Ja šī saķere ir slikta, tad braukšana var kļūt nekontrolējami bīstama. Manuprāt, universālu lietu nav,” skaidro autosportists un sporta kompleksa „333” vadītājs Haralds Šlēgelmilhs.

Vēl viens cieši ar autosportu saistīts cilvēks – leģendāro Palangas ENEOS 1006 km sacensību rīkotājs Darius Jonusis – ir vēl skarbāks savās pārdomās. Viņš uzskata, ka braucējiem, kas gadā nobrauc mazāk par 10 000 km, izdevīgāk būtu izskatīt alternatīvas transporta iespējas, piemēram, auto koplietošanu, auto nomu vai sabiedrisko transportu.

Prioritāšu izvēle
Premium zīmolu ziemas riepas Baltijā tiek pārdotas lielākos daudzumus nekā vasaras, jo daudzi cilvēki vēl arvien domā, ka nebūtu jāskopojas ziemas riepu iegādē, bet ka var ietaupīt vasaras komplektu izvēlē. Tomēr Goodyear Baltijas menedžeris ir drošs, ka Premium vasaras riepu izvēle var tikt novērtēta kā ekonomiska: tās maksā vairāk, tomēr tām ir ilgāks mūžs un tās auto padara ekonomiskāku.

„Galvenais arguments labas produkcijas izvēlē ir drošība: labas, jaunas un testos uzvarējušas riepas garantēs īsākas apstāšanās distances un lielāku auto stabilitāti. Atšķirības starp riepām vislabāk redzamas slapjos apstākļos, kādi Baltijas valstīs ir visai bieži,” skaidro Elmantas.

Ne visi gan var atļauties Premium ražotāju riepas un vienmēr tiks meklēti veidi, kā ietaupīt. Un pamatā tie ir trīs – pirkt lietotas, atjaunotas vai jaunas, bet lētākas riepas.

Lielākā problēma, iegādājoties lietotas riepas, ir neziņa par to, kā tās pirms tam izmantotas vai glabātas. Riepu ārpuse un protektors nepasaka visu par riepas stāvokli: daudzas īpašības slēpjas iekšējos kordos, kas var būt bojāti. Ja riepas nav atbilstoši uzglabātas, tad arī sastāva īpašības var būt sliktas.

„Atjaunotas riepas ir lietotas, kam pa virsu uzvulkanizēts jauns protektora raksts. Tādas labāk nepirkt, jo tas būtu tas pats, kā aiziet uz auto tirgu un pateikt “iedodiet man par 1000 eiro kaut ko ar četriem riteņiem”,” salīdzina Goodyear menedžeris.

Speciālista ieteikums būtu izvēlēties lētākas, bet jaunas riepas. Eiropas ražotāju ekonomiskā gala riepas nemaksā daudz vairāk par lietotām vai atjaunotām, tomēr atšķirība kvalitātē un drošībā ir acīmredzama.

 
Visi komentāri
 
Abavnieks 21.aprīlis 2017 19:03
23 0 Atbildēt

Goodyear reklāmas raksts? Marketings vai tikai tuksa muldēšana? Protams, vasaras riepas vasarā ir labākas kā lietotas ziemas riepas! Bet ar ko lietotas ziemas riepas, ar ziemas braukšanai jau pārāk mazu protektoru, ir sliktākas par vissezonas riepām? Mazliet sliktāk bremzē, mazliet vairāk dilst un tērē degvielu? Cik mazliet? Vai tiešām tik bīstami, ka labak nelietot? Notestējiet, parādiet skaitļos un tad runājiet un iesakiet! Bet tagad tikai pamuldēšana vien iznāk, ar mērķi pierunāt tautu pirkt jaunas riepas!

Edzis 21.aprīlis 2017 20:20
4 3 Atbildēt

ES gan neaizstāvu šo reklāmrakstu, bet pamēģini pats ļoti karstā (tādu gan mums salīdzinoši maz 1-2nedēļas) vasaras dienā bremzēt strauji ar nolietotām ziemas riepām. tur apstāšanās ceļš var būt līdz pat kkādiem 30% garāks? tās ziemenes karstā laikā vnk nereāli slīd... to esmu pārbaudījis praksē.. es personīgi izvēlos labas (brenda) ziemas riepas, jaunas, un Vasarai paņēmu jaunas lētā gala riepas. šogad vasarenēm aiziet trešā sezona. iespējams ka saķere vairs nav tāda kā pirmajā gadā, bet auto vairs arī nav paredzēts tāds nobraukums, jo tulīt jau būs cits auto... Latvijā jaunas riepas pirkt ir izdevīgi, jo pēc vienas vai divām sezonām tās vēl var pārdot, tādā veidā atpelnot kādu 1/4 vai 1/5 daļu no riepu izmaksām, un ņemt sev jaunas riepas... :) Katrā ziņā es pat būtu ar mieru braukt ar 3 komplektiem, taču šobrīd tas nav manā budžetā. :)

he 22.aprīlis 2017 23:34
1 1 Atbildēt

jā jā,tā ir-jaunas,un pirktas tieši pie tā elmanta,degvielu netērē nemaz,pa gadu kādus 50 litrus,un galvenais ka nedilst! varbūt tam elmantam ir arī tādi diski kuri nerūsē???

Cooper 24.aprīlis 2017 10:59
1 0 Atbildēt

Pamēģini pats ar ziemenēm pabraukt pa karstu asfltu. Nekādus skaitļus vairs nevajadzēs :D

Opis 21.aprīlis 2017 19:24
12 6 Atbildēt

Bagāts var mainīt riepas kaut pirms un pēc lietus,pārējie brauc ar tādām kā ir,ka tik uz ceļa turās.Laikam nekādi "eksperti"mani nepārliecinās ka lētāk ir pirkt džipam speciālas vasaras riepas.Tirgotāju lobēšana un nekas cits.

Edzis 21.aprīlis 2017 20:21
18 1 Atbildēt

Vienmēr ir nākuši smiekli par tiem džipu īpašniekiem, kas džipu nopirkuši, meklē lietotas riepas, pildās tankos pa 5-10 eur, vienmēr meklē lētākās detaļas, utt. Šis nav jāuztver personiski, tas ir vairāk vispārināti!

taksists 21.aprīlis 2017 21:37
2 5 Atbildēt

Labāk braucu ar lietotām firmenēm,nevis ar jaunām debica vai citām polenēm,kas nodilst pāris mēnešos vai izmetas bumbuļi.Raksts ir reklāmas triks.Ziemenēm nodilstot izveidojas protektors ar vasaras riepu atzīmēm,un ir vasarā nobraucams.

650 21.aprīlis 2017 22:34
2 0 Atbildēt

Lietotas ziemas riepas ar 4mm atlikumu ir testos pierādīts ka ēd vismazāk degvielu un tām ir vismazākā rites pretestība.Turklāt viņas šaurākas un perfekti piedilušas pēc konkrētā auto savirzes īpatnībām.Ar kvalitatīvām īpašu problēmu nebūs, bet ar kkādiem draņķiem to neviens nevar prognozēt, vai pie +22 nebūs kā pa biezpienu, kad nestūrējas un līkumā slīd.Ar Q burtu un mīksto lameļu protektoru tiešām labāk karstā vasarā nebraukt.

iciks 21.aprīlis 2017 22:40
2 1 Atbildēt

Kas attiecas uz skaņu un degvielas patēriņu - nav ko nodarboties ar demagoģiju. Riepas no riepām atšķiras un visādi var būt.

Man autiņš ar ziemenēm patērē mazāk, ja nu kas. Un tēvs nesen vēl noteica - uzliku ziemenes, uzreiz klusāka braukšana.

650 21.aprīlis 2017 23:33
2 1 Atbildēt

Tā arī ir- nav saprotams, ko citreiz muld- Neviens auto ar vasaras riepām (un kur nu vel ja ar platām)nebrauc klusāk par ziemas riepām un visas ziemas riepas ēd mazāk degvielu.Ja kāds saka citādi- vai nu ir sliktas trakstoorveidīgas tās ziemenes vai nu uz ziemu liek 2 izmērus lielākas/augstākas un diametrā neatbilstošas

ezis71 22.aprīlis 2017 6:46
6 0 Atbildēt

Skandināvu tipa ziemenes tiešām klusākas par vasarenēm bet degvielas patēriņš ir lielāks,biku lielāks.

es 22.aprīlis 2017 16:57
7 2 Atbildēt

Ūja ūja. Ziemas riepas ir no mīkstākas gumijas = lielāka rites pretestība = lielāks patēriņš. Tas ir viennozīmīgi.

Skaļāk / klusāk būs atkarīgs no protektora ziemas un vasaras riepām un āra t. Pie pašreizējās t vasarenes noteikti būs skaļākas (jo pacietas), pie +20 abas būs vienādas, bet ziemenēm patēriņš pieaugs jaudīgi un būs nedrošas (viņas tiešām slīd karstā laikā - bija piedzīvojiens).

650 23.aprīlis 2017 0:06
0 6 Atbildēt

Uuuja vai xuuja, bet konkrēti es ieteiktu pirms bravūrīgās mutes atvēršanas savureiz kārtīgi pārlasīt KO īsti tev kāds gribēja teikt.Tas, ka internetā izsakās galvenokārt pajoliņi vai vecas gumijas tirgoņi, tas tomēr nenozīmē, ka visi izteikušies pieder šaj kategorijai.Tas ir tikai dīvānā drisēju un muldoņu spriedumos 100% lielāka rites pretestība un galvenokārt kapeikjājēju maximā pirktajiem arābu ziemasriepu modeļiem.Tur, kur ir savulaik intereses pēc veikti neatkarīgi vienāda izmēra riteņu testi ar elektroniskām iekārtām, arī tur ir tas ir sen noskaidrots.Pat krievu AvtoRevju šādu testu tika veicis- nopērc par naudu pieeju viņu arhīvam un tur atradīsi.Un ja kāds sarunas pēc kko izsaka no savas pieredzes, vnk vajag ieklausīties. rallisti ibio ;P

Pļurkt 23.aprīlis 2017 10:14
0 0 Atbildēt

Droši vari to dzērāju ar viņa murgiem neņemt pierē!!

Izgulēs dzērumu un uz pirmdienas vēlu pēcpusdienu kaut ko sakarīgu arī dažkārt ieraksta.

Tas dzērājs nekad nav dzirdējis, ka ziemas riepas pēc 3 sezonām pilnīgi neatkarīgi no nobraukuma kļūst tik pat cietas kā jaunas vasarenes! Nu nenosapņoja savos dzērāja murgos!!

viencexperc 22.aprīlis 2017 2:08
0 13 Atbildēt

No šāda video raudātu visi pliko riepu mīļotāji un ceļu uzturētāji. Bet daži dara tā ( ASV)

www.youtube.com/watch?v=4j35nYmcQew

Astro 22.aprīlis 2017 9:13
5 0 Atbildēt

Nespēju iebraukt, kāds tam tīņu (vismaz mentālā ziņā) izklaides video, ir sakars ar raksta vai komentāru domu.

Edgars 22.aprīlis 2017 20:21
0 0 Atbildēt

Te taču vajadzīga ekspertīze,no sertificēta eksperta.Ta jau ir slēptā reklāma.

650 23.aprīlis 2017 1:04
0 0 Atbildēt

Lūk pat pavirši pa meklējot,info interesentiem un lielajiem kliedzējiem- tas ir vasaras riepu tests (pat ne AvtoRevju, vnk viens no...) ar eksperimentam speciāli iekļautām NokianHakkaQ vecām nodilušām (3,8mm ) mīkstajām frikcijas/beznaglu ziemenēm.

Visos parametros viņas atzītas par totāli bīstamām,IZŅEMOT rites pretestībā un degvielas patēriņā.Tur viņām ir 10 balles un stabila 1.vieta, pašiem testētājiem par briinumu....

kolesaonline.ru/art_shini_13.php

Впрочем, на самом деле самыми невысокими потерями энергии при качении обладают... изношенные зимние шины Nokian Hakkapeliitta Q! Но посмотрите на результаты во всех остальных тестах — проигрыш по сравнению с летними шинами огромен.

ezis71 23.aprīlis 2017 7:42
1 0 Atbildēt

Nekad mūžā nav bijušas tik plikas ziemenes, bagāts neesmu tāpēc arī skops neesmu.

imzz 23.aprīlis 2017 12:08
3 0 Atbildēt

Interesanti, ko dara "kalnaino" valstu iedzīvotāji, ja jānobrauc no kalniem ielejā un otrādi, kur lejā var būt +25, bet augšā ap 0 ? Pēc mūsu riepu "perfekcionistu" uzskatiem, pusceļā riepas noteikti būtu jāmaina.

imzz 23.aprīlis 2017 12:32
3 0 Atbildēt

Michelin jau labu laiku lepojas, ka viņiem ir ziemas riepa, kura "sertificēta braukšanai arī vasarā" , tā ir MICHELIN CrossClimate, pie mums gan to pārdod kā parastu vissezonas riepu, speciāli kā atsevišķu kategoriju neizdalot.

650 23.aprīlis 2017 21:17
0 0 Atbildēt

Kalnaino valstu braucēji pērk savam reģionam paredzētos rudensriepu modeļus. Ar minimums H vai V ātrumindeksu un attiecīgām asfalta īpašibām.Krietna daļa pat visu ziemu brauc ar vasarenēm un vadā līdzi ķēdes.Kad mēs aizbraucam kalnos- ir tā, ka jau janvārī tur pa ceļam un lejā bieži ir krietni padsmit plusi.Un tad domājam- kuram ir mīkstās skandināvu Q/R riepas, pa asfaltu līkumos un pie ātruma nekas labs nav.Turklāt dilst.Bet- kam ir H/V/W viduseiropas modeļi, ar tiem ir ok.Vai, vismaz labākie skandināvu paraugi ar T burtu. Jo pie +18 pa asfaltu tie brauc bez problēmām.Kad pērk nezināma brenda riepu- protektoru gan redz, bet figzin, īsti no kādas melnas masas tas ir taisīts.Brendi reku ķīmiķo un maisa dārgu gumiju ar pretnodiluma īpašibām, bet ķīnieši pa lielam vispār diezvai zin, kas ir ziema un kas ir ātrgaitas šoseja.

Nekur jau nav sacīts, ka lietotu ziemasriepu braucējs vasarā obligāti iebrauks auzās, tikai tiek uzsvērts, Kādos Apstākļos viņam jāuzmanās.Ja runāt- tad godīgi.Neviena ziemene pavasarī nav vairs jauna.Izgatavotāji gan cīnās, bet nevienai ziemenei nav izcili labu braukšanas īpašibu tieši uz slapja asfalta.Nejaukt ar ūdeni uz asfalta.Ūdeni visi redz, bet par slapjumu kā tādu maz domā.Tas, ka ar 4mm ziemeni nemauksi uz +90 pa ūdeni- tas skaidrs, bet tas, ka ar viņu var iebraukt auzās pie +25 pēc vasaras lietus uz silta kūpoša mitra asfalta nevainīgā nobrauktuvē vai vnk līkumā- tas ir fakts.Tas ka braucējs lēns un apdomīgs-ok, bet vajadzība pēc pēkšņa manevra var rasties cita braucēja vai vnk apstākļu sagadīšanās dēļ.

Platu vasaras riepu (245 un +) lietotājiem vispār ir dilemma vienmēr- tās ir dārgas un vajadzīgs atrast to modeli, kurš pa vienu vasaru nenodils, mīksti brauks pa risēm un nelīdzenumiem un turklāt to nospiedoši lielākā lielākā daļa rūc un trokšņo un krata zobus.Pie vienāda diametra, un, ja runāt par daudzmaz kvalitatīvām, plata vasaras riepa vienmēr būs skaļāka, nekā šaurāka ziemene. Platām riepām pat vienādam modelim ir acīmredzama starpība degvielas patēriņā starp jaunu 8mm un nobrauktu 5mm.Turklāt vienmēr paiet pāris nedēļas, kamēr tikko uzliktas platās riepas piedilst pēc konkrētā auto savirzes īpatnībām.Jo platākas- jo katra savirzes milimetra daļa pat normas robežās tam ir svarīga.Un 245-255 plata riepa jau ar 5mm atlikumu ir metama pa taisno miskastē.Pie ātras iebraukšanas jebkurā ūdenī tā ir vnk peldoša slēpe, nevis riepa.

Pļurkt 24.aprīlis 2017 9:03
1 0 Atbildēt

Vispār ir jāsajēdz ar ko brauc! Tas attiecas gan uz riepām, gan uz pašu auto.

Ja ir sajēga ko var atļauties, tad brauc kaut ar pilnīgi plikām vasarenēm pa sniegotu ceļu un gan pats būs dzīvs, gan nevienam sānā neiemauks.

Taču ja cilvēkam smadzeņu ir pamazāk, tad nekāda brenda, nekāda protektora dziļuma un pielietojuma riepas neglābs.

KillerMiller 24.aprīlis 2017 12:13
3 0 Atbildēt

Ar skandināvu tipa ziemas riepām tiešām vasarā nebūtu labi, bremzēšanas klase uz slapja asfalta F.

Ar viduseiropas tipa gan var itin labi vasarā braukt. Bremzēšanas klase uz slapja ceļa C, tāpat kā budžeta klases vasaras riepām. Ziemā gan būs sliktākas par Skandināvu tipa.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Volkswagen ID. Code – vācu markas dizaina nākotne (+ FOTO) 1

Pekinas autoizstādē Volkswagen izlicis apskatei konceptu ID. Code, kas liek noprast kādā virzienā stūrē vācu autobūves uzņēmuma dizaina komanda. Lasīt vairāk

 

Prezentēts Zeekr Mix – minivens ar neparastu salonu 6

Ķīnas autoražotājs Zeekr Pekinas autoizstādē iepazīstinājis ar minivenu Mix – ģimenes transportlīdzekli, kam piemīt plašas salona transformēšanas iespējas. Lasīt vairāk

 

Aizsardzības ministrija izdod jaunu bukleta “Kā rīkoties krīzes gadījumā” redakciju

Aizsardzības ministrija informē, ka ziņu portāla “Sargs.lv” sadaļā “72 stundas” ir pieejama bukleta “Kā rīkoties krīzes gadījumā” jaunā redakcija, kas ir papildināta ar sadaļām par krājumu veidošanu, rīcības plānu sagatavošanu ģimenēm, kā arī citu svarīgu un noderīgu informāciju. Lasīt vairāk

 

Motoreļļas izvēle vecākiem dzinējiem: vai biezāka būs labāka? 15

Vai esi dzirdējis gadījumus, kad autovadītāji paši vai mehāniķi pēc saviem ieskatiem nolemj nomainīt ierasto motoreļļu uz “biezāku”? Saskaņā ar senām teorijām un dažu mehāniķu nelokāmo pārliecību šāds solis paildzina dzinēja kalpošanas laiku, turklāt mazina motoreļļas patēriņu automašīnām, kuru nobraukums pārsniedz 100 000 km. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti