Enduro sezonas atklāšanā Ķesterciemā visātrākais Kārlis Sabulis

 

Foto: Māris Stiprais

8.aprīlis 2024 12:47

6. aprīlī Tukuma novadā, Ķesterciema “Bušu karjerā” un tā apkārtnē norisinājās Latvijas čempionāta pirmais posms enduro.

Kā katru gadu, arī šogad Enduro sezona sākās Ķesterciema trasē. Sportistiem šis apvidus ir labi zināms. Trase ir tehniska un tās smilšu segums sacensības padara vēl spraigākas. Sacensību organizators Arvis Bumbiers pastāstīja, ka šogad trase bijusi netipiski mitra, tāpēc tika darīts viss iespējamais, lai to pēc iespējas padarītu sausāku.

Sacensību rītā pirms starta stipri lija lietus, taču tas neatturēja sportistus no dalības sacensībās. Uz starta stājās 129 enduro sportisti no Latvijas, Lietuvas, Igaunijas un Somijas. Konkurence bija spēcīga visās klasēs. Sportistiem trasē veicās dažādi – bija tādi, kuri nobrauca bez aizķeršanās, bija tādi, kuri iestiga, bija arī tādi, kuriem radās tehniskas ķibeles.

EGP klasē uzvarēja Kārlis Sabulis (“Motosports Racing Team”), otrajā vietā Miks Rasmanis (“KTM Orange Racing”), bet trešais soms Eetu Puhakainen (“HIMK”).

Sarunā ar EGP klases pirmās vietas ieguvēju Kārli Sabuli (“Motosports Racing Team”), kuram šis ir otrais gads enduro, viņš pastāstīja, ka šogad ir daudz vieglāk saprast, ko gaidīt.

“Trases konfigurācija bija nedaudz mainīta ūdens dēļ, bet tagad jau zinu, ko enduro nozīmē pārbrauciens, laika kontrole, kurā jāuzrāda kartīte. To, protams, jau iemācījos pagājušajā gadā, bet šogad ir daudz vieglāk. Varbūt viena aizķeršanās bija otrā apļa, otrajā testā, bet diezgan ātri tiku ārā no tā ūdens. Viss aizritēja veiksmīgi un kopumā labi iesākusies sezona,” saka Kārlis Sabulis.

Rudenī Kārlis Sabulis bija atbraucis palīdzēt Arvim Bumbieram sagatavot trasi. “Pārmaiņas nebija krasas, bet uztaisījām pāris jaunus elementus. Atbrauc arī tad, kad trasē strādāja buldozers, izstāstīju savu ideju. Nekā sarežģīta, viens elements pirms finiša. Tas bija visiem izbraucams, to arī sportisti izpildīja maksimāli, cik varēja. Mazi uzlabojumi un trase kopumā bija perfekti sagatavota. Laiks bija labs, brauciena laikā nelija. Sacensības ir izdevušās. Prieks arī par komandu, visi labi nobrauca un viss notiek. Šogad startēšu Baltijas un Latvijas čempionātā enduro, varbūt vēl kādā Cross Country,” saka Kārlis Sabulis.

EGP klases otrās vietas ieguvējs un E2 klases uzvarētājs Miks Rasmanis (“KTM Orange Racing”): “Pārbraucienā bija jādomā līdzi, tas nebija tāds parasts - saknes bija slapjas, arī dubļainajiem grāvjiem vajadzēja tikt pāri. Trase bija sagatavota ļoti labi. Man patika. Šogad pārgāju uz E2 klasi, esmu apmierināts ar rezultātu. Pārmaiņas ir nākušas par labu. Bija laba konkurence ar somu Eetu Puhakainen  (“HIMK”), prieks, ka izdevās viņu uzvarēt. Visas dienas garumā braucām sekundi sekundē. Beigās no visa kopējā laika biju tikai divas sekundes ātrāks par viņu. Paldies manai komandai “KTM Orange Racing”,” tā Miks Rasmanis.

Sacensību organizators Arvis Bumbiers pēc sacensībām atzina, ka viss notika kā bija plānots un iecerēts. “Mērķis ir sasniegts. Prieks, ka arī braucēju vidū sacensības tika novērtētas par labām un ar pozitīvām atsauksmēm. Somijas sportisti pēc sacensībām pienāca klāt un pateicās par lieliski sagatavoto trasi un labi organizētām sacensībām. Viņi arī atzina, ka vēlētos šeit atgriezties. Dalībnieku skaits bija ļoti labs, bija pietiekoši daudz ārzemju braucēju. Viss izdevās.

Arī ar laikapstākļiem viss bija kārtībā. Šis bija pirmais gads, kad Ķesterciemā bija tik mitra smilts, bija viena vieta trasē, kur daži sportisti uz dažām sekundēm iestrēga. Biju paskatīties - tipiska enduro slapjā vieta mežā. Manā skatījumā tas viss to pasākumu padarīja vēl interesantāku. Bija jāpiedomā, kā labāk to “špūri” izbraukt,” saka Arvis Bumbiers. 

Šogad Ķesterciemā bija ieradies un ar savu klātbūtni pagodināja enduro leģenda, soms Juha Salminen, kurš 13 reizes ir izcīnījis Pasaules čempiona titulu enduro. “Ķesterciemā viņš bija otro reizi. Pirmo reizi viņš šeit bija pirms pieciem gadiem treniņnometnē. Šoreiz Juha Salminen bija atbraucis ar saviem Somijas sportistiem.. Pēc sacensībām pārmijām dažus vārdus, Juha Salminen atzina, ka vēlētos ar saviem braucējiem šeit atkal atbraukt. Viņš izstaigāja visu trasi un arī no viņa saņēmu ļoti labas atsauksmes. Ar savu darbu esmu apmierināts.

Paldies ģimenei un Laurim Ermanim, “Motosports Racing Team” sacensību organizēšanā. Strādājam pie tā, lai viss notiktu pēc iespējas labāk. Arī par balvu fondu vienmēr ir padomāts. Sportisti bija priecīgi tās saņemt,” saka Arvis Bumbiers.

Latvijas čempionāta enduro pirmā posma uzvarētāju TOP3

 EGP klasē:

1.     Kārlis Sabulis (“Motosports Racing Team”)

2.     Miks Rasmanis (“KTM Orange Racing”)

3.     Eetu Puhakainen  (“HIMK”)

E1 klasē:

Priit Raid (“Kalev AMK”)
Ģirts Kalniņš (“Motosports Racing Team”)
Aivars Kukojs (“Motosports Racing Team”)
E2 klasē:

Miks Rasmanis (“KTM Orange Racing”)
Eetu Puhakainen  (“HIMK”)
Kristaps Bajārs (“MX Ķekava”)
E3 klasē:

Kārlis Sabulis (“Motosports Racing Team”)
Jānis Lubāns (“KTM Orange Racing”)
Kārlis Reinfelds (“KTM Orange Racing”)
E 40+ klasē:

Mika Karma (“Kalev AMK”)
Lauris Ermanis (“Motosports Racing Team”)
Sandris Kļaviņš (“Motosports Racing Team”)
E Juniors 16+ klasē:

Markuss Daniels Jauntirāns (“Motosports Racing Team”)
Nico Takatalo (privāti)
Jurto Brauer (“Tartu Enduro klubi”)
Hobiju klasē

Jānis Jansons (“Motosports Racing Team”)
Andres Arro  (“Somerpalu MK”)
Aigars Kuzmins (“Motosports Racing Team”)
Iesācēji (C) klasē:

Bruno Ģermanis  (“Motosports Racing Team”)
Oskars Sergejevics (“Latgales Enduro”)
Ingus Homka (“MK Livonija”)
Veterāni 50+ klasē:

Antti Laine (“Kalev AMK”)
Jānis Rasmanis (“KTM Orange Racing”)
Jurijs Žižkuns (“Moto A-Z”)
Open.LV klasē:

Valdis Šakins (“Tukuma Motoklubs”)
Edgars Rubenis (privāti)
Pēteris Misiņš  (“Motosports Racing Team”)
Absolūtais iesācējs klasē:

Andris Vanags (privāti)
Emīls Brants (privāti)
Aleksis Onukrāns (privāti)


Visi sacensību rezultāti:  https://www.enduromanager.eu/?rm_func=reslt&rm_subf=enduromenu&type=3

Baltijas čempionāta pirmais un Latvijas čempionāta otrais posms enduro norisināsies 13. un 14. jūlijā Igaunijā, Paikusē.

Foto: Māris Stiprais

Foto: Māris Stiprais

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kā apdzīt, ja nevar apdzīt? (+ VIDEO) 4

Viens no kravas auto vadītājiem vairāku kilometru garumā cenšas apdzīt priekšā braucošo kravinieku, taču tas izdodas vien pēdējā epizodē gandrīz izraisot sadursmi ar vieglo automobili. Lasīt vairāk

 

Motoreļļas izvēle vecākiem dzinējiem: vai biezāka būs labāka? 4

Vai esi dzirdējis gadījumus, kad autovadītāji paši vai mehāniķi pēc saviem ieskatiem nolemj nomainīt ierasto motoreļļu uz “biezāku”? Saskaņā ar senām teorijām un dažu mehāniķu nelokāmo pārliecību šāds solis paildzina dzinēja kalpošanas laiku, turklāt mazina motoreļļas patēriņu automašīnām, kuru nobraukums pārsniedz 100 000 km. Lasīt vairāk

 

Volvo lielākais un mazākais krosovers tiekas triecientestos (+ VIDEO) 2

Volvo sarīkojis drošības testus, savas krosoveru līnijas lielākajam un mazākajam modelim liekot triekties vienam pret otru. Lasīt vairāk

 

Mazda 6 pēctecis: Mazda ar diviem jaunumiem Auto China 2024 izstādē (+ FOTO) 2

Pekinas autoizstādē Japānas autobūves uzņēmums Mazda nodemonstrējis divus jaunumus: sedanu EZ-6 un krosoveru Arata. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti