Ierēdnis: Iespējams, elektrisko skrejriteņu vadītājiem būtu vērts ieviest obligātu prasību valkāt aizsargķiveri 24

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 11.janvāris 2023 15:28

Iespējams, elektrisko skrejriteņu vadītājiem Latvijā būtu lietderīgi ieviest obligātu prasību valkāt aizsargķiveri, šodien Saeimas Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijā atzina Satiksmes ministrijas Sabiedriskā transporta pakalpojumu departamenta direktores vietnieks Jānis Kalniņš.

Saeimas komisija iepazinās ar aktuālo situāciju ceļu satiksmes drošībā. No Kalniņa prezentācijas deputātiem izriet, ka 99% motociklu un mopēdu vadītāju lieto aizsargķiveres, kamēr starp elektrisko skrejriteņu vadītājiem ķiveres lieto tikai 7,4%, bet no velosipēdu vadītājiem - 14,7%.

"Praktiski visi motobraucēj lieto aizsargķiveres, bet situācija ar velobraucējiem ir skumja. Braucot ar velosipēdu, bērniem aizsargķiveres ir obligātas, bet pieaugušajiem to lietošana tiek rekomendēta," norādīja Kalniņš.

"Tāpat ar elektriskajiem skrejriteņiem - aizsargķiveres ir rekomendētas. Šo satiksmes dalībnieku traumas negadījumos ir saistītas ar kritieniem, kuru rezultātā cieš galva. Iespējams, šeit ir jāpārdomā un jāievieš prasība ķiveres lietot obligāti," norādīja Kalniņš.

SM apkopotā provizoriskā informācija liecina, ka pērn kopumā satiksmes negadījumos gājušas bojā 112 personas, kas ir par 19% mazāk nekā gadu iepriekš. Samazinājies arī bojāgājušo mazaizsargāto satiksmes dalībnieku (gājēju, velosipēdistu un skrejriteņu vadītāju) skaits, proti, pērn tādi bijuši 52. Tāpat pērn reģistrētas 427 smagi ievainotas personas, kas ir par 13% mazāk nekā gadu iepriekš.

Ceļu satiksmes drošības plāns 2021.-2027.gadam mērķis ir panākt, lai 2030.gadā negadījumos bojāgājušo un smagi ievainoto skaita samazinājums būtu 50% apmērā pret 2020.gadu.

 
Visi komentāri
 
650 11.janvāris 2023 15:41
5 1 Atbildēt

Bet nekādā ziņā nevajaga "paregulēt" pašu skrejriteņ ieviesēju (patiesā labuma īpašnieku) pienākumus pret sabiedrību.Nee.Tā ir tāda kā nenovēršama sērga, kad šie dzelzsgabali ir pārņēmuši trotuārus un zālājus.Un teju katrs pusotrais to lietotājs kaut/ko pārkāpj un kaut/kam vienkārši uzspļauj.Kā (mēs) vispār bez šiem meesliem kādreiz spējām izdzīvot.Ķiveres varētu preventīvi izmētāt pa puķudobēm un/vai sakarināt kokos.

Priekš kam? 11.janvāris 2023 16:52
5 1 Atbildēt

Vienkārši avarējušiem skūteristiem jāsniedz ātrā palīdzība par maksu, kad tie nopi$ uz mūļa, kā arī jāapmierina gājēju prasības pret tiem. Uzskrēji gājējam - apmkasā gan ārstēšanos, gan negūtos ienākumus, gan izbīļa naudu. Nav naudas? Apķīlāt visu mantu. Nav mantas? Prom uz Sedas purviem, zāģēt kūdras klučus. Un katru dienu no barakām iet uz darbu kājām, uz muguras nesot lāpstas un kapļus.

uupis niknais 12.janvāris 2023 7:39
3 2 Atbildēt

Atbalstu! Tieši šādas pašas represijas pret autovadītājiem, kuri nelaiž gājējus un velosipēdistus Dzīvojamā zonā un uz Gājēju pārejām!

650 11.janvāris 2023 17:04
2 0 Atbildēt

Katris 1gab. zandales atstiepušais Lohs (mūsu) valstij izmaksājot kkur tā ap 500-600 tūkst eur. Atkarībā no augsnes virsas kārtas sassaluma dziļuma un aktīvās kapusvētku sezonas intensitātes.

Kāpēc (joprojām!) nav uzlikts pienācīgs "procents" pat uz tiem, kuri šos te skrejamos gaišā dienas nakts laikā visas Sabiedrības redzokļu tiešā redzeslokā vada promiļu ietekmē vai vienkārši lieto 2vatā un pat 4ratā? Kam te īsti "piekrīt" tas godpilnais "pienākums" par/to "rūpēties"?

Jumu 11.janvāris 2023 19:57
0 0 Atbildēt

Izskatās, ka ar tiem elektro skrejriteņiem jau pieēdās. Pamēğina braukāt un vairāk negrib. Nav tas ne lētākais, ne ērtākais, ne patīkamākais pārvietošanās līdzeklis, ja nu vienīgi sīkajiem pavizināties pa parku, kur ir nebojāts asfalts, uz gruntenes var viegli apmest kūleni.

Experc 12.janvāris 2023 8:28
7 0 Atbildēt

Varbūt būtu laiks prasīt no ceļu satiksmes dalībniekiem zināt CSN, citādi tagad katrs muļķis bez vadītāja(velo/mopēda) apliecības var līst uz ceļa un izpildīties pēc pilnas programmas? Ja jau bērni nevar uz ceļa ar riteni izbraukt bez velosipēda vadītāja apliecības, kāpēc no pieaugušajiem CSN zināšanas netiek prasītas?

Fkc 12.janvāris 2023 9:23
0 3 Atbildēt

650 un Miks ir Putina un Irākas kara atbalstītāji.

Iautofans 12.janvāris 2023 9:46
0 0 Atbildēt

Ierēdņi vispirms lai sakārto ielas, ietves un pārējo. Prasības varēs pēc tam izteikt, bet pagaidām lai tur ciet pāksti

uupis niknais 12.janvāris 2023 10:16
12 1 Atbildēt

Ķivera rada maldīgu priekšstatu par viltus drošību! Kad es braucu ar riteni, es nevelku ķiveri, jo ar ķiveri ir sajūta kā tankā, ka tu esi neuzveicams un nemirstīgs!

Maximas maisiņš uz galvas gan būtu praktiskāk, lai glābējiem vieglāk salasīt to kas paliek pāri pēc sadursmes ar tramvaju.

uupis 12.janvāris 2023 10:27
0 3 Atbildēt

Uz skolu aizej un nokārto beidzot 5. klases gramatikas kursu latviešu valodā! Ķivera -> muhahahahahahahaha

6.klase 12.janvāris 2023 12:01
0 0 Atbildēt

Mums sestā klasē visiem ir Kaskas.

Nils Ausainis 12.janvāris 2023 12:03
1 0 Atbildēt

Bet man ir kepka!

uupis 12.janvāris 2023 13:50
0 0 Atbildēt

Jā, un šis aizmugures piedziņas, seksuālās minoritātes pārstāvis, kurš piesavinās citus nikus, ATBALSTA gājēju sabraukšanu un mukšanu no notikuma vietas: iauto.lv/pie-stures/po...ielu-krustojum

uupis 12.janvāris 2023 10:31
2 1 Atbildēt

Jā ir daudz viltvāržu, kuri, līdzīgi kā kremļa fašisti, bleķu cenu vērtē augstāk par cilvēka dzīvību. Nu lai viņiem veicas nesatikt uz ceļa tieši tādu pašu alkānu, kuram ir tieši tāds pats uzskats ka drīkst nogalināt bērnus un vecus cilvēkus uz gājēju pārejām!

core 12.janvāris 2023 18:13
2 0 Atbildēt

Tas jau tieši ir tavs uzskats, tu tak atbalsti maukšanu pāri pārejai neskatoties ne pa labi, ne pa kreisi, jo ir taču priekšroka.

uupis 13.janvāris 2023 11:24
0 1 Atbildēt

Vai tad ir kādi citi varianti, kad pa zaļo šķersot ielu pa gājēju pāreju ir pretlikumīgi?

Un otrs kas - palasi CSN nevis demagoģē un MELO. Pie Gājēju pārejas ir prasība DOT CEĻU nevis Priekšroka - izlasi kā šoferim jārīkojas pie šādas prasības (CSN 2.9)!

HE 12.janvāris 2023 10:48
3 0 Atbildēt

Elementāri risināms jautājums: visās aplikācijās kuras izīrē stāvdrāžus bez apmaksas par braucienu ir jaiekļauj atsevišķa pozīcija, izīrētājs pērk papildus OCTA polisi uz to laiku cik ilgi lieto stādrāzi,talāk jau darbs apdrošinātājiem

Freijers 12.janvāris 2023 11:01
2 0 Atbildēt

Īsti nav skaidrs, kā tad to kontrolēs....Vajag sākt no otra gala ar komunisma, tpū šēringa, ieviesēju kantoru procesu kontroli - lai nevar sīkais ar cita kontu vizināties, atmest tos zili zaļos sūdu gabalus citiem pa kājām, ieviest reālu 15 km/h ātruma limitu uz ietvēm, utt. Aš vairāk ne ķiveres vajadzēs ne ko. Pie kam arī tas no ieviešanas ir vieglāk - protams woltam,bolta un kam vēl ne papildus slogs...bet pēc būtības iedzīvotājiem jau ir papildus slogs tajās vietās, kur šie štrunti parādās - pats no savas vidēja attāluma Pierīgas pilsētas varu teikt !

uupis 12.janvāris 2023 11:59
0 2 Atbildēt

Airtona Sennam baisi palīdzēja ķivere!

Opis 12.janvāris 2023 12:06
5 0 Atbildēt

Aertons jau nebija cilvēks, viņš bija pašnāvnieks, kuram nebija pašsaglabāšanās instinktu! Un pie F1 ātrumiem maz kas var glābt. Velosportā ķiveres palīdz!

uupis 12.janvāris 2023 13:45
1 4 Atbildēt

Mazi bērni nokrītot no naktspodiņa dabū smadzeņu kontūziju un dažadas citādas galvas traumas. Tad ieviesīsim obligātu prasību - visiem zīdaiņiem OBLIGĀTAS ķiveres? Jeb šo traumu gūšanas epizodi ignorēsim?

Opis 12.janvāris 2023 14:06
9 0 Atbildēt

Tu ar saviem bērniem dari kā gribi, bet es sīkajiem vienmēr lieku vilkt ķiveri, atstarojošo vesti un ieslēgt lampiņas, lai mirgo kā ziemassvētku eglītes. Līdz šim neviens viršū nav uzbraucis un ķiveres ir pasargājušas no lieka brauciena uz traumu slimnīcu.

uupis 13.janvāris 2023 11:26
0 1 Atbildēt

Lasīt iemācies - jeb tavi bērni brauc pa ielu sēžot uz nakstodiņa?

Komunists 12.janvāris 2023 11:59
1 0 Atbildēt

Nav jau mans, es ne par ko neatbildu, lai atbild valdība!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Volkswagen ID.3 saņem vēl vienu uzlabojumu paketi 7

Elektriskais Volkswagen modernizāciju piedzīvoja jau pērn, taču ražotājs pie tā nav apstājies un atradis veidu, kā elektrisko hečbeku uzlabot arī šogad. Lasīt vairāk

 

Jaunais CUPRA Leon - vēl viens trumpis spāņu ražotāja piedāvājumā (+ FOTO)

29. aprīlī Madridē notika jaunā CUPRA Leon pasaules pirmizrāde, iezīmējot nozīmīgu pagrieziena punktu zīmola attīstībā. Iespaidīgajā pasākumā tika prezentēts gan CUPRA Leon piecdurvju hečbeks, gan Sportstourer. Lasīt vairāk

 

Ar tehniskajiem līdzekļiem konstatētas braukšanas bez OCTA gadījumā sodīs ne biežāk kā reizi diennaktī 13

Saeima šodien galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus Ceļu satiksmes likumā nosakot, ka par ar tehniskajām ierīcēm konstatētu braukšanu bez apdrošināšanas vai valsts tehniskās apskates sodu piemēros ne biežāk kā reizi 24 stundu laikā. Lasīt vairāk

 

Volkswagen ID. Code – vācu markas dizaina nākotne (+ FOTO) 6

Pekinas autoizstādē Volkswagen izlicis apskatei konceptu ID. Code, kas liek noprast kādā virzienā stūrē vācu autobūves uzņēmuma dizaina komanda. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti