Huawei paplašinātās realitātes vējstikla displejs debitē 2021. gada IAA mobilitātes izstādē 4

 

Foto: Publicitātes attēls

Huawei | 15.septembris 2021 11:14

2021. gada starptautiskajā auto izstādē Vācijā (2021. gada IAA Mobilitātes izstādē) Huawei prezentēja savu jaunāko paplašinātās realitātes vējstikla displeja (AR-HUD) risinājumu.

Izmantojot šo risinājumu, vējstikls tiek pārvērsts par pirmās personas skata (First-Person View — FPV) displeju, kurā iestrādātas novatoriskas tehnoloģijas, lai gan gādātu par drošību, gan nodrošinātu informatīvi izklaidējošas funkcijas, sniedzot vēl nebijušu autovadīšanas pieredzi.

Huawei, liekot lietā vairāk nekā divdesmit gadu ilgo pieredzi IKT optikas nozarē, izmanto vismodernākās optikas tehnoloģijas viedajos transportlīdzekļos un attīsta viedo automobiļu optikas risinājumu, kur svarīga loma ir Huawei AR-HUD risinājumam. Huawei AR-HUD kā maza ierīce ar UHD displeju lielā ietvarā ir viegli pielāgojama dažādu veidu lietojumam. Tajā tiek rādīta informācijas paneļa informācija, paplašinātās realitātes navigācija, tas atbalsta drošas braukšanas funkcijas, sniedz optimālu palīdzību braukšanai naktī/lietū vai miglā, kā arī nodrošina izklaides saturu.

Paplašinātās realitātes navigācija — drošāka braukšana visu ceļu

Vējstikla displeji sākumā tika izmantoti kaujas lidmašīnās, lai uzlabotu lidojumu drošību. Vēlāk tos sāka izmantot arī automobiļu būvniecībā. Novatoriskais Huawei AR-HUD nodrošina 13x5° skata laukumu. Tas nozīmē, ka 70 collu liels virtuālais attēls tiek rādīts 7,5 m priekšā vadītājam. Informācijas paneļa informāciju AR-HUD rāda apakšdaļā, neaizsedzot vadītāja skatu, un iespējo drošas braukšanas palīgfunkcijas. Tas nodrošina arī paplašinātās realitātes navigācijas informāciju atbilstoši ceļa virsmai un aptver vairākas braukšanas joslas, ja nepieciešams. Piemēram, AR-HUD var piedāvāt precīzus navigācijas ieteikumus trīs ceļu krustojumā. AR-HUD var arī precīzi atzīmēt apkārtējos transportlīdzekļus un gājējus nakts redzamības/lietus un miglas apstākļos, uzlabojot braukšanas drošību sliktas redzamības gadījumā.

Izklaides, bagātinātās informācijas displejs

Huawei AR-HUD nodrošina Full HD displeju ar vairāk nekā 100 pikseļu uz leņķi lielu izšķirtspēju un spilgtu, kvalitatīvu attēlu ar lielu kontrastu. Tagad lietotāji var izmantot izcilas video un audio iespējas. Priekšā sēdošais pasažieris (vai vadītājs, kad transportlīdzeklis ir novietots stāvēšanai) var baudīt augstas izšķirtspējas videoklipus, video zvanus un spēles ar paplašinātās realitātes iespējām. Turklāt, apvienojot interešu punktus uz reālistiska skata kartes, AR-HUD rāda reāllaika informāciju par stāvvietām, restorāniem, veikaliem, kinoteātriem un degvielas uzpildes stacijām, ar tehnoloģiju palīdzību piedāvājot lietotājiem ikdienā nepieciešamo.

 Liela attiecība starp skata lauku un tilpumu nodrošina vieglu uzstādīšanu

Huawei AR-HUD ir kompakts (tikai 10 l), un tam ir liels skata lauks. Lielā attiecība starp skata lauku un tilpumu ļauj displeju pielāgot vairākiem transportlīdzekļu modeļiem. Parastie vējstikla displeji rada attēlu dubultošanos un reiboni. Lai novērstu šo problēmu, Huawei izmanto unikālas optiskā ceļa dizaina un algoritma tehnoloģijas, kas uzlabo izšķirtspēju un novērš attēla dubultošanās izraisīto reiboni, ievērojami pilnveidojot lietošanas iespējas.

 Attēla dubultošanās novēršanas tehnoloģija mazina reiboni un uzlabo lietotāja pieredzi

Huawei vispārīgo optisko lietišķo produktu līnijas prezidents Kevins Huans (Kevin Huang) pastāstīja: “Huawei paplašinātās realitātes vējstikla displejā tiek izmantota novatoriska optiskā displeja ierīce un telpiskās optikas tehnoloģijas, lai pārvarētu tradicionālo līdzekļu ierobežojumus, radot pavisam jaunas drošas braukšanas iespējas. AR-HUD iespējas tiks attīstītas tālāk — lielāks ietvars, augstāka izšķirtspēja un 3D bez palīglīdzekļiem —, lai radītu izcilu, iepriekš nekad vēl nesasniegtu redzamību. Huawei turpinās ieguldīt līdzekļus optikas tehnoloģiju pētniecībā un izstrādē, lai piedāvātu plašu transportlīdzekļos lietojamu optikas produktu klāstu, kas būtu noderīgs arī citās jomās , tādējādi nodrošinot mūsu uzņēmuma piedāvātās optikas iespējas daudzām nozarēm.”

Foto: Publicitātes attēls

 
Visi komentāri
 
gunbox 15.septembris 2021 14:58
1 1 Atbildēt

Kamēr šādai tehnoloģijai nebūs iebūvēta infrasarkanās kameras vizualizācija pret dzīvniekiem ceļmalās, tikmēr sū uz kociņa. Jaguar jau labu laiku atpakaļ reklamēja savu dzīvnieku atpazīšanas tehnoloģiju ar visu vizualizāciju, bet tā joprojām arī nav ieviesta.

650 15.septembris 2021 16:04
2 1 Atbildēt

Vējstikla displejs ir viens no vērtīgākajiem šofera "palīgiem", ,lai tas (lohs) koncentrētu savu uzmanību tieši uz ceļu..Atšķirībā no kaudzes citu, diskutējamu vai pat potenciāli bīstamu meeslu,kuri tīšām šo uzmanību novērš.

Iebūvētajai nakts redzamībai ir vairāk kā desmit gadu sena vēsture- jautājums kurš par to maksās, ja modīgi ir braukt bez motora, sēžot uz koka taburetes.

gunbox 16.septembris 2021 9:38
0 0 Atbildēt

Tikai tā jēdzīgi neviens to nav iestrādājis. Neviens tak neies skatīties nakts laikā magnetolas displejā, ka tas ir BMW. Maksimāla uzmanība uz ceļa arī ietver sevī, ka izklaides displejam tur nav jābūt. Tikai un vienīgi nepieciešamā info, kā brīdinājumi par bīstamību.

650 16.septembris 2021 23:12
0 0 Atbildēt

Nu bet daļai to pašu 10g veco auto šī naktsbilde ir redzama spidometra panelī.Un vienkāršoti navigācijas elementi vējstiklā.Paliek jautājums par šādu ierīču cenu (arī tagad) un par to, kurš un kāpēc vispār mašīnās iedibināja izklaides elementus kā tādus.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kāpēc ir tik svarīgi noteikt atbilstošu ātrumu satiksmes organizēšanai? Ceļa zīmes 110 km/h piemērs (+ VIDEO) 6

iAutolv skaidro, kādēļ arī tik nelielā satiksmes nogrieznī kāds ir Rīgas-Jūrmalas šosejas posms, nepieciešams savlaicīgi mainīt noteikto maksimālo ātrumu un kādēļ dažkārt lielāks ātrums nozīmē mazāku agresiju uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Ko dara šī tehnika? (+ VIDEO) 5

Kravas auto ar piekabi kaut ko vienmērīgi izkaisa uz ceļa. Vai varētu būt, ka šādi ātrā un vienkāršā veidā tiek atjaunots ceļa segums? Lasīt vairāk

 

Tikai tagad Latvijas Valsts ceļi atjauno 110 km/h uz Rīgas - Jūrmalas šosejas 30.04.2024 (+ VIDEO) 18

iAutolv konstatē, ka aprīļa pēdējā dienā situācija uz Rīgas-Jūrmalas šosejas izmainījusies un tagad maksimālais atļautais ātrums ir 110 km/h. Lasīt vairāk

 

Tiesai būs vēlreiz jāskata lieta par bēgšanu no policijas pirms 5 gadiem (+ VIDEO) 3

Tiesai atkārtoti būs jāizskata krimināllieta, kurā pirms aptuveni pieciem gadiem kāds autovadītājs narkotisko vielu reibumā bēga no policijas. Pakaļdzīšanās laikā – no Rīgas līdz Ogrei – cieta vairāki likumsargi. Bēgošo autovadītāju izdevās apturēt, tikai lietojot šaujamieroci. Un tieši ar vīrieša ievainošanu galvā saistīts Augstākās tiesas Senāta lēmums, kas paredz daļēji atcelt zemākās instances tiesas lemto, ka vīrietim par izdarīto jāizcieš piecarpus gadu cietumsods. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti