Vilcienu kavēšanās sāga plešas platumā - Siliņa no Briškena gaida atbildības izvērtējumu un skaidru risinājumu; Briškens meklē vainīgos 36

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Nozare.lv | 24.janvāris 2024 15:28

Ministru prezidente Evika Siliņa (JV) no satiksmes ministra Kaspara Briškena (P) sagaida atbildības izvērtējumu un skaidru risinājumu pasažieru vilcienu kavējumu jautājumā.

Vaicāta, vai Briškenam būtu jāuzņemas atbildība ieilgušajā situācijā, Siliņa aģentūrai LETA sacīja vien to, ka ir pārrunājusi jautājumu ar ministru. Tagad Satiksmes ministrijai uzdots veikt pilna mēroga izvērtējumu, tostarp jautājumu par atbildību.

"Ir pilnībā nepieņemami, ka Latvijas iedzīvotājiem kā "eksperimentu trusīšiem" jāstāv salā un neziņā – būs vilciens vai nebūs," atzīst Siliņa.

Satiksmes ministrijai esot jāveic pilna mēroga izvērtējums – par iepirkumu, par to, kā vilcieni testēti un kā situācija risināta, kad radās problēmas. Izvērtējumā ļoti būtisks ir arī jautājums par atbildību, uzsver premjere.

Vienlaikus, viņasprāt, nepieciešami arī steidzami risinājumi, lai labāk nodrošinātu pasažieriem alternatīvas, ja vilcieni atkal nedarbojas. 

Ja sākotnēji atbildīgās iestādes un kapitālsabiedrības nebija gatavas šādai situācijai, tad tagad tām vairs nav attaisnojumu, uzskata Ministru prezidente. 

Viņa pauda, ka valdība ir gatava iesaistīties jautājuma risināšanā, ja ir šāda nepieciešamība.

Kā ziņots, jau vairākas nedēļas ir problēmas ar vilcienu reisu nodrošināšanu. Sākotnēji tās skāra atsevišķus reisus, bet pēdējās dienās problēmas saasinājušās, piemēram, pirmdien kavējās lielāks skaits pasažieru vilcienu gandrīz visās līnijās.

LETA aptaujātie valdošās koalīcijas politiķi pauda viedokli, ka atbildība par regulārajiem jauno elektrovilcienu kavējumiem pamatā ir jāuzņemas uzņēmumam "Pasažieru vilciens", nevis satiksmes ministram.

Vaicāts, vai pasažieru vilcienu regulāro kavējumu dēļ būtu jāvērtē Briškena atbilstība amatam, "Jaunās vienotības" (JV) Saeimas frakcijas priekšsēdētājs Edmunds Jurēvics aģentūrai LETA vērtēja, ka ministrs aktīvi iesaistījies problēmu risināšanā un regulāri skaidro situāciju, tāpēc JV politiķis neredz pamatu vērtēt Briškena atbilstību amatam.

Briškens rosina disciplinārlietu par SM valsts sekretāres Stepanovas iespējamiem pārkāpumiem

Satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P) rosinājis disciplinārlietu par iespējamajiem pārkāpumiem Satiksmes ministrijas valsts sekretāres Ilondas Stepanovas darbībā.

Lai gan ministrs neatklāj, pret ko ierosināta disciplinārlieta, aizbildinoties ar personas datu aizsardzību, portāls "Delfi" vēsta, ka tā ir Stepanova. Aģentūras LETA rīcībā esošā neoficiālā informācija liecina, ka Stepanova patlaban ir atstādināta no amata un viņai liegts uzturēties ministrijā.

Satiksmes ministrijas (SM) pārstāvji aģentūru LETA informēja, ka disciplinārlietas ietvaros tiks izmeklēta iespējama SM amatpersonas amata pienākumu nepildīšana un pilnvaru pārsniegšana, nodarot būtisku mantisku zaudējumu vai kaitējumu valsts interesēm.

SM pārstāvji aģentūrai LETA neatbildēja uz jautājumiem par to, vai disciplinārlieta ierosināta saistībā ar "Rail Baltica" projektu vai vilcienu kavējumiem, norādot, ka vairāk komentārus patlaban nesniegs.

Visticamāk, disciplinārlieta ir ierosināta saistībā ar "Rail Baltica" projektu.

Jau ziņots, ka Stepanova SM valsts sekretāres pienākumus pilda no 2020.gada 11.februāra. Savukārt no 2015.gada līdz 2019.gada martam viņa bija Valsts kontroles padomes locekle, bet iepriekš - no 1996.gada - strādāja Finanšu ministrijā (FM), kur ieņēma amatus nodaļu un departamentu vadībā. No 2006.gada viņa strādāja par FM Budžeta departamenta direktori, liecina informācija LETA arhīvā.

 
Visi komentāri
 
650 24.janvāris 2024 15:45
2 0 Atbildēt

Vai kāds no Viņiem nevarētu (no mums, beidzot) atkāpties/nost (/*uj). At-isties, tāteikt.

056 24.janvāris 2024 15:51
0 0 Atbildēt

priekš kam? - lai kļūtu par pirmo, kas tā izdarījis?

650 24.janvāris 2024 16:08
0 0 Atbildēt

-nu varbūt ka vēl arī kādi citi Lohi vēlas izpausties, nevaig tik ilgi vienam sēdēt uz visas lielās kaudzes (čupaČupas)

1984 24.janvāris 2024 16:23
0 0 Atbildēt

Citi uzliks lohiem lielāku nodokli Par!

Gree 24.janvāris 2024 16:52
11 0 Atbildēt

Vismaz vienu gadījumu zinu - veselības ministrs Belēvičs atkāpās, jo bija nācis gaismā fakts, ka viņš kaut kur pie ārsta bez rindas ticis. Bet nu Belēvičam vismaz bija savs bizness. A no kā tāds Briškens dzīvos, ja tiks padzīts no siles? 😄

650 24.janvāris 2024 17:38
3 0 Atbildēt

Nubettutak zinkā.Nav vairs tie laiki,labi (noderīgi) dabloēbi (specaālisti) tā vienkārši gar zemi nemētājas.

Tas lohs tak nupat teica- samazinot Valstī vidējo ātrumu/par 2km stundā,ietaupam 20gab Līķus.Iedomājies, kas būtu,ja mums izdotos samazināt līdz Nullei.

Krotow 25.janvāris 2024 13:57
1 0 Atbildēt

Tad nosprāgs visi - no neēšanas.

imzz 24.janvāris 2024 16:05
0 0 Atbildēt

Kāpēc nevar uztaisīt komisiju kopā ar škodistiem un sarīkot vismaz preses konferenci ?

Citādi sanāk visai stulbi, proti, atbildīgās personas neko nevar atbildēt, jo pašas neko nezin. Sak, vilciens apstājas starp stacijām, nekust, cits vilciens garām netiek, jo dzelzceļš nav šoseja, nobraukt malā nevar, hvz , kāpēc tas notiek.

Nja 24.janvāris 2024 16:15
3 0 Atbildēt

Tad nāksies skaidrot kurš lohs, a ka nesanāk ka paši ir lohi, nebūs smuki pirms vēlēšanām vēl.

1984 24.janvāris 2024 16:22
3 0 Atbildēt

Vēl jau ilgi līdz vēlēšanām, lohi visu aizmirsīs

Nja 24.janvāris 2024 17:31
0 0 Atbildēt

Jūnija sākums. Lohi balsot neiet, ta kā vien būs jāiespringst.

1984 24.janvāris 2024 18:58
0 1 Atbildēt

Tās tak Brasseles Politbiroja vēlēšanas. Nothing special, uz mūsu dzīvi nekādu iespaidu neatstās

Nja 24.janvāris 2024 21:32
0 0 Atbildēt

Oj, bet kā visi grib uz turieni tikt, nejau dēļ tevis tur kāds cenšas tikt...

ZZZZ 24.janvāris 2024 17:10
0 0 Atbildēt

Vaj ir analogi vilcienu piedzīvojumi?

650 24.janvāris 2024 17:30
2 0 Atbildēt

-vadošie Ananalologi pat laban to pēta

Kf 24.janvāris 2024 18:04
0 0 Atbildēt

Varbut tur atri jaizpeta vai starp razotaju un pv nav pa vidu kads kantoris kurs kautko darija nepareizi (testeja vai monteja) un tad iespejams cehi vares novelt visu vainu uz tiem mazajiem (ja nav saskanjots tas starpniekkantora ar ziegjeljiem) un nekadas iespejamas  kompensacijas nemaksat ( tipa ka autodilers var atteikt garantiju ja es kreisaja servisa biju uz apkopi)

Q 24.janvāris 2024 20:22
9 0 Atbildēt

Ja iegadaataa prece nefunkcionee pilnveertiigi, taa ir jaatdod atpakalj razjotaajam, iekaseejot visus teerinjus! Vai veelaak par sanjemto naudu nevar izveeleeties normaalu tehnikas razjotaaju, kas atbildiigaak realizees visas nepiecieshamaas ieceres?

imzz 24.janvāris 2024 21:33
2 0 Atbildēt

Tas nav tik viennozīmīgi, jo elektrovilciens nav autobuss, vilciena satiksme ietver pašu vilcienu un mūsu no PSRS mantoto elektrificēto dzelzceļu ar visiem tā parametriem, kuri ir atšķirīgi no Eiropas dzelzceļa parametriem un automātikas. Tieši tāpēc vajadzētu Škodas kadru viedokli.

topinamburs 25.janvāris 2024 0:31
13 0 Atbildēt

škodas "kadri" tehnisko speceni zināja kopš pasūtījuma brīža, un jau pusotru gadu testē, pietestē, pārtestē un aptestē tos elektroratiņus tepat, pa mūsu dzelžu ceļiem. 

Kaut kā pārāk neveikli tas viss.

WALA 25.janvāris 2024 9:46
1 0 Atbildēt

Vecīt, es nezinu par paŗājām niansēm, bet braucot no dejām Olainē to jauno kasti redzēju dienā kad acīmredzot stipri apledojuši bija elektrolīnijas vaid- kā jams paceļ pantogra'fu, tā izskatījās tā itkā kāds metinātu, un pēc fkata tur dzirksteļošansabija stirpi vairāk kā brīži bez dzirkstelēm. Un neko tādu es neesmu rezējis ne uz kā ieskaitot vecos vilcienus .... Jā protams ttroļi, tramvaji un vecie vilcieni arī dzirksteļo, bet nu galīgi ne tik izteikti kā šitie jaunie ...

0pis 25.janvāris 2024 10:51
2 0 Atbildēt

Vai tik pie vainas nebūs EURO-pantogrāfs, ar mazāku laukumu vai pavieglāku materiālu. Vadu resnums, forma, spriegojums utt. - kaut kāds iemesls ir, jo gan jau pašiem čehiem šitādas šaizes nav. Tik muļķīgi, ka čehi to lietu neizurba pirms ieviešanas un nesaprata, ka nepietiks pacelt ragus, lai viss darbotos kā nākas.

Krotow 25.janvāris 2024 13:56
0 0 Atbildēt

Slikti esi skatījies. RVR vilcienu un padomju laika tramvaju pantogrāfi dzirksteļoja tā ka maz nelikās.

WALA 25.janvāris 2024 18:25
1 0 Atbildēt

Vecīt es Zemitānu stacijā gadiem staigāju pāri gājēju tiltam - neviens padumjais elektrovilciens nav tā dzirskteļojis kā šis startējot no Olaines stacijas uz Rīgu ... Varbūt porotams pēdējo 2 nedēļu laikā bija kādi ļoti īpaši sakrituši (laika) apstākļi, bet es nekad nevienu pantogrāfa brīnumu ar naturālu spožu "metināšanas" tipa gaismu un areālu redzējis neesmu ...

Un tas ņemot vērā arī to ka es ar kājām esmu Ŗigā staigājis gadus 10+ Valdemārā ielas beigām līdz Vecrīgai, un no Āgenskalna līdz Vecrīgai. 

Tas ka dzirksteļo visi - jā stabili, bet nu toč ne tā kā šitie ...

imzz 25.janvāris 2024 12:44
2 0 Atbildēt

Protams, jautājums ir vai specene 100% atbilst tam, kas realitātē. Dzīvē gadās, ka elektriķis zin to, ko inženieris nezin.

650 24.janvāris 2024 22:25
10 0 Atbildēt

Nujājā, mēs (L) ka pirkām vilcienus, savus tos para/metrus nekam nekur lieki neizpaudām un nevienu (lohu) lieki neinformējām/Par! to, ka mums (L) dzelzs ceļa satiksme norit pa (dzelzs) sliedēm.Un ka elektrību pārraidām pa dzelzs vadiem un iepirkumā to iepērkam pa tiešo vadu no norgeīdu Lohbiržas. Nee.

Es te vispābā lūk (vot) ko Domāju. Mums (L) ir rūpīgāk jāskatās, ar kādiem uz/vārdiem mēs (L) pieņemam dažādas personas tā dēvētajā (augsti atalgotajā) "darbā".

Pat laban (šo brīd) stiprivien izskatās, ka Valstij nekādīgi nenāk/par! labu, ja augstākminetajā "darbā" (turpmāk tekstā Darbi) tiek pieņemtas personas ar personvādiem, kuri satur galotnes burtu salikumu (kombi-nāciju) -iņš/-iņa.

Kā arī (jo īpaŠi), neko labu nesola indivīdi ar burta ''Š"(vai š) klātbūtni kādā no saviem tiem persOn vārdiem. Jā.

650 25.janvāris 2024 0:53
0 0 Atbildēt

Cerīgu gaidību piepildīta dien nakts, un tu paskattik ko.Vadošie pAssažieri drusciņ atkāpjas nost no Siles.Vai nu sile/tukša, vai nu jādod vieta nākamajiem ēdājiem.

Tas tur nevrozais vivilohu pr-nieks,kurš te nesen necēla klausuli un finaālā vel pasūtīja to zvanījušo pasažieri na/uj, varētu būt nākamais.Cerams.🤡 www.la.lv/jauno-vilcien...infrastrukturu

:-) 25.janvāris 2024 9:05
1 0 Atbildēt

Ko Tur meklēt, skaidrāks par skaidru:

Kariņš, Bordāns un Linkaitis! Bet tā jau ir tikai polotiskā atbidība, jeb 100 % bezatbildība.

WALA 25.janvāris 2024 9:54
3 0 Atbildēt

NU bet protams, noteikti ka Kariņš, vai Bordāns vai Linkaitis rakstīja speceni vai vilvienus testēja ...

Bļin, pietiekoši daudzām lietām esmu gan speceni rakstījis, gan testējis, gan ari dzīvē ieviesis līdz produkcijai - nevajag lolot cerības ka produkcija kurai tiek prasīta noteikta tipa pielāgošana ideāli strādās uz sitiena - būs daudz darba. Ir gadījies pat ka jau  sevi labi testo parādijis produkts, lienot dziļāk un apgūstot un izmantojot vairāk tā iespēju sāk gļukot, un ir bijis ka to dzelzi softa dēļ esmu sūtījis reizes 10 atpakaļ ražotājam, un tā gandrīz veselu gadu kamēr patiešām salaboja softisku kļūdu, kas "brikoja" dzelzi ...

Ar masu produktu bez "papildinājumiem" ir stipri vieglāk ...

:-) 25.janvāris 2024 10:07
0 0 Atbildēt

Ne redzi, viņi bija tie kas izvēlējās specenes dzejniekus, skaņoja līgumus. Pats atzīsti rakstīji specenes, rezultatā gļuki, attiecīgi sūdīga specene!

WALA 25.janvāris 2024 10:48
3 0 Atbildēt

Redzi, es bija bviens cilvēks no A-Z, un visas kļūdas manējās, nez vai šo speceni rakstīja viens cilvēks ... 

Es savas kļūdas varu ņemt vērā un nereti pat izlabot produkcijā, nez vai "rosoļniku" var izlabot, ja tajā ir tiešām kādas būtiskas kļūdas .... un kopdarbā vienmēr ir stirpi vairāk kļūdu ...

Sergejs 25.janvāris 2024 10:13
1 0 Atbildēt

Meklēt tiešām neko ilgi nevajag, ar MI palīdzību to var noskaidrot 5 sekundēs, vajag tik tam dot uzdevumu izlobīt vārdus/uzvārdus no visiem papīriem kas ar šo pasākumu bija saistīti. Ir tak papīri ar parakstu kurš deva tehnisko uzdevumu, rīkoja konkursu, apstiprināja tā rezultātus, veica pārbaudes un galu galā parakstija iepirkuma līgumu.

 Tos visus patriekt no darba un uzlikt liegumu turpmāk strādāt valsts labā , tai skaitā uzņēmumos ar valsts kapitālu un sociāli svarīgos uzņēmumos kā "LDZ", "PV", "Rīgas satiksme" u.t.t.

ZZZZ 25.janvāris 2024 10:58
2 0 Atbildēt

Daudz ko nesaprotu no vilcieniem. Bet ļoti labi atceros kā  80tajos, kad bija iespaidīgs ledus lietus un visur gāzās koki utt. tie RVR dzirksteļoja ka maz nelikās, raustījās bet brauca. Negribu apgalvot, ka bez problēmām, bija arī. Tak tehnoloģijas ir? attīstījušās, materiāli arī? un citur tak brauc, piem LT. Labi tur valdē papīru stūmēji, bet kas ar inženieriju notiek? Obligāti grābeklim jāuzkāpj? Varbūt kādam Paulam vajadzētu pajautāt kāda šlosera bijušā domas?

spainis 25.janvāris 2024 11:10
1 0 Atbildēt

Vai tad Lietuvā un Igaunijā tas kontakttīkls savādāks? Tur nez kāpēc tie vilcieni brauc...

Ar to atbildīgo un patriekšanu no amatiem arī ir, kā ir. Es pat pieļauju, ka specifikācija tam vilcienam ir uzrakstīta OK, bet ja čehs atved brāķi ar domu, ka gan jau aizies, tad ko tāda Steoanova var atbildēt? Atlaidīs, un? Vilcieni sāks braukt? Nē! Tad lai rukā tur melnu muti,kamēr viss ir kārtībā.

0pis 25.janvāris 2024 11:16
2 0 Atbildēt

Nez vai čehi ir tik glupi, lai APZINĀTI vestu brāķi, saprotot ka 1) pašiem tas būs jālabo 2) papildus jāmaksā sodu naudas 3) ražotāja brāķa gadījumā cietīs reputācija

spainis 25.janvāris 2024 13:49
1 0 Atbildēt

Brāķi nē, bet neatbilstošu specifikācijai ar domu, ka gan jau darbosies, gan. Piegādātājs sasola, ka visu var izpildīt, saslēdz līgumus un tad sākās. Izrādās, ka tā, kā rakstīts specenē, tomēr nevar uztaisīt. Tad sataisa līdzīgi, ar domu, ka gan jau darbosies. Zvana mūsu bāleliņam, ka vilcieni gatavi. Šis saka, lai tik ved šu'! Čehs atved, bet tad izrādās, ka mūsu tīklā nedarbojas, tā kā viņš bija cerējis. Mūsējais saka, ka neatbilst specenei. Bet atpakaļ tak to vilcienu vest negrib ne viens, ne otrs. Tad vienoja, ka tepat uz vietas kaut ko pielabos, lai darbotos kā nākas. Un tad ir šāda jēbele, kā šobrīd. 

Ja jau nebūtu brāķis, bet būtu atbilstošs specenei un tomēr nedarbotos, tad čehs to mūsu bāleliņu pasūtītu tālu, tālu. Bet tā nav, šie kaut ko pa garantiju labo, maksā sodus, tātad viņi ir kaut kādu fufeli norāvuši.

0pis 25.janvāris 2024 14:39
1 0 Atbildēt

Faktiski te interesē tik viena lieta - vai fēleris izriet no atkāpēm no specenes un čehi klusē/velk laiku vai arī neviens tur nesaprot, kāpēc ir problēmas.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

ASV plosās tornado; "vētru mednieki" tiem seko (+ VIDEO) 3

Neraugoties uz policijas brīdinājumiem, cilvēki, kas sevi dēvē par Storm Chaser (vētru mednieki) izmanto automašīnas, lai postošajai dabas stihijai nonāktu pēc iespējas tuvāk. Lasīt vairāk

 

Degvielas cenas: Dīzelis 1.647 un 95 benzīns 1.697 EUR - 26.04.2024 (+ VIDEO) 8

Latvija apsteidz Spāniju... ar degvielas cenām. Būtu jauki, ja tas notiktu arī ekonomikā, taču atliek tikai paskatīties, kaut vai uz mūsu ceļiem, lai saprastu, kur esam. Lasīt vairāk

 

Nepilni 60 000 eiro - sākta pasūtījumu pieņemšana jaunās paaudzes Toyota Land Cruiser, izziņotas cenas Latvijā (+ FOTO) 4

Toyota leģendārais Land Cruiser ir piedzīvojis plašas pārmaiņas un ieguvis būtiski labākas spējas braukšanai gan pa bezceļu, gan pa cietu segumu, vienlaikus paliekot uzticīgs savām saknēm un kompānijas DNS. Ražotāja pārstāvji izziņojuši arī leģendārā SUV jaunās paaudzes cenu, un pirmie auto pie īpašniekiem nonāks šajā rudenī. Lasīt vairāk

 

Elektrokabeļu zagļu dēļ traucēta vilcienu satiksme Vācijas rietumos 6

Elektrokabeļu zagļi aizvadītajā naktī paralizēja vilcienu satiksmi Vācijas rietumos. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti