Astoņi mūsējie Mūsā

 
22.maijs 2013 6:01

Nedēļas nogalē sporta kompleksā Mūsa, pie Bauskas, norisināsies FIA Eiropas autokrosa čempionāta pirmais posms, kurā uz starta starp vairāk nekā 80 sportistiem stāsies astoņi Latvijas autokrosa braucēji. Kas ir šie vīri un, kādas ir viņu izredzes?


*SuperBuggy klase – pilnpiedziņas bagiji ar motora darba tilpumu līdz 4000 kub. cm

Jānis Boks (Nr.10, Rīga, Alfa Racing Ford)
Vairākus gadus Jānis Boks ir Latvijas galvenā cerība pašmāju posmā, lai kurā klasē viņš arī startētu. Šogad, turpinot cīņu SuperBuggy klasē, Jāņa izredzes ir augstas, viņš var nokļūt pat uz pjedestāla. Boks labi noslēdza pērno sezonu, bija regulārs A fināla (top-10) dalībnieks sacīkstēs ar vairāku desmitu sportistu lielu sastāvu.
Pirms šīs sezonas nav revolucionāru izmaiņu, lai arī bagijs visai pamatīgi pārbūvēts. Boks aizvadīja izmēģinājuma sacīksti Latvijas krosa sezonas atklāšanā Smiltenē. Izmēģinājumi gan noslēdzās ar ātrumkārbas defektu, taču, tā kā mezgls bija daudz piedzīvojis, diez vai Mūsas sacīkstē tas būtu iemontēts bagijā.
Jānis un viņa komanda pēdējās sezonās izvēlas stratēģiju – braukt katru Eiropas čempionāta posmu kā atsevišķu notikumu, kas samazina kopējo sezonas spriedzi, tiecoties pēc sākotnēji uzstādīta rezultāta kopvērtējumā. Prakse rāda, ka šī stratēģija darbojas.

Juris Kuļikovskis (Nr.21, Baloži, Ford)
Juris Kuļikovskis uzsāks kārtējo sezonu SuperBuggy klasē. Izredzes Mūsā – ja būs veikts tehnikas progress, var cīnīties par B fināla vadošajām pozīcijām. Pērn vecākais no brāļiem Kuļikovskiem izcīnīja pirmos SuperBuggy klases kopvērtējuma punktus, jo uzlabojās tehnikas izturība un arī braukšana kļuva drošāka. Tiesa, Juris trasē nebūs bijis kopš pērnā gada pēdējā posma septembrī, kas nozīmē, ka paies laiks līdz viņš atjaunos braukšanas sajūtas.

Ervins Grencis (Nr.44, Valmiera, Mitsubishi)
Starpsezonas lielākais pārsteigums – tikko debitējis Buggy 1600 klasē Ervins Grencis jau meties augstākajā līgā SuperBuggy vērtējumā. Lēmums var izrādīties pareizs. Gluži kā savulaik Bokam, Buggy 1600 klases bagijs Grenča braukšanas stilam šķiet par trauslu. Ervins ir agresīvāks, līdz ar to lielās klases izturīgākā tehnika var palīdzēt cīnīties par augstākām pozīcijām. Pērnā debija Eiropas čempionātā nebija veiksmīga.
Jaunais sākums šķiet daudzsološs – Ervins aizvadīja jaunā bagija iepazīšanas sacīksti Čehijas čempionātā Novapakas trasē, sasniedzot piekto vietu vairāk nekā 20 dalībnieku konkurencē. Čehijas čempionāts bagiju klasēs ir augstvērtīgs un tāpēc šī pozīcija ir labs rādītājs.


*Buggy 1600 klase – pilnpiedziņas bagiji ar motora darba tilpumu līdz 1600 kub. cm (pieļaujami aizmugures piedziņas bagiji ar 2000 kub. cm motoriem)

Andris Kuļikovskis (Nr.115., Baloži, Opel)
Pērn sezonas noslēgums bija lielisks, kad 50 dalībnieku konkurencē Andris guva septīto vietu Itālijas posmā. Žēl, ka ar to sezona arī beidzās – garais pārtraukums var likt no jauna meklēt iegūto sportisko formu. Andris Kuļikovskis būs stabils kopvērtējuma punktu pretendents (top-16), un, ja veiksme stāvēs klāt, būs gatavs nokļūt arī A finālā, kā tas Mūsā tika izdarīts pērn.

Māris Līcis (Nr.145, Jēkabpils, Fast&Speed Honda)
Iepriekšējās sezonās Māris Līcis tika uzskatīts par Latvijas komandas galveno favorītu Buggy 1600 klasē un bieži šo statusu arī apliecināja ar labiem rezultātiem. Taču pērnais gads karjeru gandrīz iznīcināja. Tika piedzīvota dramatiska tehnikas problēmu sērija – motori bruka viens pēc otra, liekot zaudēt vienu sacīksti pēc otras. Aizvadījis lielāko daļu Eiropas čempionāta posmu Māris guva tikai vienu punktu un 45. vietu. Gadu iepriekš sasniegtais bija 40 punktu un 12. vieta.
Šādi turpināt nebija jēgas un komanda nedaudz atslābinājusi savu darbību un tēriņus. Līcis šogad koncentrējas uz NEZ kausa četru posmu sezonu (pirmo posmu Smiltenē viņš jau uzvarēja, otrajā sacīkstē Lietuvā izstāšanās, atrodoties līderpozīcijā), taču, protams, netiks izlaists arī Mūsas Eiropas posms. Būs interesanti vērot Līci, kuram šī var būt šā gada vienīgā Eiropas sacīkste un nebūs jādomā par sezonas situāciju kopumā. Māris būs brīvāks savās darbībās un, izmantojot pieredzi, var sarūpēt augstvērtīgu rezultātu. Jāsalīdzina ar Jāni Boku – bez spiediena un uzstādītiem mērķiem gan viens, gan otrs ražo daudz labākus rezultātus. Ja Līča mašīnai būs izturība, var izdoties arī A fināls, lai gan tehnika šogad ir laba Baltijas cīņām, taču ne gluži Eiropas līderpozīcijām.

Jānis Ščerbickis (Nr.151, Jēkabpils, Suzuki)
Pēdējo gadu regulārākais Baltijas Buggy 1600 klases sacensību dalībnieks, kurš gandrīz vienmēr ir uz starta arī pašmāju Eiropas čempionāta posmā. Šī sezona sākusies ar vairākām jaunā bagija „bērnu slimībām”, tāpēc abus pirmos NEZ kausa posmus nav izdevies aizvadīt pilnvērtīgi. Ja nedēļās starp Lietuvas sacīksti un Mūsas posmu būs atrasta tehnikas izturība, Jānis var cīnīties par vietām B finālā un kopvērtējuma punktiem, lai gan šis uzdevums būs grūts.

Ronalds Baldiņš (Nr.181, Valmiera, Kawasaki)
Viens no diviem Latvijas debitantiem Eiropas čempionātā būs valmierietis Ronalds Baldiņš. Pieredze bagijos minimāla – pērn rudenī Baldiņš debitēja Baltijas kausā. Debija pēdējā posmā bija veiksmīga, gūstot otro vietu savā vienīgajā sacīkstē Mūsā. Šogad Ronalds startēs ar Ervina Grenča pērn izmantoto Buggy 1600 klases bagiju. Skarbajā konkurencē par izredzēm runāt grūti.
Baldiņš nav iesācējs motoru sportā. Dubļi pagaršoti motokrosā, arī dažāda veida braucieni ar automašīnām allaž bijuši daudzsološi.


*TouringAutocross – pilnpiedziņas salonautomašīnas ar atmosfēriskā motora darba tilpumu līdz 3500 kub. cm (turbo motoru darba tilpums ar koeficientu, kas nepārsniedz 3500 kub. cm).

Agris Brediks (Nr.228, Mārupe, Mitsubishi Lancer Evo VIII)
Otrs debitants Latvijas komandā, arī ar minimālu krosa pieredzi, turklāt startēs salonautomašīnu klasē, kurā citu Latvijas sportistu nebūs. Bredikam šis būs kārtīgs tests, jo šī būs tikai trešā sacīkste autokrosā.
Brediks līdz šim gadam koncentrējās uz standartauto sacensībām, startējot supersprintā un citās līdzīgās disciplīnās. Šā gada aprīļa beigās aizvadīta pirmā sacīkste krosā, kur tika uzvarēts Latvijas čempionāta pirmajā posmā Smiltenē. Viņa Mitsubishi gatavots rallija čempiona Aivja Egles Prospeed uzņēmumā, kas nozīmē, ka Bredika rīcībā ir profesionāla sporta tehnikas uzņēmuma gatavota automašīna nacionālajā Open ieskaitē.
Otra sacīkste aizvadīta Lietuvā, kas beidzās dramatiski – pēc zaudēta starta Agris lieliski apdzina vienu konkurentu pēc otra, tomēr brauciens beidzās ar kūleņošanu. Komanda strādā, lai automašīna būtu kaujas gatavībā. Skarba, bet stratēģijas izstrādei nepieciešama mācība, kas mazinās kļūdu skaitu Mūsas sacīkstē.

Kad, kur?
Sacensības sporta kompleksā Mūsa norisināsies sestdien un svētdien, kas būs FIA Eiropas autokrosa čempionāta posma galvenā diena. Sestdien pirmā kvalifikācijas sērija (braucieni ar kopēju startu) sāksies pl.17:00. Svētdien sacensību atklāšana notiks pl.11:00. Sporta komplekss Mūsa atrodas 6 km no Bauskas virzienā uz Lietuvas robežu, šosejas labajā pusē.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti