Krāpnieki iesaista nevainīgus autovadītājus, lai saņemtu apdrošināšanas atlīdzību 11

 
Nozare.lv | 5.marts 2014 10:25

Pēdējos gados arvien biežāk novērojama mērķtiecīgi organizētu personu grupu darbība gan Latvijā, gan ārvalstīs ar nolūku izkrāpt apdrošināšanas atlīdzību, informē apdrošināšanas sabiedrība "Ergo".

Speciāli inscenētas viltus avārijas, iesaistot nevainīgus autovadītājus, un dažādas zādzību shēmas auto segmentā kļūst arvien aktuālākas gan drošības iestādēm, gan apdrošinātājiem.

Foto: iAuto.lv

"Ergo" speciālisti identificējuši krāpšanas shēmu, kurā noziedzīgi grupējumi inscenē avārijas nolūkā izkrāpt apdrošināšanas atlīdzību, iesaistot tajās arī kādu nejaušu ceļu satiksmes dalībnieku. Šajā shēmā iecerēts inscenēt negadījumu tā, lai divas automašīnas noteikti saņemtu apdrošināšanas atlīdzību, viena saskaņā ar OCTA polisi, otra - KASKO. Pirmā braucošā automašīna veic strauju bremzēšanas manevru, kā dēļ nākamā, nejauši iesaistītā, nevarot izvairīties no sadursmes, ietriecas un bojā priekšā esošā auto aizmugurējo daļu. Ja tomēr šīs otrās automašīnas vadītājs paspēj nobremzēt, sadursmi nodrošina aiz tās braucošā trešā automašīna, bez bremzēšanas ieskrienot priekšā esošajā auto un ar sitienu ietriecot to pirmajai automašīnai aizmugurē. Automašīnu skaits un izvietojums šajā shēmā var mainīties, paziņojumā medijiem informē "Ergo" Atlīdzību regulēšanas nodaļas vadītājs Ivars Vismanis.

Pašlaik "Ergo" ir fiksēti desmit apdrošināšanas pieteikumi par avārijām, kuras ar vieniem un tiem pašiem autoinscenējis viens grupējums. Pārsvarā šādās avārijās tiek iesaistīti vecāki auto, kurus grūti pārdot, vai tieši pretēji - dārgi auto, kas pēc iegādes izrādījušies bojāti vai kādreiz jau cietuši negadījumā, tāpēc īpašnieki vēlas no tiem atbrīvoties.

Kā skaidro Vismanis, pārsvarā krāpniekus izdodas atklāt, pārbaudot informāciju par negadījumos iesaistīto autovēsturi. "Noziedznieki inscenē avārijas dažādās Eiropas valstīs, līdzi uz treilera vedot auto, kurus atkārtoti izmanto avārijās, - bieži tie ir ļoti veci un sliktā tehniskā stāvoklī. Tādējādi par vienu un to pašu auto sasišanu un norakstīšanu apdrošināšanas pieteikums tiek iesniegts vairākās valstīs pie dažādiem apdrošinātājiem, saņemot atlīdzību vairākkārtēji. Pārbaudot informāciju starptautiskajās datubāzēs, apdrošinātāji var konstatēt, vai auto līdzīgā avārijā jau nav cietis, kādi bojājumi attiecīgajam auto ir reģistrēti utt. Līdz ar to, pieaicinot speciālistus, nav grūti noteikt bojājumus, kas pēc atlīdzības saņemšanas nav tikuši novērsti," norāda "Ergo".

"Ergo" atgādina, ka inscenētas avārijas tiek uzskatītas par apdrošināšanas krāpšanu un par līdzdalību šādā noziegumā persona var tikt saukta pie kriminālatbildības. Savukārt tos autovadītājus, kuri iekļuvuši šādā avārijā, "Ergo" aicina būt vērīgiem un ziņot par notikušo savam apdrošinātājam. Par iespējamu apzināti izraisītu avāriju var liecināt, piemēram, priekšā braucošā auto pārāk strauja bremzēšana bez acīmredzama un nopietna iemesla, kā arī aizmugurējā autovadītāja distances neievērošana. Apdrošināšanas sabiedrība iesaka, ja ir aizdomas par inscenētu ceļu satiksmes negadījumu, informēt arī policiju protokola noformēšanas brīdī.

 
11 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
anonimikis 5.marts 2014 12:56
9 2 Atbildēt

Tie autovadītāji, kuri neievēro distanci, braucot runā pa mobilo nemaz tik nevainīgi nav.

IkdienasViesis 6.marts 2014 12:10
3 0 Atbildēt

Kaut ko līdzīgu nesen novēroju uz krastenes. Stāvēju krastenes statoilā un gaidot piebraucot kolēģi, vēŗoju satiksmi . Ievēroju vienu aizdomīgu baltu Mazda6 universāli ar stipri bojātu auto aizmugures daļu. Auto brauca neadekvāti lēni , mainīja braukšanas joslas. Kā viņiem no aizmugures tuvojās kāds auto, šie uzreiz strauji maziāja ātrumu. Likās visai dīvaini. Kamēr stāvēju staķikā, aizdomīgais auto garām pabrauca kādas 5 reizes. Kad braucu projām, pamanīju, ka pirms uzbrauktuves uz salinieka, viena dāmīte ar golfiņu tiešām iemaukusi tai mazdai aizmugurē - abi vadītāji kaut ko skaidrojās...Var jau būt, džeki arī tīšām kaut ko bija provocējuši.

xxx 5.marts 2014 22:13
3 1 Atbildēt

Un cik tad tādu pašnāvnieku ir kuri neievēroo šo mistisko distanci????

pie savlaicīgi izplānota manevra neviens, nevienam nekad aizmugurē nevar ieskriet....

Visiem ceļu satiksmes dalībniekiem jārīkojas tā, lai netiktu traucēti citi CSdalībniki, kā arī tā lai nenodarītu zaudējumus citiem...

Un mūsu mīļā CP nepartrauti grib attaisnot noziedzīgu rīcību, un kultivē nepareizu izpratni par CSN

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

 

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti