Smagus ceļu satiksmes negadījums visbiežāk izraisa ar "Audi" markas automašīnu 23

 
Nozare.lv | 24.marts 2016 12:49

82% gadījumu smagas autoavārijas izraisījuši vīrieši, turklāt liela daļa bijuši jaunieši un visbiežāk šādas avārijas izraisītas ar "Audi" markas automašīnu, liecina Valsts policijas pētījums par ceļu satiksmes negadījumu riska faktoriem.

Autovadītāji savas transportlīdzekļa vadīšanas prasmes vērtējuši vislabāk, kad meteoroloģiskie un ceļa apstākļi ir labi, taču negadījumu analīze parāda, ka tieši šādos apstākļos notiek visvairāk smago negadījumu. Īpaši izceļas jūnijs un jūlijs, kad smago negadījumu skaits no kopskaita gadā veido 32%. Tas ir saistīts ar to, ka vasaras sezonā uz ceļiem vairāk parādās motociklu un motorolleru vadītāji, šodien žurnālistiem skaidroja Valsts policijas Prevencijas vadības nodaļas priekšnieks Andis Rinkevics.

Smago negadījumu skaita pieaugums novērots arī līdz ar rudens iestāšanos, īpaši oktobrī un novembrī, kad cieš visvairāk gājēju. 60% šādu smago negadījumu ar cietušiem gājējiem notikuši apdzīvotā vietā, visbiežāk negadījumu izraisījis pats gājējs, kur katrs septītais no tiem bijis alkohola reibumā. Vairāk nekā puse cietušo gājēju ir vecumā virs 50 gadiem un nekad nav ieguvuši autovadītāja apliecību. Lielākā daļa šādu negadījumu notikuši diennakts tumšajā laikā, aptuveni vienāds daudzums fiksēts gan ārpus apdzīvotām vietām, gan apdzīvotās vietās, kur bijis apgaismojums.

Citu negadījumā iesaistīto dalībnieku analīze uzrāda, ka 82% gadījumu smagas autoavārijas izraisījuši vīrieši, 36% no tiem - vecumā līdz 29 gadiem.

Smags ceļu satiksmes negadījums visbiežāk izraisīts ar "Audi" markas automašīnu, kas 81% gadījumu bijusi vecāka par 20 gadiem. Šāds rādītājs daudziem var šķist pārsteigums, jo nereti sabiedrībā valda uzskats, ka smagas avārijas izraisa BMW automašīnu šoferi, norādīja Rinkevics.

Pētot notikušo smago negadījumu apstākļus, būtiska loma ir ātruma pārsniegšanai vai nepareizi izvēlētam ātrumam, kas fiksēts 40% gadījumu, savukārt alkohola reibums konstatēts 20% smago ceļu satiksmes negadījumu.

Ceļu satiksmes negadījumā iekļuvušie vainīgie autovadītāji pētījumā atklājuši, ka avārijas izraisīšanā, pirmkārt, vainojami viņi paši, otrkārt, vainojami apstākļi, bet, treškārt, vainīgs ir otrs šoferis.

Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis, komentējot pētījuma rezultātus, šodien žurnālistiem teica, ka policija turpinās strādāt aktīvi visos virzienos, lai atklātu dzērājšoferus, ātruma pārkāpējus un citus satiksmes noteikumu pārkāpējus. Viņš gan uzsvēra, ka policija viena satiksmes drošību nespēs uzlabot, tāpēc ir svarīga visu satiksmes drošībā iesaistīto institūciju sadarbība.

Viņaprāt, īpaša uzmanība jāpievērš ceļu infrastruktūras sakārtošanai, lai gan valsts ekonomiskā situācija nedod uzreiz iespēju piešķirt lielus līdzekļus ceļu pārbūvēšanā. "Iespējams, ka, ar nelieliem līdzekļiem veicot uzlabojumus, var novērst traģēdijas un samazināt cietušo skaitu," piebilda Krapsis.

Šobrīd tiek sagatavots jaunais ceļu satiksmes drošības plāns 2017.-2019.gadam, tāpēc Krapsis cer, ka šajā plānā akcentēta tiks ceļu infrastruktūra. Policijai un Ceļu satiksmes drošības direkcijai jāturpina arī darbs pie fotoradaru un netrafarēto automašīnu ieviešanas.

Pētījums tapis ar Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja atbalstu laikā no 2013.gada vasaras līdz 2014.gada vasarai. Pētījumā tika skatītas sakarības vairāk nekā 2800 ceļu satiksmes negadījumos viena gada periodā.

 
Visi komentāri
 
Janozaurs 24.marts 2016 20:25
14 13 Atbildēt

Es vienmēr zināju, ka no audi neko labu gaidīt nevar.

125 24.marts 2016 21:36
20 3 Atbildēt

mulkibas, atkarigs kas sez pie stures, ja mudaks tad jebkura masina bistama. tas ir ta pat ka ar bmw bija kip diagnoze, da fufelis vnk tizleni pie sturem tiek

rt 25.marts 2016 6:34
0 4 Atbildēt

Tātad, audi pērk mudaki...???

Janka 24.marts 2016 21:48
2 2 Atbildēt

Atkarīgs kas pie stūres un ja mašīnu māk savaldīt ;)

xxx 26.marts 2016 14:21
0 0 Atbildēt

Ne jau mašīnas marka vainīga!

rt 24.marts 2016 21:16
8 4 Atbildēt

Lauku veči...

Vilks 25.marts 2016 18:57
1 0 Atbildēt

Lauku veči brauc labāk par pilsētniekiem ,jo tieši viņiem nav iespēju ,ne -nopirkt labu auto ,ne uzturēt... ! TĀDS SAVĀKS ,-PĒDĒJO MIZKASTI ,SITUĀCIJĀ ,KĀDA TEV NAV ,PAT SAPŅOS RĀDĪJUSIES !

solaris 25.marts 2016 22:00
0 0 Atbildēt

Laukos ir dažādi cilvēki. Viens puisis, kad iedevu viņam ar pietiekami jaudīgu auto pabraukāties, pirmajā naktī nolidoja no grants ceļa. Knapi dzīvs palika. Piesprādzējies, protams, nebija, jo lauku ceļos taču nav policijas. Auto pilnībā sasists pēc četriem kūleņiem. Pirms tam čalis braukāja ar ārkārtīgi lētiem [un ne pārāk jaudīgiem] auto, tāpēc bija pieradis, ka nav vērts domāt par drošību. Ceļu policijas taču uz grants ceļiem nav! Muļķis.

Pilsētnieki nereti ir disciplinētāki; bikiņ vairāk piedomā par drošību, nekā lauku ceļu gonščiki.

msh 26.marts 2016 9:35
0 0 Atbildēt

Kaut ko esi sajaucis. Arī laukos cepistu pietiek - man viņus kaut kā nesanāk īpaši redzēt, bet paziņas pietiekami stāsta par viņu klātbūtni.

Bet par disciplinētību pareizi - pilsētas wannabegonščegi rūpējas par drošību no cepistiem, plēšot paļurkas, kurām ir TA un OCTA - vai nu pašu kaut kādus nopisteņus, vai mammu mašīnas. Te tikmēr tā pati suga to var darīt bez TA un OCTA.

Tiks 24.marts 2016 22:42
4 0 Atbildēt

Pielietojot šādu statistisko metodi var secināt, ka likumpaklausīgākie un apzinīgākie ir TATA markas īpašnieki, jo šiem nav pat neviena protokola par ātrumu vai apstāšanos neatļautā vietā :)

Johai 25.marts 2016 7:14
3 0 Atbildēt

taisnība draugs - tikpat svēta kā eksprezidenta Bērziņa godīgi nopelnītā 4700 eiro pensija

Tiks 25.marts 2016 13:26
2 1 Atbildēt

Johai, tu tiešām esi tāds .albajobs, ka nespēj saprast par ko tēma?

yykg 25.marts 2016 9:15
6 0 Atbildēt

Nu vajadzētu jau blakus nolikt tabuliņu, cik % tad tie Audī ir. Un tad - cik avārijas.

un tad - cik avārijas uz 10 000 Audī, cik uz 10 000 BMW un cik uz 10 000 Hjundai.

... 28.marts 2016 7:33
0 0 Atbildēt

Ak vai, kā Audisti cenšas taisnoties. Latvijā ir daaudz vairāk VW par Audi, un BMW ir aptuveni tik pat daudz.

Konuss 25.marts 2016 13:40
1 0 Atbildēt

Cik sekots līdzi medijos, tad tās baisākās avārijas ar letāliem iznākumiem saistās ar Msh sapņu vāģiem - vecajiem 80.-90. gadu Audi, kuri avārijās saņurcās kā papīra lapas. Arī pēc pieredzes uz ceļa šo automašīnu vadītāji, kā arī Passat B3 vadītāji uz ceļa visbiežāk izpildās neparedzami.

msh 25.marts 2016 13:58
0 1 Atbildēt

Jā, bet tur vismaz saņurcās, nevis plastmasi pašķīst pa gaisu... :D

B3/B4 vēl varētu būt kāši attiecībā uz kraštestiem, kaut gan tās mašīnas, sevišķi vēl ja aprīkotas ar procon ten, noteikti ir labākas nekā to laiku budžets - ir redzēts viģiks kā testā saņurkās trešais golfs - golfi, opeļi - bet nu C4 ir izturīga mašīna, nenormāli uzlabota attiecībā pret C3, un lai ar tādu dabūtu tādu rezultātu, kā pirms gada kaut kur latvijas otrā pusē, tur tiešām labā ātrumā ir kaut kas frontāli jāpaņem - nesen vēl viens paziņa labi izpildījās ar C4 A6 - ieskrējās uz divīti, un vienā līkumā 200 metrus pirms krustojuma, sākot bremzēt, nogļukoja ABS, neļaujot bremzēt - krustā tā vietā lai aizietu taisni, cenšoties savākt [jo šķērso galveno ceļu, un tur sanāktu pie tāda ātruma normāls palēciens], šis mēģināja ar roceni aiziet pa labi, uz grantēta ceļa - rezultātā tika nonesta dubultā ceļa zīme, paņemtas divas priedes un beidzās tas viss uz jumta - tā kā viņš aprakstīja tikai mašīnas bojājumus, tātad pašam nekas nebija.

msh 25.marts 2016 14:04
1 0 Atbildēt

Audī ar pareizo piedziņu ir divi mīnusi. Pirmkārt, sliktas saķeres apstākļos paātrinās kā uz sausa asfalta - bet stājas tāpat kā citi. Otrkārt, ziemā vajag ļoti labas ziemenes - jo pistaisni nav grūti panākt - vai arī jābrauc apdomīgi - to ziemu, ko nobraucu ar savu A90q, vienu mūžīgi apledojušu krustojumu vienmēr izņēmu tikai atmetoties, jo uzberot gāzi, noteikti rastos otrā pusē esošās mājas pagraba uzbērumā...

Bet pie šitās statistikas lielākoties vainīga vācu mašīnu popularitāte un audī kvalitāte - ja audī būtu tikpat nekvalitatīvs kā citi vācu ražotāji vai citi ražotāji vispār, tad uz ceļiem būtu jūtami mazāk audī, un tiem pašiem jauniešiem kas mēdz apsisties, viņu mazbudžetā drīzāk sanāktu kāds 15 gadus vecs japāņu sūds, nevis 25 gadus vecs audī - attiecīgi statistika būtu savādaka.

rt 25.marts 2016 15:09
0 1 Atbildēt

Q pirms līkuma ir laicīgi jāsāk samest, ja grib izbraukt sānslīdē. Pēdējais kaut cik normāli vadāmais Q bija 90 typ 85. Cita lieta subaru, kam pirms līkuma par 1-2 ātrumiem uz leju un gāzi grīdā.

msh 25.marts 2016 19:07
0 0 Atbildēt

Es nerunāju par kaut kādu samešanu bet normālu līkuma izņemšanu... Bet par to ka vienīgais normāli vadāmais q bija B2q - kaut kā pamatā dzird ko pretējo - pirmās paaudzes kvatrām bija pluss bezceļos, bet uz ceļiem torsens ir pārāks... Pats nemācēšu teikt - vienīgās kvatras ar ko ir sanācis braukt, ir bijuši divi B3 un viens C4, un ar savu B3q to gadu ko nobraucu, nekādus pigorus īpaši nemēģināju - uzskatu to par patīkamu un praktisku mašīnu, nevis sporta mašīnu.

rt 25.marts 2016 14:45
2 1 Atbildēt

Ja bmw nespēj savaldīt, mb nesanāk dēļ planā maciņa, tad atliek tikai audi. Bet nu ai kā gribās ielikt pirmajiem, nu un ieliek arī... kokā.

Vilks 25.marts 2016 18:48
0 0 Atbildēt

80.ais -arī ir "AUDI" ko var nopirkt par -(zem 1000 eiro). Lielākoties, SLIKTĀ STĀVOKLĪ !!! Protams, ka "BLĪVE" ir -ATTIECĪGA... ,A ,-VAINĪGS IR "AUDI" ,tikai ,nav skaidrs,-KĀDĒĻ??? -VIENĪGI STEREOTIPI-"VIENA TANTE TEICA" !

Vilks-Krapša kungam 25.marts 2016 18:36
0 0 Atbildēt

Sodu sistēma, protams, ir jāuzlabo! -Tāda ir Valsts politika, jo -tā ir vienkāršāk tikt pie līdzekļiem... . Kad boļševiki dalīja salaupīto, sazagto... ,VAI-KĀDAM IENĀCA PRĀTĀ, KA -DRĪZ TAS BEIGSIES ? UN,-NEVAJADZĒTU TIK DAUDZ LĪDZEKĻU,JA NEBŪTU "SAČAKARĒTI" ,JAU UZBŪVĒTIE ,ATJAUNOTIE UN UZLABOTIE CEĻI ! UN, -KAS APSTIPRINA DEBĪLOS HORIZONTĀLOS APZĪMĒJUMUS, PA KURIEM NEVIENA FŪRE AR PUSPIEKABI,-NEVAR IZBRAUKT ! TĀPAT,-ASĀS APMALES, NEZIN KĀDĒĻ, TIEK UZLIKTAS AR ASIEM STŪRIEM ? KO SATAUPĪJA ? GRŪTI -NOAPAĻOT CEĻA LĪKUMU ? Var jau būt, ka no helikoptera,-BAIGI SMUKI?!

Maris 29.marts 2016 11:25
1 0 Atbildēt

Audi ir labs tikai jabut labam prasmem sturet un jabut sezonai atbilstošam riepam.. Ari 20gadu vecs audi. Ir dažkart stabilaks par kādu no šī gadsimta auto .. Vienkārši jābrauc ar prātu un atbilstošu braukšanas atrumu

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

 

Izceltie raksti

Volkswagen ID.3 saņem vēl vienu uzlabojumu paketi 8

Elektriskais Volkswagen modernizāciju piedzīvoja jau pērn, taču ražotājs pie tā nav apstājies un atradis veidu, kā elektrisko hečbeku uzlabot arī šogad. Lasīt vairāk

 

Jaunais CUPRA Leon - vēl viens trumpis spāņu ražotāja piedāvājumā (+ FOTO)

29. aprīlī Madridē notika jaunā CUPRA Leon pasaules pirmizrāde, iezīmējot nozīmīgu pagrieziena punktu zīmola attīstībā. Iespaidīgajā pasākumā tika prezentēts gan CUPRA Leon piecdurvju hečbeks, gan Sportstourer. Lasīt vairāk

 

Ar tehniskajiem līdzekļiem konstatētas braukšanas bez OCTA gadījumā sodīs ne biežāk kā reizi diennaktī 13

Saeima šodien galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus Ceļu satiksmes likumā nosakot, ka par ar tehniskajām ierīcēm konstatētu braukšanu bez apdrošināšanas vai valsts tehniskās apskates sodu piemēros ne biežāk kā reizi 24 stundu laikā. Lasīt vairāk

 

Volkswagen ID. Code – vācu markas dizaina nākotne (+ FOTO) 6

Pekinas autoizstādē Volkswagen izlicis apskatei konceptu ID. Code, kas liek noprast kādā virzienā stūrē vācu autobūves uzņēmuma dizaina komanda. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti