Pētījums: avārija vai nozagts spogulis – cietušajiem šoks vienādi liels 1

 

Foto: iAuto.lv

If | 17.septembris 2014 9:00

Sadursme ar citu auto, bedrē pārsists auto ritenis, nepatīkams pārsteigums, secinot, ka auto nozagti spoguļi vai pat švīka auto virsbūvē – neatkarīgi no piedzīvotā negadījuma smaguma auto īpašniekiem šoks par notikušo ir vienādi liels, liecina If Apdrošināšana veiktais pētījums par to, kā jutušies auto īpašnieki, piedzīvojot KASKO negadījumu.

Pētījums atklāja, ka auto īpašnieki automašīnai radušos bojājumus uztver ļoti emocionāli un sāpīgi. Turklāt lielais pārdzīvojums vēl ilgi pēc notikušā negadījuma un auto remonta paliek atmiņā.

“Racionāli vērtējot, ir liela atšķirība tam, vai automašīnai, neuzmanīgi braucot atpakaļgaitā, ir sabojāts lukturis vai arī notikusi frontāla sadursme. Taču no cilvēciski emocionālā viedokļa raugoties, atšķirība izrādījās krietni vien mazāka. Visi cilvēki, kuriem bija iegādāta KASKO polise un tātad arī iespēja saņemt atlīdzību, vienlīdz sāpīgi pārdzīvoja jebkādu notikušu negadījumu. Arī pēc negadījumiem, saņemot klientu zvanus, saskaramies ar situācijām, ka vispirms cilvēkiem nepieciešams tīri cilvēcīgs atbalsts par to, ka spogulis tiks nomainīts, auto saremontēts iespējami ātri, tiks ieteikts labākais auto serviss un nepieciešamības gadījumā arī parūpēsimies par nomas auto. Šādos brīžos cilvēkiem nepieciešama drošības sajūta un apliecinājums, ka viņi saņems nepieciešamo palīdzību gan no ceļu policijas un sava apdrošinātāja, gan autoservisiem,” norāda If Atlīdzību daļas vadītāja Līga Bērziņa.

To, cik svarīgs ir psiholoģiskais atbalsts un sapratne par notikušo liecina arī If Apdrošināšana veiktās aptaujas rezultāti. Iedzīvotāji, kuri iekļuvuši ceļu satiksmes negadījumos, visbiežāk pirmo zvanu veica, lai sazinātos ar kādu no tuviniekiem – 28% gadījumu zvans veikts, lai sazinātos ar vīru vai sievu, 11% gadījumu – ar draugu vai draudzeni, bet vēl 9% - ar kādu no vecākiem. Vēl 31% gadījumu ceļu satiksmes negadījumā nokļuvušie vispirms sazinājušies ar savu apdrošinātāju vai apdrošināšanas starpnieku, bet 30% gadījumu - zvanījuši ceļu policijai.

“Mēs klientiem iesakām atcerēties, ka vienkāršākais veids kā saņemt palīdzību un ieteikumus, kā visātrāk atrisināt situāciju, ir zvanīt savam apdrošinātājam. Ikdienā autovadītājiem būtu jāzina dažas vienkāršas darbības un tālruņa numuri, jo pēc negadījuma to noskaidrošana prasa laiku un nervus. Ir bijušas situācijas, kad klienti mums atzinušies, ka pēc negadījuma nav varējuši atcerēties Latvijā pat ārkārtas notikumu tālruņa numuru 112.,” norāda Līga Bērziņa.

 
Visi komentāri
 
LMT 17.septembris 2014 13:42
0 0 Atbildēt

Nozīmīgs pētījums, respect!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kā apdzīt, ja nevar apdzīt? (+ VIDEO) 5

Viens no kravas auto vadītājiem vairāku kilometru garumā cenšas apdzīt priekšā braucošo kravinieku, taču tas izdodas vien pēdējā epizodē gandrīz izraisot sadursmi ar vieglo automobili. Lasīt vairāk

 

Motoreļļas izvēle vecākiem dzinējiem: vai biezāka būs labāka? 5

Vai esi dzirdējis gadījumus, kad autovadītāji paši vai mehāniķi pēc saviem ieskatiem nolemj nomainīt ierasto motoreļļu uz “biezāku”? Saskaņā ar senām teorijām un dažu mehāniķu nelokāmo pārliecību šāds solis paildzina dzinēja kalpošanas laiku, turklāt mazina motoreļļas patēriņu automašīnām, kuru nobraukums pārsniedz 100 000 km. Lasīt vairāk

 

Volvo lielākais un mazākais krosovers tiekas triecientestos (+ VIDEO) 2

Volvo sarīkojis drošības testus, savas krosoveru līnijas lielākajam un mazākajam modelim liekot triekties vienam pret otru. Lasīt vairāk

 

Mazda 6 pēctecis: Mazda ar diviem jaunumiem Auto China 2024 izstādē (+ FOTO) 2

Pekinas autoizstādē Japānas autobūves uzņēmums Mazda nodemonstrējis divus jaunumus: sedanu EZ-6 un krosoveru Arata. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti