LMT: 2016.gadā pirktākais viedtālrunis bija "Huawei P8 Lite"; tirgus līderis aizvien "Samsung" 2

 

Huawei P9 Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 17.janvāris 2017 19:43

Otro, trešo un ceturto vietu pārdotāko tālruņu pirmajā desmitniekā pērn ieņēma "Apple iPhone" modeļi – "iPhone 6s", "iPhone 7", kā arī "iPhone SE".

2016.gadā viedtālruņu lietotāju skaits mobilo sakaru operatora "Latvijas Mobilā telefona" (LMT) tīklā turpināja augt, sasniedzot 87% no visiem šī mobilo sakaru operatora klientiem pārdotajiem telefoniem, bet iegādājoties jaunu viedtālruni, visbiežāk Latvijas iedzīvotāji devuši priekšroku Ķīnas ražotāja "Huawei" viedtālrunim "P8 Lite", aģentūru LETA informēja LMTpārstāvji.

Otro, trešo un ceturto vietu pārdotāko tālruņu pirmajā desmitniekā pērn ieņēma "Apple iPhone" modeļi – "iPhone 6s", "iPhone 7", kā arī "iPhone SE".

"Salīdzinot ar 2015.gadu, pērn Latvijas viedtālruņu tirgū savu ietekmi ir būtiski palielinājis "Huawei", kas pirms gada pirktāko tālruņu topā bija iekļuvis tikai ar vienu modeli un ieņēma 10.vietu. Zīmola straujais popularitātes pieaugums Latvijā skaidrojams ne tikai ar pievilcīgo cenu piedāvājumu, bet arī ierīču augsto kvalitāti un veiktspēju. Tās ir priekšrocības, kas ļāvušas "Huawei" teju dubultot savu tirgus daļu Latvijā no 7% līdz 11%, kā arī veiksmīgi pārņemt zemo un vidējo cenu viedtālruņu tirgus segmentu, kurā Samsung 2015.gadā nolēma samazināt modeļu klāstu," skaidroja LMT Tirdzniecības dienesta direktors Rinalds Kalniņš.

Saskaņā ar LMT datiem, kopumā viedtālruņu kategorijā, pārvaldot 43% no tirgus, stabilu līderpozīciju pērn saglabājis "Samsung". Šī zīmola ražotās ierīces, ar kuru jaunās paaudzes modeļiem 2016.gadā "Samsung" iepazīstināja lietotājus, pērn pārdotāko tālruņu topā ierindojušās vairākkārt - topa piektajā un sestajā vietā iekļuvuši "Samsung Galaxy" sērijas tālruņi "Samsung Galaxy A3" un "Samsung Galaxy A5", bet topu noslēdz "Samsung Galaxy J3" un "Samsung Galaxy S7 Edge", kas tajā ieņem devīto un desmito vietu.

Septītais pirktākais viedtālrunis pērn bija "Huawei P9 Lite", bet astotais - "iPhone 5S". Ņemot vērā, ka 2016.gadā mobilo tālruņu tirgu Latvijā pameta divi viedtālruņu ražotāji – LG un "Microsoft", šo zīmolu tirgus daļas aktīvi centušies apgūt gan "Huawei", gan "Samsung".

Kā liecina pētījumu kompānijas GfK dati, aizvadītais gads veiksmīgs bijis arī "Apple" - kopš 2015.gada sākuma šī zīmola viedtālruņu tirgus daļa Latvijā augusi no 11% uz 15%. ""Apple" veiksmes priekšnoteikumi pērn bijuši vairāki – gada sākumā tirgū nonāca 'iPhone SE", kas būtiski pazemināja populārā "iPhone" modeļa "5S" cenu, padarot to finansiāli pieejamāku plašākam klientu lokam, kam šīs ierīces līdz šim bija nesasniedzamas cenas ziņā. Arī otrs jaunums – "iPhone 7", ko "Apple" prezentēja rudenī, vairoja "iPhone" viedtālruņu lietotāju skaitu Latvijā. Līdz ar nonākšanu tirgū, tas bija plaši pieejams arī tirdzniecības vietās Latvijā, un daudzi klienti steidza to iegūt savā īpašumā," kometēja Kalniņš.

Pērn Latvijas iedzīvotāji par viedtālruni ir bijuši gatavi izdot vairāk naudas nekā 2015.gadā - tā iegādei vidēji atvēlot nevis 316 eiro, bet gan 389 eiro, secināts GfK veiktajā pētījumā.

Lūkojoties nākotnē, Kalniņš prognozēja, ka 2017.gadā viedtālruņu pārdošanas izaugsme būs līdzvērtīga 2016.gadam - ar kāpumu. Lielākie tirgus spēlētāji – "Samsung", "Apple" un "Huawei" - arī šogad centīsies lietotāju vērtējumam nodot jaunus viedtālruņu modeļus. Tāpat tirgū varētu ienākt jauni vai atgriezties lietotājiem jau pazīstami viedtālruņu ražotāji.

"Viens no šī gada gaidītākajiem notikumiem ir "Nokia" jauno viedtālruņu, ar kuriem plašāka sabiedrība tiks iepazīstināta "Mobile World congress 2017" Barselonā, nonākšana tirgū. Tāpat īpašus pārsteigumus varam gaidīt no "Apple", jo šogad aprit desmit gadi, kopš radīts pirmais viedtālrunis "iPhone". Viedtālruņu funkciju un veiktspējas ziņā ražotāji noteikti strādās pie ierīču tehnisko parametru uzlabošanas, kā arī "Android" un "iOS" ekosistēmas pilnveides un jaunu servisa lietotņu izstrādes. Nav izslēgts, ka, radot jaunus viedtālruņu modeļus, zīmoli viens no otra aizgūs pērn lietotāju atzinību guvušās funkcijas, piemēram, divas aizmugurējās kameras, ūdensizturīgu korpusu vai termokameru," paredzēja Kalniņš.

Jau vēstīts, ka LMT apgrozījums 2015.gadā pieauga par 4,8% salīdzinājumā ar 2014.gadu un bija 151,347 miljoni eiro, bet kompānijas peļņa saruka par 12,1% - līdz 17,201 miljonam eiro.

LMT ir vecākais Latvijā strādājošais mobilo sakaru operators. Pašlaik operatora īpašnieki ir "Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs" (23%), Latvijas elektronisko sakaru sniedzējs "Lattelecom" (23%), Latvijas valsts Satiksmes ministrijas personā (5%), kā arī skandināvu "TeliaSonera" (49%).

 
Visi komentāri
 
experc 5.februāris 2017 15:19
1 2 Atbildēt

lmt ir stulbākais telefonu operators Latvijā. Viņi sūta savus klientus na*uj, jo redz, viņiem par 1 procentu labāks pārklājums.

Es tagad lietoju citu operatoru ( nereklamēšu) un pat ja man lmt piedāvās lētāku cenu, es pie viņiem vairs neiešu.

Tā ka - lai viņi iesprauž savu huaweju sev h....

iAuto 5.februāris 2017 18:23
0 0 Atbildēt

Ko tad nesadalījāt?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Gājējs "nogāž" divus motociklistus (+ VIDEO) 7

Viens no motociklistiem pamana gājēju pie pārejas un sāk bremzēt, taču aizmugurē braucošais tam nav gatavs. Lasīt vairāk

 

Ar tehniskajiem līdzekļiem konstatētas braukšanas bez OCTA gadījumā sodīs ne biežāk kā reizi diennaktī 7

Saeima šodien galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus Ceļu satiksmes likumā nosakot, ka par ar tehniskajām ierīcēm konstatētu braukšanu bez apdrošināšanas vai valsts tehniskās apskates sodu piemēros ne biežāk kā reizi 24 stundu laikā. Lasīt vairāk

 

Volkswagen ID. Code – vācu markas dizaina nākotne (+ FOTO) 6

Pekinas autoizstādē Volkswagen izlicis apskatei konceptu ID. Code, kas liek noprast kādā virzienā stūrē vācu autobūves uzņēmuma dizaina komanda. Lasīt vairāk

 

Mopēds vai velosipēds? (+ VIDEO) 12

Laikam kļūstot siltākam, ielās arvien vairāk parādās arī elektroskrejriteņi un elektromopēdi. Vienlaikus – ar jaunu sparu uzliesmo domstarpības starp šo braucamrīku lietotājiem un kājāmgājējiem. Tikmēr saasinās konkurence arī pašu koplietošanas braucamrīku operatoru vidū. Viens no uzņēmējiem tiek vainots konkurences kropļošanā, sev par labu interpretējot likuma normas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti