Auto asociācija piedāvā risinājumu auto servisu legālas darbības veicināšanai 13

 

Ilustratīvs attēls Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Nozare.lv | 17.aprīlis 2024 10:49

Katru gadu valsts budžets zaudē aptuveni 200 miljonus eiro, ko rada "ēnu tirgus", kas valda auto servisu nozarē. Tāpēc, lai veicinātu auto servisu legālu darbību, augstāku pakalpojumu kvalitāti un veicinātu nodokļu maksājumus, Auto asociācija rosina Latvijā ieviest autoservisu brīvprātīgas sertificēšanas sistēmu.

16.aprīļa Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas Ēnu ekonomikas apkarošanas apakškomisijas sēdē Auto asociācijas vadītājs un Saeimas deputāts Andris Kulbergs (AS) norādīja, ka Latvijā ir nepieciešams izstrādāt vienotus darba kritērijus auto servisu sertificēšanai, lai sakārtotu nozari, veicinātu legāla tirgus attīstību un lai valsts budžets katru gadu nodokļu ieņēmumos no autoservisa nozares nezaudētu līdz 200 miljoniem eiro.

Auto asociācijas vadītājs A. Kulbergs: "Šobrīd auto servisi Latvijā darbojas trīs dažādās realitātēs. Tie, kas mēģina strādāt godprātīgi, strādā oficiāli, bet ar grūtībām "velk dzīvību", un tie, kas darbojas "ārpus likuma". Loģiski, ka šādā situācijā praktiski neiespējami izdzīvot tiem, kas vēlas strādāt godprātīgi un oficiāli," saka Kulbergs, norādot, ka, tikai likumdošanā iestrādājot stingrus servisu darbības kritērijus, ir iespējams būtiski mazināt ēnu ekonomikas attīstību un negodīgu konkurenci nozarē.

Kā vienīgo risinājumu nozares sakārtošanā Auto asociācija redz pieejas maiņu no kontrolējošo institūciju puses un auto servisu brīvprātīgu sertificēšanu.

A.Kulbergs: "Mūsu redzējums ir, ka Valsts ieņēmumu dienestam nav jādodas uz Latvijas reģioniem, lai sodītu mazos uzņēmumus par izvairīšanos no nodokļu nomaksas. Tā vietā jāatbalsta un jāmotivē tie, kuri maksā nodokļus un vēlas strādāt legāli. Maksājot darbiniekiem konkurētspējīgas algas un uzņemoties atbildību par padarītā darba kvalitāti."

Brīvprātīgas auto servisu sertifikācijas ieviešana, ļaus investēt un attīstīt vidēja un augstāka līmeņa autoservisus. Šie servisi tiks pakļauti papildu kvalitātes kritērijiem, kā arī tikai šie auto servisi varēs piedalīties publiskajos iepirkumos.

A.Kulbergs:" Ir vienreiz jāpieliek punkts situācijai, kad publiskajos iepirkumos piedalās uzņēmumi, kas regulāri izvairās no nodokļu maksāšanas."

 
Visi komentāri
 
janka 17.aprīlis 2024 12:43
1 0 Atbildēt

trīs realitātes - godprātīgi un negodprātīgi - un kas tad ir trešā?

650 17.aprīlis 2024 13:33
4 0 Atbildēt

Interesanti gan.Kā gan (mr.Kūlberga prāt) privātā šķūnīti atrodošs beznosaukuma "uzņēmums" (kurš šobrīd pieņem autoratlīdzību tikai skaidrā naudā un cenšas nevienam/neko nemaksāt) varētu piedalīties kādos "publiskajos iepirkumos". Un/vai vidēji statistiskais (tāds puspelēkais, saviem pāris darbeniekiem knapi minimālo algu maksājošais) kaktu kantoris vispār interesējas par kādām "publiskām" iepirkumu lietām.

Un ko nozīmē "uzņemties atbildību par padarītā darba kvalitāti"?

Krotow 17.aprīlis 2024 14:22
2 0 Atbildēt

Ja šķūnīša īpašnieks klienta auto "salabos" līki, klientam būs tiesības viņam legāli sasist seju bez tiesiskām sekām.

650 18.aprīlis 2024 0:27
1 0 Atbildēt

Kāreiz briesmīgi ir tas, ka tā sejassasišana arvien biežāk tiek iztulkota bezmaz kā normāla sadzīves parādība.

Un kas ir pilnīgi abnormāli, ka gandrīz jebkurā jomā no legāliem uzņēmej veicējiem cenšas izdīrāt nezcik ādas,kamēr tie nelegālie kā bija, tā arī ir. Te tagad arī- nu priekš kam kādam līst nelegālās aprites kontrolē, kad paveras lieliska iespēja uzmesties jumtā par (kārtējo) kontroles instanci attiecībā uz daudzmaz legālajiem.

Tur taču bezgalu iespējas- nu kā tu tā no malas atnāksi un to kaut puslegālo servisu tā uz sitiena "nosertificēsi".Vēl vajadzēs izdomāt "vērtēšanas" kritērijus arī uz servisa aprīkojumu,fassādes noformējumu,darbinieku izglītību un apģērbu,apkakārtējo vidi,atkritumu un bīstamo suudu apriti,bankaskaršu termināla esamību un sazin vēl ko.Kurš "pirmais" atjautīgais to visu apkopos un klassificēs, nu tad tas arī būs zirgā.Mēģinājumi jau ir bijuši arī iepriekš,tikai acīmredzot kaut kādi apstākļi vēl nebij līdz galam nobrieduši.

BMW 17.aprīlis 2024 13:46
11 2 Atbildēt

Ir jāsaprot, kāpēc celtnieki, mehāniķi, auklītes, privātskolotāji un apkopēji izvēlas strādāt bez papīriem!!!

Visi jau saprot, ka nodokļus jāmaksā, lai būtu pensija, lai uzturētu armiju, bet visi arī zina, kādas ir viņu algas un ko viņi var atļauties. Ja strādājošai mammai ir jāalgo auklīte un viņa var atļauties mēnesī bērna pieskatīšanai atlikt no savas mazās algas kādus 400 euro, tad par šo naudiņu kāda omīte arī ir gatava to mazo pieskatīt. Ja mēs to visu apliekam ar ienākuma nodokli, darba devēja nodokli, PVN, tad to auklīti jau neviens vairs nevar atļauties noalgot. 

Arī celtniecībā ir līdzīgi. Lai uzceltu māju, tu paņem bankā kredītu, teiksim 200 000 euro. Nopērc zemes pleķi par 30k un tev jau valsts pie reģistrācijas zemes grāmatā paņem nodoklīti no pirkuma summas. Tad tu teiksim kādus 100 000 novirzi būvmeteriālu iegādei un valsts tam visam pa virsu uzmet 21% PVN un tu jau valstij no sava kredīta esi atdevis 21 000 euro. Tev no tā kas ir atlicis ir jāalgo meistari, un atkal valsts klāt ar PVN, Algas un sociālo nodokli un tu vienā brīdī saproti, ka māja par 200k tev vairs nesanāk un banka papildus piķi nedod. Kādi varianti tad paliek? Var jau saukt tos cilvēkus par noziedzniekiem, nodokļu nemaksātājiem, bet dzīves realitāte piespiež meklēt nodokļu optimizēšanas risinājumus. Papildus tam visam iepriekš minētajam tev ir jāēd, jāapģērbjas, jāremontē mašīna, un jāaudzina bērni, kā arī 30 gadus jāmaksā kredīts un procenti.

Mēs visi gribam pirkt jaunas mašīnas un remontēt tās pie dīlera, bet esam tur kur esam un mēģinam izdzīvot.

0pis 17.aprīlis 2024 16:28
2 0 Atbildēt

Viss ir vienkārši - lai uzceltu savu māju, vajag budžetu kas paredz visus izdevumus. Ja gribās pārdot dzīvokli, pielikt pāris štukas un dzīvot jaunceltā mājā, tad arī rodas zituācija ko apraksti. Daudzi ceļot māju, pat nerēķinās ar regulāriem izdevumiem un nodokļiem, bet vadās pēc domas "mājas apkure sanāks lētāk nekā dzīvoklim, tāpēc stulbi nebūvēt māju", aha, un tad tikai parēķina vai tā būs lētā gāze vai malka par kapeikām (pirms cenu kāpuma).

Jādzīvo atbilstoši ienākumiem. Vai jāpelna vairāk, nekā notērē. Dzīve ir vieni vienīgi izdevumi, tas ir jāmāca jau pamatskolā, nevis ka puikām ir brīv čurāt sēdus ja ir tāda sajūta ka tā ir pareizāk.

Nja 18.aprīlis 2024 8:39
0 0 Atbildēt

Vecīt, kur ir problēma meklēt labāk apmaksātu darbu? Ar gribu jaunu mašīnu nepietiek. Nevajag lekt augstāk par savu dirsu, tad nebūs jāmuhļijas.

BMW 18.aprīlis 2024 9:10
4 0 Atbildēt

Nu protams, var turpināt dzīvot hruščovkā, ar piemīztu kāpņu telpu, ar tekošām caurulēm un pensionāriem kaimiņos, kas nekam nepiekrīt. Negrib ne caurules mainīt, ne māju siltināt, ne remontus taisīt, jo interesē tikai televizoru lūrēt un gaidīt nomiršanu. Nu paldies, es tomēr centīšos kaut ko dzīvē mainīt, nevis no paaudzes paaudzē dzīvot bloķenē un neiziet ārpus sava mikrorajona.

Jūsu ieteikumi netaisīt bērnus un nedomāt par labāku naķotni, ja nevar atļauties, ir destruktīvi un baisi depresīvi.

Es labāk optimizēju nodokļus, bet dzīvoju savā mājā, tālāk no tādiem, kas neko negrib savā dzīvē mainīt un grib pārtikt no pabalstiem.

Asaris 18.aprīlis 2024 15:46
1 1 Atbildēt

Un tad tev liekas ka pareizāk ir pārkāpt likumu, nevis lekt savas dirsas augstumā?

Nazis 18.aprīlis 2024 19:34
0 1 Atbildēt

Kā tu domā,kas aizbrauc uz Angliju, Vāciju...? Tie kas grib dzīvot pēc likuma .. Visi ir daiļrunīgi, tikai mūsu izmirušo "patriotisko" sugu nomaina viesstrādnieki kas ar gadiem te arī paliek.... Aplokšņu algas vel glābj tos cilvēkus kas palikuši....  Mūsu vislielākā sociālā nevienlīdzība ES izsaka visu.

BMW 19.aprīlis 2024 9:15
0 1 Atbildēt

Kāpēc premjers var pārkāpt likumu un tērēt valsts naudu privātajai lidmašīnai, bet man jābūt tam loham, kas viņa izklaides apmaksā ar saviem nodokļiem!? Manā skatījumā premjeram būs jādomā kā savilkt jostas, ja nodokļu iekasēšanas plāns nepildīsies tik raiti kā cerēts. Veselības ministrs arī izbīda Covid vakcīnu iepirkumu, pērk vakcīnas, kuras neviens nešpricē, bet no valsts budžeta katru gadu 30 miljonus nolaiž podā! Ja tā ņem, tad pēc likuma pat no ubagam iedotas naudiņas ir jāmaksā ienākuma nodoklis, bet mani tas kaut kā nekasa!

felix65 17.aprīlis 2024 20:32
7 2 Atbildēt

Valsts budžetam vienmēr būs par maz, jo valsts budžets ir tie liekēžu bari, kuri uzsēdušies uz kakla tautai un ceļ jau tā savas neadekvāti augstās algas, lido ar čarterreisiem, korupcijā izsmērē mūsu samaksāto kā zapti pa asfaltu u.t.t. Viņiem kā rijīgiem sievišķiem vienmēr būs par maz, jo vēl ir tik daudz iespēju, piemēram uzvārīties uz genderismu... vai cīņu ar Sauli.

Zapte 18.aprīlis 2024 9:13
4 1 Atbildēt

Nu ja mums ir jātaupa, jāsavelk jostas, lai Knariņš var lidot ar Privet Jet un braukt lepnā limuzīnā! 

Mums energokrīzē  valsts rekomendē uzvilkt siltāku jaku un samazināt apkuri, bet paši valdībā apstiprina lielākas algas, jo  jāsedz inflācijas radītā dzīves dārdzība!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Prezentēts Zeekr Mix – minivens ar neparastu salonu

Ķīnas autoražotājs Zeekr Pekinas autoizstādē iepazīstinājis ar minivenu Mix – ģimenes transportlīdzekli, kam piemīt plašas salona transformēšanas iespējas. Lasīt vairāk

 

ASV plosās tornado; "vētru mednieki" tiem seko (+ VIDEO) 7

Neraugoties uz policijas brīdinājumiem, cilvēki, kas sevi dēvē par Storm Chaser (vētru mednieki) izmanto automašīnas, lai postošajai dabas stihijai nonāktu pēc iespējas tuvāk. Lasīt vairāk

 

Toyota ar diviem jaunumiem Auto China 2024 2

Pekinas autoizstādē Toyota ieradusies ar diviem jaunumiem, kas uz konveijera stāsies jau šogad. Lasīt vairāk

 

Baltijas valstīs degvielas cenas pagājušajā nedēļā pamatā samazinājās 2

Pagājušajā darba nedēļā Baltijas galvaspilsētās degvielas cenas samazinājās, izņemot benzīna cenu Rīgā, liecina aģentūras LETA apkopotie dati. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti