Jau 2 gadi Latvijā ir šis jaukais auto bet neviens nav neko te minējis... : )
Ievadam.
Bija 2005. gads. Meklējām ģimenes auto ar lielāku ietilpību nekā 4.5 vietas. Sākām no VW Sharan - itkā labs,
bet lietots pārāk nobraukts, jauns normālā komplektācijā pārāk dārgs.
Chrysler Voyager - ērts, bet jau "busiņš" - liels, rijīgs un arī dārgs. VW un Chrysler 6 un 7 vieta aizņem bagažnieka
telpu un lai to atbrīvotu, sēdekļi ir jāatstāj "garāžā", a ja tās nav ... jānes uz dzīvokli : )
Opel Zafira - 6 un 7 sēdekļi nolaižot iegrimst grīdā, forši, bet līdz ar to samazinās bagažnieka augstums,
un kopumā salons neērts - "kokains", un vēl piebilde "opelis" : )
Bija vēl citu marku varianti, bet visiem mīnuss 6-7 vietas aizņem bagāžnieku un vairāk domātas tikai bērniem (izņemot chrysler).
Tad padzirdējām par Fiat Multipla ar 6 vietām 3+3, un izlasot atsauksmes un ieraugot foto ... : D
Piebilde, veicot meklējumus nolēmām ņemt tomēr jaunu auto, jo pārsvarā visi lietotie miniveni bija pārāk nobraukti,
kā arī bija apnicis būt bez "riteņiem" un skraidīt pa servisiem (vecā mašīna), jo jābrauc katru dienu, dzīvojam Rīgas rajonā.
FR- V:
Beidzot uzzinājām ka Hondai ir kas līdzīgs 3+3, aizbraucām ar sievu uz salonu un bijām kā apburti! Nolēmām ņemt [līzingā : ) ]
Cena tad bāzes modelim bija 12890 Ls, kas bija krietni lētāk par citu marku jauniem miniveniem.
Īss bāzes modeļa apraksts: 1.7 iVtec motors ar 125 zirgiem, 5 MT, klimatkontrole, elektropaka, CD (skaņa super), signalizācija, imobilaizers,
visi iespējamie airbagi - no priekšas, no sāniem (sēdeklī), airbagi- aizkari visiem sānu logiem, degv. patēriņš vidēji 7-7.5 litri uz 100 km.
Izskats: smuka, stilīga, sportiska, garumā īsāka par citiem miniveniem un tikai nedaudz platāka.
Iekšā: diezgan plašs salons, 6 vietas 3+3, un pilns bagāžas nodalījums- vēl krietni pagarinās nolaižot azmugurējos 3 sēdekļus.
Sēdekļi ir tikai nedaudz šaurāki kā parastajā auto. Esam dadzkārt braukuši 6 cilvēki bez problēmām ar pilnu bagāžnieku.
Protams 6 x 120 kg večiem, ziemas jakās, būs pagrūti viņā sasēsties : ) Vidējie sēdekļi vairāk piemēroti sievietēm : ).
Optimāli sasēsties 4 vīriešiem un 2 sievietēm. Pārsvarā braucām trījatā ar sievu un bērnu, bērns (jau 2 gadiņi) krēsliņā ar mums priekšā. Kas ir parocīgi, jo mazajam
bieži vajag uzmanību. Priekšā pavidu mazo var droši sēdināt jo krēslu var diezgan tālu pabīdīt atpakaļ, reāli sanāk ka mazais
sēž nevis priekšā bet aptuveni pavidu. Atbīdīšana netraucē aizmugurē pavidu sēdošajam, jo arī viņa sēdeklis bīdās atpakaļ, tad
izvietojums kopumā izskatās aptuveni šādi: > >.
Par braukšanu:
Ar 1.7 motoru FR- V līdz 100 km. stundā uzvedās kā izcils ģimenes auto, viss notiek mēreni (par paātrinājumiem
runājot), kaut no vietas uzrauj diezgan labi. Neskatoties uz ģimeniskumu auto lieliski vadās un ir pietiekami manevrīgs apbraucot
bedres u tml. Pēc 100 km/st. auto kļūst vairāk sportisks, laikam tur vainīgs tas iVTEC, kas pie lielākim apgriezieniem atver
papildu sprauslas iešpricei. Bija pārdošanā arī 2 litru motora versija kas itkā, pēc apraksta, esot sportiska pie jebkurā ātruma.
Degvielas patēriņš tiešām vidēji pat no 6.5 litriem uz 100 km līdz 8 l. (ja ieskrienās uz šosejas virs 120).
Uz ceļa auto turās lieliski, laikam dēļ paplašinātās riteņu bāzes, jo auto nedaudz platāks par citiem
(konkrētāk lasiet www. bensonsauto. lv). Reāli to jūt asākos pagriezienos, kurus var izņemt bez problēmām pat ar nedaudz
lielāku ātrumu, nekā ar parasto vieglo auto. Ar FR- V ir ērti parkoties, riteņi diezgan labi sagriežās un apgriezties var diezgan
šaurā vietā.
Par mīnusiem:
1. Vadītāja sēdeklis ir tuvu durvīm un ņemot vērā to, ka visi sēdekļi FR- V ir drusku šaurāki, virs 110 kg lielam šoferim, ziemas jakā
būs neērti : ) Starp citu, es ar saviem 110 kg, protams novelkot ziemas jaku, nejūtu nekādas neērtības : )
Augstuma ziņā, mans draugs (augums 195 cm) pastūrējot manu auto bija patīkami pārsteigts par ērtību.
2. Ar 1.7 motoru tomēr trūkst uzrāviena apdzenot (jau domājam par 2 litru versiju ar 150 zirgiem)
3. Slikta pārredzamība skatoties atpakaļ caur salonu, dēļ masīvām un platām aizmugurējām stoikām, jāizmanto spoguļi... : )
Rezumējot:
Lielisks ģimenes auto! Un ne tikai ģimenes, ja paņem 2.0 litru 150 zirgu versiju : ) Starp citu no šī gada ir jaunā FR- V,
tikai ar 1.8 l. 140 zs motoru, atšķirība ir kārbās - parādījās arī automāts un komplektācijās (lūka, lietie diski u. t. t. )
Par drošību:
1. Kā jau minēju, visu veidu airbagi.
2. Pastiprināta virsbūves konstrukcija.
3. Stiprinātas durvis - iebūvēti drošības metāla stieņi.
Kādēļ nobeigumā minēju par FR- V drošību? Pateicoties tai esam ar sievu palikuši dzīvi (mazais nebija līdzi)
un pat bez būtiskiem miesas bojājumiem!!! Mašīna gan norakstāma... ietriekšanās ar purnu zemē, vairāki kūleņi un beigās koks...
Ātrums bija ap 100 km/st. Motora nav, riteņi aplauzti, iemīcīta virsbūves apšuve no vairākām pusēm.
Bet kas brīnumainākais, pasažieru daļas karkass bez būtiskas deformācijas, jo pēc avārijas mierīgi atvērām durvis un izkāpām ārā.
Paldies Hondai !!!
Īsumā bija tā, apdzenot (ievērojot visus noteikumus), tad kad jau bijām blakus apdzenamajam auto,
tas mūs nepalaida... Aizķērām kreiso apledojušo apmali, sāka nēsāt, iztaisnot pie 100 km/st neizdevās - divi riteņi uz ledus, divi uz asfalta.
Nedaudz sāniski nolidojām pa labi no ceļa ... Tas, kas mūs nepalaida aizlaidās - laikam nobijās redzot kā mēs kuleņojam...
Bet nu ok, šis stāsts citai sadaļai.
Galvenais ir tas ka Hodas FR- V drošība tiešām augstā līmenī, virsbūves karkass izturēja. Bijām piesprādzēti, spilveni izšāva visi izņemot
priekšējos, kas dīvaini, bet laikam arī nevajadzēja, jo mums ar sievu viss bija ok, izņemot nedaudz samežģīto kaklu sievai un man smadzeņtrīci.
Iespējams, ja mūsu FR- V versijai būtu VSA, tā palīdzētu iztaisnoties, vismaz tā ir rakstīts par VSA darbību.
2007. gada FR- V visiem modeļiem ir VSA (stabilitātes kontroles sistēma).
Starp citu, nākamā mūsu mašīna būs arī FR- V!