Lasītāju pieredze par saviem auto

Alfa Romeo 166 2001 Novērtējums: 8 Komentāri [6]
Alfa Romeo 166. dzinējs V6 3.0 jauda 220 zirgi, 2001. g.
Auto aprikojums - ksenons, lietus sensors, el. sedekļi, el. logu pacēlāji, apsildami sēdekļi, klimatkontrole, kondicionieris, borta kompis, navigacija, el. salokami spogulji, spogulju apsilde, adas salons, cd čeindžers uz 6 cd.. abs.. un vel visadi tur str u. c.
1. Degvielas patēriņš.. he varēja būt mazāks, braucot agresīvi 18 litri uz simts garanteti.. bet nu var jau pacensties uz 14, trase jutami mazak 10.. bet nu ko var gribet no 3.0 motora.. ne jau 7 litrus pa pilsetu.
2. Ārējais dizains kā saka nav popkultūras.. patiks ne katram, bet kam patiks tam loti..
3. Salons - erganomisks, kluss, nekas nečīkst un negrab.. patiešām prestižs, uz hromētiem sliekšņiem alfas iniciāļi, tā pat arī uz priekšējo sēdekļu atzveltnēm. Aizmugurē vietas paredzētas itkā tikai diviem.
4. rezervesdaļas nav pašas lētākās, siksnas maiņa teiksim 400 Ls ar darbu protams.. nekādu problēmu pagaidām nav bijis, kas labi = ) ja kas servisi uz šodienu ir vairāki Rīgā un es esmu starā no savas Alfas..
labs uzrāviens.. alfas dzinēja rēciens pēc 3000 apgrizieniem ir jādzird.. vienkārši sakot pa 7000 euro nav nekas labāks prētīm liekams.. runa iet par so cenu kategoriju.
saprotu ka nav neko praktiskais un pieredzes bagātais apraksts.. bet nu pabraukāsu papildināšu =) pozitīvi pirmie iespaidi.. tapēc nenosodiet manu Alfas slavēšanu.
Alfa Rembo @ 27.novembris 2007 0:00
Alfa Romeo GTV 1998 Novērtējums: 8 Komentāri [7]
Tā kā šeit vēl nav neviena, kas dalītos pieredzē ar savu ALFA ROMEO GTV, nolēmu būt pirmais!

Pie iegādes tika mērķēts uz sporta auto līdz 7 000 EUR, bet gribējās ne- standartu, kurš nav katram 2. uz Rīgas ielām.. Pameklējot informāciju Internetā, forumos kā arī tieši youtube. com redzētais un dzirdētais pārliecināja mani iegādāties šo auto.

Tika meklēts modelis ar 3.0 V6 TURBO motoru, bet tuvākais atradās Vācijā, tā teikt kaķis maisā. Parēķinot visus ceļa, muitas un reģistrācijas izdevumus, nolēmu iegādāties to tepat Latvijā.
Tika izvēlēts 2.0 16V TWIN SPARK ar smukiem 17" diskiem, kurš 6 mēnešus iepriekš tika atvests no Itālijas.
Sākumā bija jāveic šādi- tādi sīki remontdarbi: bremžu kluči, eļļa, filtri, riepas, kopumā nekas traks. Lai arī sabiedrībā ir bieži dzirdēts, ka alfas to tik vien dara kā dzīvojas pa servisiem, uz šo medeli, iespējams, tas nav attiecināms. Es ļoti ceru! : )
Vēlāk tas tika arī nedaudz modificēts. Uzliku sporta izpūtēju, sporta filtru, ksenonu, radiatora resti, stiklu tonējumu u. c. sīkumus.
Degvielas patēriņš pilsētā 10-12l/100km, ārpus 7. Pie agresīvas braukšanas visi 16 litri.
Vizuālais +/- ir OK, tagad jāķeras pie motora, jo ar 155 ZS ir nedaudz tā kā par maz...


Plusi:

* Lai arī tam ir tikai 2.0 motors, uzvedās viņš diezgan agresīvi. Tas ir pateicoties dubult- sveču sistēmai, kas liek pilnvērtīgāk sadegt degvielai. Savu plusu dod arī sporta ātrumkārba. Skaņa motoram ir ļoti laba! Tahometrā bīstamā robeža sākas no 8000 apgriezieniem, tā kā pirmais ātrums iet līdz 80 km/h

* Pazemināta sporta piekare. Pagriezienos nenēsā, labi turas uz ceļa.

* Melns ādas salons ar izšūtām ALFA ROMEO emblēmām, ādas stūre, panelis, durvis.

* Vēl interesanta extra ko nebiju manījis citiem autiņiem - ir iespēja regulēt intervālu biežumu stikla tīrītājiem. Pie reizes var pieskaitīt bagāžnieka un degvielas tvertnes lūkas atvēršanu no salona, tiesa tikai izslēdzot dzinēju.

* Lai arī auto ir 1998. gada, vizuāli tas neatšķiras no 2004. gada modeļa. Cik zinu, tos vēl joprojām ražo.

* Auto izskatās stipri dārgāks, nekā patiesībā tas ir.


Mīnusi:

* Lielākais no mīnusiem ir ekspluatācijas izmaksas. Detaļas ir dārgas, uz vietas praktiski nav pieejamas, bet ja pameklē (tajā pašā eBay), var tās atrast pat par OPEL ASTRA detaļu cenām...

* Priekšējā piedziņa (lai gan savā ziņā tas ir arī pluss).

* Mazs redzes loks no auto salona, jo ir šaurs priekšējais stikls.

* Lielā auto masa. Tas ir bāzes modelis SPIDER versijai (kabrioletam), kur tam pastiprināta šasija.

* Diezgan grūta iekāpšana/izkāpšana auto, it īpaši pārpildītās autostāvvietās. Tas tapēc, ka pedāļi adrodas dziļi pakājē, krēsla mala ir dziļāk iestumta, toties sanāk pietiekoši ērta sēdēšana.

* Aimugurē pasažieriem vietas nav nemaz!

* Lai arī dziļumā ietilpīgs, tomēr platumā tam ir ļoti šaurs bagāžnieks.


Tas "īsumā" arī viss, ko gribēju teikt.
Ceramu, ka uzradīsies vēl kāds GTV īpašnieks ar kuru varētu pamainīties pieredzēm!
 
dpmn @ 19.februāris 2007 0:00
Alfa Romeo 156 2.4 JTD 1999 Novērtējums: 8 Komentāri [7]
Alfa Romeo 156 2.4 JTD

Šī ir mana otrā Alfa. Iepriekš braucu ar 155, tomēr gribējās ko ērtāku, ātrāku un mazāk ēdelīgu. Aplūkojot e46 320d, Avensis D4D, Passat V6 Tdi un pat CRV parketnieku ar gāzi palika divi varianti – Lancia Lybra un Alfa 156 ar 2.4 JTD dīzeļiem. Lančai k- kas nebija labi ar papīriem, tādēļ mūsu īpašumā nonāca tumši zilas perlamutra krāsas 156tā Alfa ar Momo ādas salonu, klimatkontroli un citām patīkamām fīčām (Alpine MP3, Bose skaļruņi, koka apdare utt)

Auto noripojis virs 220 000km, bet pēc salona un gaitas to nepateiksi. Alfas 2.4 litru 5 cilindru turbodīzelis pēc wikipedia datiem ir pirmais masveidā ražotais commonrail tiešās iesprices dzinējs. Tā jauda ir [email protected] , bet grieze [email protected], kas nodrošina pamatīgu WOOOOW iespiežot pedāli grīdā virs šiem 2 tūkstošiem. Par to, ka mašīnai nav nekā kopīga ar nīkulīgajiem “traktoriem” liecina arī dinamika – 0- >100=9.5s. Vidējais patēriņš ir diezgan stabili 7,3 litri (šoseja 5-6, pilsēta 8-9). Motors tukšgaitā un mierīgi braucot nav dzirdams, bet “uzberot” atskan visnotaļ patīkams rūciens, kas attāli atgādina vecā labā audi 5cilindrinieka skaņu.

Lai gan dēļ smagā deguna auto zaudē 155. modelim “līkumu huligāna” statusu, tomēr piekares ziņā 156 ir krietni advancētāka. Es neesmu braucis ar šo auto ātrāk par 150 km/h (tam tomēr ir vajadzīgas labākas riepas un tukšs autobānis) tomēr līdz šai atzīmei mašīna pat uz risēm izvagota ceļa uzvedas lieliski. Minimālas sānsveres un labas kontroles sajūta. Alfa Romeo firmas zīme “īsā” stūres reika nodrošina ļoti asu un precīzu vadāmību, tikai 2 apgriezieni no gala līdz galam ļauj nenoņemt roku no ātrumpārslēga pat pilsētā. Lai gan nav labuma bez ļaunuma – mašīnai ir visai liels apgriešanās rādiuss.

Uzturēšana. Auto tiek lietots kopš vasaras un papildus ierastajām lietām kā gaisa filtrs (Mannfilter Ls15), salona gaisa filtrs (Ls9), bremžu kluči(Ferodo Premier Ls25 + Ls8, Juspa), eļļa (Castrol, Denals Ls~20), ir mainīta arī ģeneratora siksna un restaurēts tās spriegotājrullis (viss kopā ~Ls50, Arfila), nomainītas visas kvēlsveces (NGK Ls 30 + Ls20, Arfila). Šobrīd no Vācijas ir pasūtīti priekšējie apakšējie plaukti (Ls 160 par pāri, oriģinālie), jo ir nodiluši lodveida balsti, un kā rāda pieredze, restaurēšana palīdz uz gadu, ne ilgāk. Pa LV ceļiem – nav nekāds brīnums.

Lai gan mašīnas salonā ir slēpju caurums, un esmu pat vedis k- kādas grīdlīstes, šis noteikti nav pratisks auto. Bagažnieks ir mazs, beņķi nav atmetami (šā iemesla dēļ nopirku jumta reliņus), aizmugurē sēdošajiem vietas ir mazāk kā 155tajā, kafijas turētāju nav, limonādes pudeli var novietot vienīgi aizmugurē uz grīdas. Auto ir zems un stiklašķiedras pannā jau ir pa caurumam.
Toties ir liels prieks katru dienu ieraudzīt šo auto savā pagalmā un atskatīties uz to, mašīnu aizslēdzot. Ir prieks Alfā iekāpt un to vadīt. Prieks smīnēt par cilvēkiem, kas nevar atrast pakaļējo durvju rokturi un domādami, ka mašīnai ir tikai 2 durvis, mēģina aizmugurē ierāpties pa priekšējām...

+ / -

+ Laba vadāmība
- ciets, kas nevienmēr ir forši
+ Lielisks cēliens
- turbobedre
+ Tankojos 2x mēnesī
- ne katram var uzticēt remontu
+ Auto ir skaists
- bet reizē kaprīzs
+ Good price 4 value
- liels vērtības kritums
Mārtiņš @ 30.novembris 2006 0:00
Alfa Romeo 159 2006 Novērtējums: 9 Komentāri [14]
Piespiedu/brīvprātīgi sanāca upgrade no 147 uz 159. Tad jāiemet pirmajam jaunā alfona apraksts kamēr ne1 cic nav pasteidzies : )

Īsumā kas jaunajai mašīnai ir: satriecošs dizains, gan iekšā, gan ārā; krāsa - griggio (t. i. pelēks) VEZUVIO, ceru ka vairāk jautājumu nav : ); melns samta salons. Tas samts gan pievelk visādus kaku4us, bet sēdekļu formas (profila) dēļ viss tiek piedots.
1,9 L JetThrustStoihometric dod 160 ZS + mehāniskā kārba (6 pārnesumi); visādi sensori u. c. elektronikas krāmi; labi skanošs rādžiņš; paliels grabažnieks ar ļoti mazu vāku.
Kas nav: pilnpiedziņa, xenons, vieta aizmugurē sēdošajiem (aiz manis), pretīgu braucēju imidžs un zaglēnu "most wanted" (man tas IR svarīgi).
Pārējais +/- kā jau jaunam auto.
Viss ir relatīvs, tāpēc mēģināšu salīdzināt.
Vispirms protams gribas salīdzināt 159 V. S. 147. Mazais tomēr ir/bija īsta sieviešu mašīna (Palaidniek, piedod : )). Kāpēc ? Pedāļi un stūrīte mīksta, sēdpozīcija augstāka, tuvāka stūrei. Tas tomēr ir donnām. 159 ir forši, stingri pedāļi, kārba "ar klikšķi" (kā labākajiem vācu kolēģiem), stūre ar dozētu aptakaļreakciju. Augsta logu līnija (parkings = katastrofa)
Motors - viennozīmīga veiksme. Labs moments jau no maziem apgriezieniem, un ja vajag - redlains pie 7.000 rpm... Tāpat kā mazajam - neprasiet neko par degvielas patēriņu.
Gaita - cieta, stingra, stabila. Kaut ko tādu sajutu braucot ar a4. Piebildīšu ka 159 ir Latvijai piemēroti 16 collu diski.

Kas vēl ? Cilvēki atskatās, pasmaida, piebiksta viens otram sānos. Prieks ka auto var radīt pozitīvas emocijas, nevis ņurdēšanu par tēmu kur kārtējais atsaldenis aizlido... To (prieku) gan protams rokā nepaņemsi un uz maizes neuzliksi, bet tomēr - cilvēks nepārtiek no maizes vien... : )

P. S. vai kāds zin kur var ielūrēt cik tādas mašīnas Latvijā ir reģistrētas ?

P. P. S. Piedodiet, smuku bilžu pagaidām nav, bet nesmukas likt negribas
Niks @ 31.oktobris 2006 0:00
Alfa Romeo 155 V6 2.5 1995 Novērtējums: 8 Komentāri [9]
Sveiciāti Alfas fani!
Mazliet gribēju padalīties savā pieredzē par šo automašīnu. Nu jau būs 6 mēneši kā braucu ar 155- to. Pievienojos iepriekšējiem pozitīvajiem komentāriem par gaitas īpašībām, par perfekto izsvarojumu un jaudas atdevi. Tomēr gribēju mazliet pastāstīt par saviem piedzīvojumiem ar Alfiņu. Tātad - kādus trīs mēnešus braucu bez bēdu, jā mazliet kāda plastmasiņa pagrebēja, kādu buksīti nomainīju. Sīkumi, kurus aizmirsti, līdzko iedarbini motoru un sāc ........ ! Tomēr pēc kāda laika saklausīju savādus trokšņus motorā. Sāka parādīties ar vien skaļākas padilušiem kompensatoriem raksturīgi tikšķi. Nu ko darīt, pēc pāris dienu centīgas zvanīšanas un meklēšanas atradu servisu, kas bija ar mieru uzņemties noskaidrot "patiesību zem motora pārsega". Tas viss man beidzās ar kompensatoru komplekta nomaiņu -130 Ls + darbs. Viss jau būtu baigi skaisti, bet ar to epopeja nebeidzās. Trokšņi nepazuda, bet mazliet pieklusa. Mana neapmierinātība par šo pasākumu auga augumā. Tad, kādam radās doma, kas mani nolika uz " lāpstiņām" vienā setā. Vainīgas ir degvielas iesmidzināšanas sprauslas(forsunkas), kas esot elktroniskas un nav paredzētas labošanai un restaurācijai. Vienas tādas sprauslas cena 70 ls !!!! Man tādas 6gb. summa sanāk laba! Varbūt kads no Jums cienījaimie Alfa Romeo cienītāji varētu ieteikt kādu vietu, kur iespējams iegādāties rezerves detaļas un kvalitatīvi bez pārsteigumiem varēšu rūpēties par auto.
Ar cieņu, Stingers
stingers @ 31.marts 2006 0:00
Alfa Romeo 155 F.A.Q 1995 Novērtējums: 8 Komentāri [17]
Mašīna, uz kuru, izkāpjot, gribas atskatīties.

Alfa Romeo 155 ir vidējās klases sedans, kuru ražoja no 1992-97 gadam. Iepriekšējais modelis – AR 75, nākamais – AR 156. Konkurē ar Audi A4, BMW 3er, Mercedes C- klasi, Nissan Primera, Subaru Impreza utt.

Auto, ar kuru pa nedēļu var vadāt bērnus uz skolu un sievu uz darbu, bet brīvdienās braukt uz trasi kārtīgi izgāzt : )


Principā 155tā iedalās 2 daļās - pirmsfeislifta (līdz 1994 beigām) un pēcfeislifta (1995-1997). Jaunākā atšķiras, ar salona apdari (mīkstāka plastmasa), platās riteņu arkas, īsā stūres reika, dziļais radiatora grils utt.

Auto piekare ir ļoti vienkārša un uzticama(lēta, viegli apkalpojama, un maz plīst), bet reizē arī diezgan cieta. Standartā no rūpnīcas nāk gāzes amortizatori, kas to visu padara vēl cietāku. Viens amortiņš - jārēķinās ar 50 latiem, bet būs labs brends. Es vēl esmu uzlicis cietākas bukses (virpuja no speciālas gumijas), uz vasaru arī kaut ko darīšu ar stabilizatoru, lai mazāka sānsvere, jo atsaites mazliet izļurkājušās. Bet tā – asi līkumi un augsti apgriezieni ir šā auto patiesā stihija

Par detaļu cenām:
Relatīvi dārgi ir lodbalsti, kas nāk kopā ar plauktu un buksēm (~80 lati jauns), bet ja tā šara nav pilnīgi nojāta, tad Park Auto Rūjienas ielā viņus restaurē zem divdesmit latiem..

Var gadīties kāds elektrogļuks dēļ nosūbējušiem kontaktiem. Bet elektriķim, kas pirms tam neko labāku par golfu nav redzējis, to auto labāk nedot. Salauzīs. Tas attiecas uz visiem darbiem. Vēl var gadīties, ka termostats jāmaina (ja ziemā slikti silst) - ~28 lati.

Virsbūve tam auto ir cinkota, tāpēc ar rūsu problēmu nav. Salons - diezgan plašs, ir vieta arī aizmugurē sēdošajiem, pat ja beņķus atbīda līdz galam. Normāls vidējās klases sedans, labāk nopakotajām versijām ir dalīts atmetams pakaļējais beņķis, citiem tikai slēpju caurums. Bagāžnieks - normāls, lai neteiktu liels. Pakaļējā plauktā ir vietas 21cm skaļruņiem, priekšējā panelī tikai 10niekiem. Priekšā skaļruņi jāliek durvīs. Stock audio sux.

Aprīkojums - lielākai daļai ir klimatkontrole, bet ar mazākiem motoriem var nebūt pat kondiška. No 1995. gada standarts ir ABS, airbagi, elektriskie priekšējie logi. Beņķi parasti ir anatomiski un labi, ar rokas balstu, regulējami visādi utt. Apsilde ir švaka un retums, tāpat kā āda. Ir visādas pusādas redzētas, vairāk gan pusvinili.

Salons var grabēt, var negrabēt - atkarībā no tā, cik sen auto dzenāts pa LV bedrēm, un kā pret to cīnījies iepriekšējais īpašnieks. Anyway grabēšana ir diezgan viegli novēršana, siltā pievakarē ar aliņu pārjaucot grabošo vietu un nomainot tapiņas, kuras var nopirkt auto veikalos.

Visas 4 ir disku bremzes, kluči maksā 12-22 vai vairāk latus, bremžu disks 20 - 60, viss atkarībā no brenda. V6 versijām ir labākas bremzes (lielāks disku diametrs utt. ). 155. saņēmusi kritiku par pārāk jūtīgu ABS sistēmu, bet imo tās ir pupu mizas.

Motori. Labākā stāsta daļa.
iedalās 5 lielās grupās. Vecie 8v, Jaunie 16v, V6, Turbo un dīzeļi.
Vecie 8v
Tika likti līdz 95-96 gadam. Jauda no 115-143 hp, tilpumi 1.7 1.8 un 2.0. Twinspark sistēma (divas vienādas sveces uz cilindru), 8 vārsti, DOHC, sadalenes tiek piedzītas ar ķēdēm. Dzinējs ir vienkāršs un uzticams. Ķēdes nav jāmaina, maini tik sveces, eļļu un brauc.
Patēriņš - nu zem 10 neēd neviens itālis . Mans 1.7 ziemā ar 50/50 un agresīvu braukšanu apēd ap 9, vasarā 8. Īstā skaņa un cēliens motoram parādās pie 5000, bet ierobežotājs ieslēdzas ap 6.500 rpm

Jaunie 16v
Tiek likti no 95 - 97, tad tos turpina likt 156tajai. sastopami 1.6, 1.8 un 2.0, jauda 120 - 150 hp.
Šie motori ir jaudīgāki un ekonomiskāki, bet arī apkopes izmaksas ir lielākas - ik pēc 40 000 ir jāmaina zobsiksna uz ruļļi, kas maksā ~150 latus (precīzi nepateikšu). Savādāk spriegotājruļļi, kas ir no plastmasas, nodilst, siksna nomaucās / plīst, tiek salocīti vārsti, traumēti virzuļi un viss ir slikti.
Tādēļ pērkot auto ar 16v dzinēju noteikti jāmaina zobsiksna, ja vien nav rakstisks pierādījums, ka tas ir darīts pēdējā laikā. Arī sveces ir dārgākas (tāpat - 8 gab., 4 lielākas, 4 mazākas). Bet motors – labāks.
1.8 16v un 2.0 16v versijām ir t. s. īsā reika - tikai 2.1 stūres apgrieziens no gala līdz galam. Ko tas nozīmē? Baigo kaifu ņemt līkumus.

V6 un turbo.
2.5 V6 (163hp) ir īstais dzinējs, bet viņam ir divi mīnusi - degvielas patēriņš un apkopes izmaksas - tur mazliet piekare atšķiras, bremzes utt.
Q4 turbo - pilnpiedziņas versija ar Lancia 2.0 turbo dzinēju (~187hp) un transmisiju - ļoti rets eksemplārs, bet reizē arī ļoti labs. Uzturēšanas izmaksas vari iedomāties pats.

Dīzeļi:
1.9td (90)un 2.5td (125). Lielākais tiek likts arī Vojadžeros un pēdējās paaudzes Ford Scorpio. Par 1.9 nezinu, bet 2.5 iekš 155tās bundžas griežas pat ļoti labi. Bet, ja pagadās nobraukts eksemplārs (kādi ir lielākā daļa 10gadīgu dīzeļauto), var sanākt pamatīgi iekrist uz $$$ mainot visādas sprauslas, sūkņus utt, utjpr.

Bet kopumā motori ir ok. Vistipiskāk mēdz izbeigties gaisa mērītāji (regulāri jāmaina gaisa filtrs), lambda zondes, siksnas hidrauliskais variators (kaut kas līdzīgs Hondas V- tec vai BMW vanos, maina vārstu taimingu atkarībā no apgriezieniem, labojiet, ja kļūdos ), bet viss ir nopērkams un nekas nemaksā simtus.
Kā jau visi itāļi, mēdz ēst eļļu, it sevišķi ja griež augstus rpm, bet arī tas ir sīkums, vienīgi jāseko līdzi eļļas līmenim, vēlams, ik pa 500 km. Man uz 10 000km sanāk pieliet ~2 litrus.

Toties motors labi skan un vēl labāk griežās.
Un jā - tas noteikti ir vislabāk izsvarotais un vislabāk vadāmais vidējās klases priekšpiedziņas auto, kāds vispār ir uzražots eva \m/.

Tipiskie gļuki:
*Mitrums un nosūbējuši kontakti, kas noved pie elektrogļukiem – kaut kas pārstāj darboties, vai mirgo, vai kas cits. Citreiz brīnumi pāriet paši no sevis, citreiz nē.
*Logu tīrītāji – ja vien nav nomainīti uz Fiata tīrītājiem, tad izskatās diezgan interesanti – bez tradicionālajām slotiņām. Mainās tikai gumijas. Mēdz gļukot arī logu tīrītāju piedziņas mehānisms, kas izpaužas kā noraustīšanās šad tad. Ārstējas ar izjaukšanas un iztīrīšanas metodi (manuālis pie www. alfa155. com)
*arī spricētāji nav nekāda dieva dāvana, jo tos ir izteikti grūti notēmēt tā, lai strūkla trāpītu stiklam, turklāt tie mēdz aizsērēt, un tad viss jājauc ārā.
*Un vēl - pērkot šo auto, jārēķinās, ka mašīnu nebūs viegli pārdot.

Bet visā visumā auto ir uzticami, parasti ar nelieliem nobraukumiem un katra samaksātā eiro vērti.
 
Martins @ 23.marts 2006 0:00
Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD 2000 Novērtējums: 8 Komentāri [22]
mazs general update...
vels, ar alfām var saslimt - uz Breru skatīties nedrīkst! : )

šim - atzīme 8, kontekstā ar gadu, cenu, perfomanci, baudu. Liekot pret jaunu bmw 330 Cd Sport, sanāktu 5 : )

pac pac pirmais iespaids (placī) - sasodīts, šitādu nebiju redzējis. 156' ar garo pakaļu, jeb vagonu. par alfām vispār nebiju domājis, pirms neieraudziju šo. faktiski brīdī, kad iesēdos un pielaidu motora dziesmiņu, sapratu - ok, ņemu. diezgan spontāni, bet sapratu, ka te ir kā ar sievietēm - varbūt tā cita labi taisa ēst, bet pabūt šajā ir kaifs. 5.5 gadi, gandriiz 200k noskrējiens, vismaz reāls un dīzelim tas ir saprotami. nedēļā noskrienu liidz pat 800 km, parasti gan mazāk. pēc iegādes uzreiz mainiju eļļas, zobsiksnu, gabrarīt uguņus - visu kas svarīgs, pērkot lietotu vāģi. uzmetu ziemai lietotus lietos pa 30ls gabalā (vasarai superskaisti 17" nāca līdz). laikam gaisa filtrs jātīra, sliktākajā gadijumā jāmaina. Arfilā džeki stāsta, ka esot 156 slimība - filtram vajadzētu attīrīties pašam, bet ar laiku tas aiziet ciet. tas viss ir siikumiņi, galvenais, ka nekādas ģenerālās lietas nav jāaizstiek.

īpašības:
2,4 tDīzelis, 136 zirgi, noskrējiens nu jau 200 K, 2000 gada jūlijs, šveice, ādas salons, klimata kontrole, 5- pak manuālā kārba.

sāksim ar mīnusiem. jeb pragmatiskā puse.
01 ciets. ar visu to, ka autiņš ir pacelts normālstāvoklī, neceļi (piem Baronielas ne- bruģis no matiisa liidz briiviibenei) tiek respektēti ar pazemīgiem 40km/h.
02 skaļš. man tā likās, bet tas pac jaunais civic ir apmēram tāds pac : ) un mitsubishi eclipse ir skaļāka no doubt.
03 visādi sīkumiņi - bagāžā plastmasiņa nokrita (tiesa, uz bruģa), pieliku atpakaļ - nekrīt. nevaru pelnutrauku izdabūt laukā, bet vēl neesmu padevies. padevos - papīrīšus nebāžu, ja bāžu - izvelku ar putekļusūcēju : )
04 remonts nav kā golfam vai fordam. cenas ir tuvu bmw / audi.
05 dīvainības. relatīvi liels apgriešanās radiuss. superasas bremzes. tie drīzāk ne mīnusi, jāpierod.
06 tuvās gaismas varētu būt spilgtākas. BET - ieliku tipa kaut kādas "+ 50%" - spīd kā dienā. Perfekti!
07 šis tas mēdz aizsalt. itālijā ziema ja nu tikai kalnos, bet tas augsu un slinkums testēt, kas arī saprotams. bet - durvju gumijas vienkārši risināmas ar silikona zīmuli pa Ls 1.50. 3 min darbs un alles. Iespringu, kad aizsala bagāžnieks, bet jā - īevaskoju gumijas, nekāda vaina.

Plusi. jeb emocionālā puse.
01 citi autiņi škiet kļuvuši garlaicīgi. no vienas puses, līdz galam laikam neuzticos, no otras - priecājos ka varam būt kopā. kā ar skaistu sievieti, uz kuru atskatās pārējie tēviņi.
02 salons. nu jā, tas pac par to garlaicību. sarkana āda, sportiska beņķu forma. par eksterjeru - pirmais punkts.
03 motors. 136 zirgi nav daudz, bet 302 ņutonmetru griezes moments ir respektējams. ceļ no 1,800 apgriezieniem līdz 3.500 ekselenti. tas nozīmē, ka dīzelis neuzvedas kā tradicionāls dīzelis. arī ka benzīns nē. neskan arī ne kā benzīns ne kā dīzelis. piemēram ar 4. no 50 līdz 120 vai ar 5. no 90 līdz 150 (vairāk nau mēgināts, ziema) tiekam ātri un eleganti. tagad silts, visi 160 ar astīti un jelgavas apvedceļa... bez emocijām. vispār bez emocijām, sasodīts : )
04 patēriņš. smuks mometns, ar benzīnu - kā gāz tā ēd, dīzelis patēriņa/atdeves ziņā ir praktiskākts. to arī jūt, par pedāli nedomājot nu pat dabuju 592 km ar 40 L jauktā režīmā. tas ir ~ 6.5 / 100. pilsētā tikai - lai dabūtu 10 L uz 100 ir jākožas ar visiem, arī tiem, kas to negrib : )
05 asa stūre, kas ir forši mazliet bīstamās situācijās. vai tieši pretēji - dauzoties.
06 labi sēž uz ceļa. elektronisku stabilizatoru un pretslīdēšanas nav, bet ar visu to piekare ir lieliska.
07 gaidu rītu lai tiktu pie stūres


generāli, 'nopietnāki' auto, kā audi vai bmw ir dārgāki, nopienti remonti ir ne lētāki un ne īpaši retāki. savādāk, alfa noteikti ir praktiski nepamatojama izvēle. gluži kā sieviete.

Update : paspaidiju pedaali apzināti naskāk, tiku pie 634 km uz 44L. tas ir tieshi 7 L uz 100 jauktaa rezhiimaa. kas kaiš tam motoram, neēd : ) (meerijumi preciizi - tankos vienmeer gaazham liidz luupai un skatamies, cik izeedis). naakamo updeitu, ja tikshu liidz 10+ L jebkaadiem panjeemieniem sapraata robezhaas : )
Update2 : tie desmit pluss - neizdevās :/
: )
 
Hulians @ 29.decembris 2005 0:00
Alfa Romeo 166 2.5 V6 1998 Novērtējums: 9 Komentāri [18]
Skatos, ka nav neviena raksta gala par 166. Tad nu mēģināšu šo to pastāstīt.
Pirms daudziem gadiem, kad pirmoreiz ieraudzīju 166 uz ielas, nopūtos, jo auto ir pārcilvēcīgi skaists, kā jau tas Alfai pieklājas, bet tik tāls un neaizsniedzams, ka atlika tikai sērīgi pasmaidīt un apskaust cilvēku, kuram tā pieder. Šī gada pavasarī pēkšņi izrādījās, ka mierīgi varu tādu iegādāties. Ko arī nekavējoties izdarīju : )
Auto, kā jau daždien Alfai, ir jāpiedod daži sīkumi tikai par to, ka viņa IR. Ar to var nemaz nebraukt. Pietiek, sirdij notrīsot, palūkoties uz to pa logu. Citējot Jeremy Clarkson vakardienas (13.09.2005. ) TopGear teikto: "šis auto nav superkārs. Tam ir priekšpiedziņa. Nav glāžu turētāju uttuc. Bet tas nav svarīgi. Nav svarīgi, ko šis auto spēj paveikt. Svarīgi ir, kā tas liek Tev justies.... .... gaidīt ar nepacietību nākamo reizi, kad tiksi pie stūres. " No sevis pievienošu ļoti ērtos, bet tomēr gana sportiskos sēdekļus. Neatkārtojamo, tikai V6 Alfām raksturīgo dzinēja skaņu pie >3000 rpm tahometrā. Un beigu beigās, ja tas viss nepārliecina - atveriet motora pārsegu. Galvenais skaistums atrodas tur : ) Tiktāl par estētiskām jūtām.
Aprīkojums. Man vienmēr ir patikuši "nopakoti" auto. Šim nav xenona, nav sēdekļu ventilācijas, nav sēdekļu atmiņas. Ir klimatkontrole, kruizkontrole, lietus sensors, parkingsensori, pilna elektropakete, navigācija, pašaptumšojošie spoguļi, "momo" ādas sēdekļi, uttutjpr. Tātad par aprīkojumu - no comments.
Braukšana. Jau no pirmajiem metriem patīkami pārsteidz uzreiz 2 lietas. Pirmkārt, neskatoties uz savu izmēru un pretenziju uz "lielo" klasi, stūrei joprojām ir 2.1 apgrieziens no attdures līdz atdurei, kas liek justies nedaudz kā pie kartinga stūres : ) Tas ir lieliski. Turklāt pa šoseju tas auto tādēļ nezkāpēc nav kļuvis nervozs. Komforts gan ir nedaudz zaudēts par labu vadāmībai. Bet tomēr... Biju izvēles priekšā: Volvo S80 2.4, Chrysler 300M 2.7, SAAB 9-5 2.3 lpt vai šī signoritta. Secinājums: ja vēlies šai klasē vizuālu baudījumu no auto un lielisku braukšanas (nevis pārvietošanās) kvalitāti no priekšpiedziņas mašīnām (bmw negribēju principā), tad Tev ir tikai viens ceļš ejams.
Daudziem ir viedoklis par "mazo" V6, jo tam ir 5- ātrumu kārba. Protams, ka 3.0 dzinējs ar saviem 230Zs būtu labāk : ) Bet nevarēja uz to brīdi neko normālu atrast par jēdzīgu cenu, normālā stāvoklī, nenojātu, ar gaišo ādas salonu... Un, godīgi sakot, man ir slinkums "štepselēt" tos 5+1 robus : ) Nu tas tā... Katrā ziņā vēlreiz varu teikt, ka braukšanas bauda, ņemot vērā, ka šī ir priekšpiedziņas mašīna, ir maksimāla...
Ekspluatācija. Nekas tur nav dārgāk kā jebkuram citam šī segmenta auto. Ir lietas, ka vienkārši ir jāzin, remontējot. Līdz ar to, par cik to nedaru pats, noskaidroju, KUR to visu zin. Un tur arī remontēju : ) Viss. Punkts.
Kas vēl? Mīnusi? Ok. Degvielu tērē maķenīt vairāk kā Omega V6, piemēram. Šis un tas šad un tad beidz darboties. Bet tie parasti ir sīkumi, kas saremontējas par 5-20Ls... Sveces (6 gab. ) šim auto jebkurā katalogā ir tikai platīna. Labs (NGK) maksā ap 16-18Ls/gab. Toties jāmaina ik pēc 100000km tikai. Manām gan ir 105k km, bet, par cik problēmu ar svecēm nav, uz maiņu nespringstu : ) Nu aptuveni tā.
Viens no rādītājiem, piemēram, ir tas, ka man parasti tās mašīnas apnīk pēc pāris mēnešiem. Ar šo braucu jau pusgadu un vēl ne tuvu nav iestājies apnikums : ))
 
Ogotaajs @ 14.septembris 2005 0:00
Alfa Romeo 155 1.7 TwinSpark 1995 Novērtējums: 8 Komentāri [42]
Pievienots:
Ar šo auto esmu nobraucis ap 5000km.
Pēc pirkšanas nomainīju lambdu (bosch), bukses, tika restaurēts lodbalsts. Nekā dārga tur nebija.

Benzīna patēriņš - kā spied, tā arī lej.
Uz šosejas var iekļauties 6-7, bet var arī izvilkt virs 10 (pedal2metal)
Pilsētā var iekļauties 9-10, bet var arī izvilkt 13.
Vidēji, iekļaujoties plūsmā, auto patērē 8 litrus degvielas uz 100 km.

Salons:
(+)Nedaudz lielāks kā e34 BMW, sēdekļi dziļi, ērti. Viss ļoti ergonomisks, pa rokai, lai pat miglas lukturus var ieslēgt, neatlaižot rokas no stūres. Automātiskās tuvās gaismas - standarts, ko novērtēs katrs, kam tādas ir.

(- ) šur tur pagrab, bet 8x mazāk kā VW. Viena no retajām versijām bez klimatkontroles. "paldies" poga uz stūres statņa, līdzīgi kā VW - nav ērta veicot straujus manevrus. Nav borta datora - gribētos redzēt vismaz degvielas patēriņu.

Gaita
(+) Bauda! Viennozīmīgi sava laika vislabāk vadāmais priekšpiedziņas auto! Perfekts izsvarojums nodrošina lielisku vadāmību līkumos - oversteering gadījumā auto neaiziet taisni, bet smuki, lipdams pie ceļa, izslīd, izmetot laukā pakaļgalu. Respect Alfas piekarei!
(- ) Auto ir ciets. Barona iela vairs netiek lietota.

Motors:
(+) Skaņa! Ir bauda palaist ciparnīcu līdz galam. Garš, dalīts izplūdes zirneklis ir standarts tāpat kā 2 sveces uz cilindru. Zobsiksnas vietā ķēdes.
1.7 litri 8v attīsta 115 hp. 0-100 11s.
(- ) 1.7 twinspark ar divām sadalenēm ir mazākais bendzīnnieks. Tagad izvēlētos jauno 2.0 16v.

Kopumā - auto man ir 2 mēnešus, bet joprojām esmu starā ;)
tālāk jau - stāsts, kā es viņu atvedu.

*********************************************
Alfa no Vācijas

Citu auto sev meklēju jau labu laiku. Ekonomiskais pasātiņš, lai arī dīzeli tērēja maz, savu laiku bija nokalpojis un jamam bruka nost viss, kas vien auto var nobrukt. Tādēļ tad, kad vienā jaukā pēcpusdienā VW ielas vidū izbeidzās sajūgs, sapratu, ka turpmākās rūpes par šo auto uzticēšu kādam citam.
Kandidātu klāsts iesākumā bija plašs. Sākot no 15 – 20 gadus veciem 124. dīzeļmeršiem, kas izrādās ir neadekvāti dārga deficīta prece, beidzot ar ... nu ja – Alfa Romeo. Cena – tā kā tikko biju paņēmis ilgtermiņa kredītu dzīvoklim, tad nācās iztikt ar naudu, ko ieguvu pārdodot pasātu.
Kritēriji bija:
Mazs nobraukums (šeit izkrita MB)
Neliels degvielas patēriņš - līdz 10 litriem. (BMW E34 atkrīt)
Vismaz 4 durvis, pietiekoši daudz vietas vadītājam (suzuki baleno 4x4 atkrīt)
Pretrūsas apstrāde (šeit konkurenci neizturēja Opeļi un VW – pasāts pēc ziemas bija sameties vienos pleķos)
Galvenais – auto bija jābūt nenobrauktam, pēc iespējas jaunākam, ko par šādu naudu – nepilniem 2k eiro – var dabūt.

Alfas biju pamanījis jau sen, pāris paziņas ir izvēlējušies šo marku un, par 155. modeli neko sliktu nebiju no tiem dzirdējis. Cinkots, žiperīgs, turklāt nopērkams par visai draudzīgu cenu. Aplūkojot pāris Latvijā pārdošanā esošās 155tās sapratu, ka nāksies vien dzīt auto no Rietumeiropas. Auto, kas radīts braukšanai pa labi noasfaltētiem šauriem līkumotiem kalnu celiņiem autobāņu lielvalstī nav pārāk iecienīts – līdz ar to dabonams ar mazu noskrējienu par visai draudzīgām cenām.

No mobile. de izkristalizējās 2 piedāvājumi – 2.5 TD Alfa no plača Vīnē – 1.6kE, bet bez TUV un ar buktētiem sāniem un attēlā redzamais sludinājums – 1.7, 158k km nobraukums, jaunais modelis, (pēc 1995. gada Alfa Romeo 155 nedaudz mainījās virsbūve), nav sista, TUV, un galvenais – 1390e un no rokas. Tātad turki ar saviem nerātnajiem pirkstiņiem nebūs gramstījušies. Sludinājumu noķēru publicēšanas dienā.

Uzzvanīju vācu Herram. Jā tirgojot. Jā, līdz LV auto būšot spējīgs atbraukt. Esot labā kārtībā, bet ir šādi tādi kleine mengel. Esot 3. saimnieks. Braucot nepilnu gadu, bet pārdod tāpēc, ka naudiņas neesot ko bākā saliet. Braucot ar draudzenes twingo.

Sarunāju, ka sestdien no rīta būšu Frankfurtē, tu arī sazvanīsimies, satiksimies. Šis nosolījās nevienam citam nepārdot – laikam bija apstulbis, ka zvana no Lettland un runā vāciski. Lētās aviobiļetes Ryanair piedāvāja tikai no Frankfurtes uz Rīgu, tādēļ nācās uz turieni 26 stundas kratīties ar autobusu. Tomēr savs šarms tur ir – brauc, lasi grāmatiņu, strēb aliņu, lūri pa logu.... ilgi, ilgi. Tomēr lidojot cilvēks par palaist garām dažas interesantas lietas – piemēram skatu, kā bariņš vīru pa Vācu autobāni tvarsta 3 izbēgušus zirdziņus. Labi, ka tai vietai tikām garām, pirms vēl bija atbraukusi policija un radījusi 10 kilometrus garu sastrēgumu. Maksimālā ātruma ierobežojums šai posmā bija 120, bet reti kurš to ievēroja...
Franfurtē sazvanīju pārdevēju, satikos un secināju, ka auto tirgo itāļu kungs tā ap 35, auto ir arī lietie diski, ar viņa izpratnē nobrauktām vasarenēm (pie mums par tādām nekaunas prasīt 15 latus gabalā) un tīri sakarīgām ziemenēm. Kleine mengel izpaužas kā nestrādājoša elektriskā lūka, 1 pakaļējām durvīm pusnosprāgusi centralka, neesoša pults oriģinālajai signalizācijai un mirgojoša check engine lampiņa, kas vainagojas ar palielinātu degvielas patēriņu - kas ir arī iemesls pārdošanai. Nobraukums 158 tūkstoši – tā īstumu var izsekot pēc pilnas servisa izdruku un TUV lapu vēstures. Cena 1390 eiro. Iedzerot kopā pa kausam vēsa, tikai Frankfurtē dabonamā appfelwein, 100 eiro no cenas nozūd. Tomēr izrādās, ka vācu CSDD būs vaļā tikai pirmdien. Tad arī sarunājam satikties un to lietu nodarīt.

Sarunāju Hosteli pie Frankfurtes stacijas (2 naktis – 40 eiro), un devos pabaudīt pilsētu. Alus veikalā maksā 1-1.5e, ūdens tik pat, tādēļ uzsvars tiek likts uz pirmo. Jauks vasaras vakars, un lai gan stacijas apkārtnes iemītnieki ir bomži, narkotiku tirgoņi un mistiski aziātu urlas treniņtērpos, Mainas upmalā notiek saviesīgi pikniki, kur smuki saklājuši deķīšus krietnie vācieši bauda sviestmaizes, alu, vīnu un pa kādam kāsim kaut kā stiprāka. Papļerkstējis ar kaut kādiem bekpekeriem, desmitos dodos uz savu hosteli čučēt. Milzīgā 10 vietīgā istabā esmu es un kāds ceļotājs no Anglijas. Istabai skaists balkoniņš ar skatu uz dzelzceļa staciju.

Svētdienu dienu pavadu laiski vizinoties ar sabtransportu (divu dienu karte ~12e), apciemojot Zoodārzu, muzejus un makdonaldus. Viss pārējais ciet. Browsēju internetu un meklēju alternatīvas alfai – Frankfurtē atrodas vēl pāris interesanti varianti - 93. gada kadets cabrio par 1.3e, pirmsplūdu laika 190D mersis ar oriģinālu 100k noskrējienu (tipa nomas auto utt), pāris ekskluzīvas raritātes – Lancia Delta GTi par 600e, mazliet sapuvis 91. gada 16v GSI kadets no 1. rokām par 800e. Internets padārgs prieks tur – 2 eiro stundā. Atmetu arī domu par Alfas testēšanu servisā un eļļas maiņu – gan jau būs labi. Iedzēruši ar istabas biedru vīnu un kopīgi secinājuši, ka Frankfurte sūkā, bet Berlīne rullē, ejam gulēt.

No rīta satiekamies ar itāli. Saku, ka baigi traki, zvanīju draugiem uz Latviju, un viņi saka, ka ir baigā problēma ar to lampiņu utt. Viņš saka, ka štrunts par lampiņu, tā jau lēti atdodot. Biju atradis 94. gada astru par 1100 eiro un apelējot pie tā no cenas nokaulēju vēl 100 eiro. Vācu CSDD par apdrošināšanu un numuriem noplēš vēl 140 eiro. 60 eiro tiek iztērēti, lai pielietu bāku līdz lūpai. Tā vien sanāk. Tiem kam interesē detaļas: OCTA uz 9 dienām ~60e, numuri ~40e, pārreģistrācija ~40e. Tiek veikta arī visai pavirša numuru salīdzināšana. Pirkuma līgumu vajag aizpildīt – LV CSDD to prasa. Izdrukājams no tās pašas mobile. de mājas lapas.

Pirmais likums – nopērciet karti. Vai vēl labāk – GPS. Pilsētā iebraukt viegli, ārā tikt grūti. Tas atklājās jau Frankfurtē. Biju no viamichelin. com izdrukājis askētisku maršruta Frankfurte – Varšava – Rīga stenogrammu, bet ar to ir krietni par maz. Sapirku dāvanas draudzenei un radiem, nopirku ceļmalā pudeli appfelwein un devos Berlīnes virzienā. Kopā Frankfurte – Rīga ir aptuveni 1600 kilometri. Kaut kas man teica, ka īpaši nesteidzoties varot atbraukt 17 stundās. Nekrietnais melis ;)

Pa bāni cilvēki brauc ātri. Ja velc uz 140, tevi apdzen sagrabējusi škoda felicia. Ja atvelc uz 160, tad tev kā stāvošam iet garām svaigi MB un BMW. Pie 180km/h situācija īpaši nemainās. Tad kad izdomā, ka jātaupa degviela un jāveģetē uz 100km/h, tevi sāk apdzīt fūres, izdirsta paskata golfi ar poļu numuriem un velosipēdisti, kuriem uz bāņa vispār nav jābūt. Pret vakaru esmu Polijā. Robežsargs pavirši paskatās uz aizvērtas pases vāciņu un saka fahren bitte fahren. Pirmajā poļu tankštellē – tanken tanken. Piepišās kaut kādi vietējie, prasa – kur, par cik esmu ņēmis utt. Neizskatās tādi ļauni, bet vienalga paliek diezgan neomulīgi. Pie diennakts veikala pāris km tālāk – tas pats. Mierinu sevi ar domu, ka Alfas nav pārāk iecienītas zagļu vidū, tomēr nazi turu kaujas gatavībā : )Kaut kur tā jaunā A2 maksas autobāņa vidū sāk šķist, ka motorā dzied putni. Noparkojos bendzīntankā, aizslēdzu durvis un izrubos.

5.00 no rīta pamostos – ir nenormāli auksti. Pārsvempjos vadītāja vietā iedarbinu motoru un braucu tālāk, kamēr mašīna uzsilst. Poļi baigie viltnieki – uz tā bāņa 3(vai 4?) vietās no manis noplēš pa 11 zlotiem. Domāju, ka jāmaksā tikai 1x, bet še tev – samiegojusies jaunkundze tikai atkārto savā putnu valodā – pšištu pšištu, cālen, cālen. Un pēc cik tur tiem km būšot cālen cālen vēlreiz.
Iebraucot Varšavā ir sastrēgumi, avārijas un visādas citādas jautrības. Gudrinieki tāpat to visu apbrauc pa trotuāriem, poļu menti sastrēguma galā viņus tvarsta un izraksta kvītis. Atrodu lielveikalu, paēdu, nopērku eļļas filtru un kaut kādu vasku ar baisām atlaidēm. Instrukcija poļu valodā – hvz, ko ar viņu iesākšu. Tāds, bundžiņā, sarkans, ar švammīti.

No Varšavas ārā tieku, bet norullēju kādus 140 km liekus kilometrus nepareizā virzienā. Tad nopērku karti. Nezinu, par kādu topogrāfisko ģēniju līdz tam biju sevi uzskatījis. Cik ir ātruma ierobežojums Polijā apdzīvotā vietā – man joprojām nav skaidrs. Visi kā mauc uz 110, tā mauc. Vēlā pēcpusdienā esmu Augustowā, pēc tam uz robežas. Paviršs ieskatiens pasē – labvakar Lietuva. Tanken tanken.

Lietuva salīdzinot ar Poliju ir bauda braucējam. Foršs, plats, tukšs, gluds ceļš. Un fūres, kas draiskojas viena otru apdzenot. Situācija kļūst nedaudz sliktāka tuvojoties LR, bet vienalga – ceļš tiek remontēts, traktori stāv, utt.
Kad iebraucu Latvijā, lēnām krēslo. Robežsargs izceļas ar to, ka palūdz zaļo vācu tehnisko pasīti, pavirši tajā ieskatās – un welcome home.
Home izceļas ar pašu bedraināko posmu maršrutā Frankfurte – Rīgu (domāju, arī Tallina). Posms Grenctāle – Bauska ir kaut kas unikāls. Kā valsts galvenā maģistrāle var izskatīties pēc uzartas Barona ielas? Un kurš garīgais kroplis tam pa virsu ir sakrāsojis baltās līnijas? Vienīgi Bauska – Iecava ir puslīdz ciešams, pēc tam atkal sākas ielāpi 25- tajā paaudzē.

Ap 21.00 esmu mājās.

Droši vien jautāsiet – vai visa šī jezga atmaksājās? Sausais atlikums ir tāds: brauciens man izmaksāja nepilnus 2000 eiro. Tai skaitā bendzīns, DE/LV CSDD, apskate, OCTA, tur izdzertais vīns, alus, dāvanas radiem, viesnīca, zoodārza biļete, BOSCH slotiņas un filtrs polijā utt. Ja būtu bijis taupīgāks, un ja auto būtu novērsta lambada zondes problēma vai būtu braucis ar prāmi, varbūt tas viss sanāktu kādus pāris simtus eiro lētāk. Varbūt nē. Biju rēķinājies ar 1800 eiro, un droši vien, ja nebūtu pavadījis 2 naktis Frankfurtē, tā arī būtu. LV CSDD izmaksu detaļas var uzzināt viņiem piezvanot. Manam auto tās bija 160 Ls reģistrācija (nodokļi, numuri) + TA 10 Ls + OCTA. Benzīnā atceļā aizgāja aptuveni 180 eiro.

TA auto Alfai ievilka vienu vienīgu ciparu – 2 par kreiso lodbalstu. Restaurācija Rūjienas ielā maksāja Ls 17.70. Nu jau logā gozējas TA uzlīme.
Lūku saremontēju pievelkot 1 atskrūvējušos skrūvīti, Ielēju labu eļļu, jāpaskatās arī, kas gaisa filtrā notiek. Ar 1. reizi neizdevās to noņemt. Pēc pāris dienām novērsīšu arī check engine problēmu, uz dzinēja datora diagnostiku šobrīd pilsētā baigās rindas.

Ar auto esmu ļoti apmierināts – lieliska vadāmība, svaigs salons, auto uz Viper diskiem ļoti labi izskatās.
1.7 dzinējam ir 2 sveces uz cilindru, divas sadalenes un pamatīgs izplūdes zirneklis – jaudas ir pietiekoši. Vadītāja vieta ļoti ergonomiska un ērta, norullēt visu to ceļu nemaz nebija tik grūti. Aprīkojums - lai gan šī ir viena no plikākajām 155to versijām, tomēr priecē elektriskie logi un lūka, visādi regulējami sēdekļi, ABS. Labas gaismas, it sevišķi tālās. Precīza ātrumkārba un bremzes. No pasīvās aizsardzības ir gaisa spilvens stūrē un noņemams piekabes āķis. Vēl šādi tādi patīkami sīkumi – diezgan svaigi billstein amortiņi, labas ziemenes uz bleķa diskiem. Interesanti, ka dažās vietās īpašnieks nav ieskatījies vispār – rezerves ritenis, domkrats, trijstūris un Alfa Romeo aptieciņa ir nelietoti. Un vēl – mape ar servisu izdrukām sākot no pirkšanas brīža.



 
Master_D @ 27.jūlijs 2005 0:00
Alfa Romeo 147 2.0 2002 Novērtējums: 9 Komentāri [13]
Motors 2.0, 150 zs, benzīns, mehāniskā ātrumkārba.
Nopirku 2004. gada novembrī. Kopš tā laika nobraucu 18 tukstošus. Katru dienu sanāca 100 km ārpus pilsētas pa labu šoseju un apmēram 30 km pa pilsētu.

POZITIVI.
Izcila vadīšana, teicama ātrumu pārslēgšana, izcilas manevrēšanas īpašības, uzrāviens vislabākais braucot 3. ātrumā pie 3000apgriezieniem var izvilkt neticamu uzrāvienu(tā ka pats ieslīgsti krēslā(ne tikai pasažieri)),
uzrāviens no vietas tikai normāls, no 80 uz 120 iespējams tikt kādās 3,5 sekundēs, kas nozīmē elegantu apsteigšanas iespēju (kaifīgu), ziemā regulāri braucot uz 140/150 (kas shim auto ir tīkamākais ātrums), sakrāju 6 soda punktus un vidēji uz 100km terēju tikai 9,7 litrus benzīna (vasarā 8,6 braucot uz 100/120, jo soda punkti tagad neatļauj ātrāk braukt :/ ), dizains ir burvīgs (katru reizi prieks saprast ka tā ir mana mašīna), interjērs patīkamu apstrādi (nav pretīgu plastmasu), ir divas vietas kur ielikt dzēriena pudeli vai glāzi, sēdekļi ir perfekti ( no comments), arī aizmugurē sēdošiem vietas pietiekami.
Auto stabilitāte ir apbrīnojami laba. Ziemā visos šļūdoņos un sniega debesu lavīnās gāja kā mīļais.
Par cik ziemā pogainie snauž, tad varēja arī pamēgināt uz viegli uzsaluša uz 165km/h, perfekti.
Vasarā ar vienu porsche džipu paskrējos un sapratu, ka ir baigi labais, ja ņem vēra cenu starpību, to cik ēd un cik kompakts.
Salonā nekas nečīkst un negrab.
Labs spogulītis ar gaismiņu aiz saules aizsarga.
Zem priekšējā bufera ir plastmasa, kas izglābusi manu eļļas katlu kādas reizes trīs.

NEGATĪVI.
mistiskas kļudas kompjūterā, kuras kā zinu esot froniskas. Piemēram ik pa pāris mēnešiem uz displeja uzlec alerts plus skaļš pīkstiens ka aizmugurējie miglas lukturi ir iekš failure.
pāris reizes gāzes pedālis pēc kruīza lietošanas iesprūda līdz galam ( 7000 apgrizieni).
logu tīrītāji ziemā radīja nevisai patīkamas sajūtas. Respektīvi, mana teorija, ziemas logu šķidrums dēļ savas biezas konsistences, nebija spējīgs šļākties līdz loga vidum bet apmēram 1/3 no loga apakšas (pie ātruma virs 90km/h), savukārt brucot uz 100km/h šķidrums arī vasarā netiek līdz stiklam, bet izšķīst gaisā. Vēl likās, ka loga plastika tā īsti neļauj tīrītāj slotiņām piekļauties pietiekami kā rezultātā pat ar jaunām slotiņām pa vidu stiklam apakšējā daļa, teiksim 30x 20 cm, tā kā īsti nenotīrās tik labi kā citur. Smalki - ne? Īpaši kaitinoša stikla tīrītāju neizdarība bija pie -5 līdz +5 grādiem.
Kopumā jau ir ok, bet līdz galam tur kaut kas nav pārdomāts.
Mazs bardačoks. Gandrīz neko nevar ielikt.
Aizmugures mazajam logam ir jāpierod, ir mazs.
Benzīn bākas padarīšana nav pārāk ērta, ir redzētas ērtākas.
Ziemā ar klimata kontroli dažkārt ir jāpadīdžejo tā pamatīgāk, bet kopumā tā ir ļoti laba.
Uz grants ceļa ar šo auto nav ko darīt, ja vien ātrums nepārsniedz 40 km/h. Uz bruģa digti jūtīgs, rodas sajūta ka notiks kas nelabs (nolūzīs kājiņa).
Uz grbuļaina pamata bremzē ļoti slikti. Pāri gaisa tiltam pāršaut var, bet jābremzē ļoti laicīgi.
Auto radīts labai šosejai un pilsētai.
čīkst plaukti, kas ir hroniska kaite loterijas veidā (dažiem ir dažiem nav), bet čīkst tikai dažreiz pēc mitras nakts.
Sākumā bija grūti pierast, ka viss spidonmertru un citu ciparu paneļa gaismas ir sarkanas. Spieda uz acīm, pēc Subaru dzeltenīgi piemīlīgajiem toņiem.
Aizmugurējais stikls un visa aizmugure nežēlīgi smerējas un pastāvīgi ir netīra - kompktklase.
Bet aizmugurējie špricekļi šļaksta tikai līdz pusstiklam un augšējā daļa tā īsti nenotīrās. Vasarā ir ok.


Ieteikumi.
Nepaļauties uz pirmajiem iespaidiem (testa braucienā), to labumu uzķer tik ar kādu trešo nedeļu. Uzticieties citu sajūsmai.
Neiesaku pirkt 147, kas labota/uzturēta eizenšteina ielas servisā, jo tur man pieskrūvēja (ar varu) šķibi skrūvi, ritenim un nevajadzīgi nomainīja filtru.
Gunāra astras ielas serviss ir ok, bet protams centība un profesionalitāte vēl pieklibo, jo dēļ viņiem neizgāju apskati dēļ elementāriem , nenomainītiem bremžu klučiem. Bet klaju haltūru tur nav un veči ir uz goda.
Ieteiktu tomēr lietot 16 collu ritenus, ne platos un 17". Stabilitāte jau tā ir laba, bet ar 16 colīgiem ērtāka vadība, iet vieglāk. Protams, ka man ir gan vienas , gan otras un ar 17 collīgiem jau skats ir dikti smuks.
Pirkt šo auto, ja ir svarīgi braukt ar baudu, pēc grūtas darba dienas (uzreiz saproti, ka itāļi savu darbiņu izdarījuši perfekti), tā JAU ir atpūta.
Ieteiktiu ielikt labu skaņu, kas pamataprīkojumā ir ļoti švaka.
Nemazgāt Alfiņu birstu mazgātuvēs.
Iesaku pirkt tieši 2. o litrīgu, jo tas ir tikai adekvāts šī auto motors. Vēl labāks varetu būt 1.9 dīzelis (fiksāks).
Neiesaku pirkt jauno 147, jo dizains ir sačakarēts(he, he), bet gļuki novērsti, kapēc atkal iesaku pirkt jauno.
Īstiem trakajiem vientuļniekiem iesaku 147 GTA, tas varetu būt iespaidīgi.
Neiesaku pirkt ALFA GT, jo tādu domāju iegādāt pac.
Jo tam ir liela bagāža un arī labs dizains un 3,2 motors iespējams.


pikaso @ 14.jūlijs 2005 0:00
1 2 3

Lasītākie raksti

Jaunie raksti