Lasītāju pieredze par saviem auto

Alfa Romeo 147 2005 Novērtējums: 9 Komentāri [11]
Viss sākās gada sākumā, kad izdomāju, ka jārullē apskatīt Spānijas un Portugāles āres. Ar auto. Divatā. Un tas otrs ir izteikti nepieredzējis šoferis. Tā kā nebiju tik mazohistiski noskaņots, lai 2x triektos cauri visai Eiropai un tad vēl izbrauktu Spāniju un Portugāli, atlika viens variants – “fly and rent”.
Izmantojot Easyjet un Ryanair pakalpojumus, iegādājos aviobiļetes apmēram uz turieni (Easyjet uz Madridi, kura mani 100 gadu neinteresē) un apmēram no turienes (Ryanair no Santander). Atlika tikai aizpildīt viduci.
Neuzticoties nezināmiem vietējiem kantoriem, pētīju labi zināmos – Eurocar, Hertz, Avis, Budget. Cenas nelikās pievilcīgās, kamēr neatradu “sētas durvis” – Eurocar for Easyjet (www. eurocar4easyjet. com). Ideja tā pati, kas Easyjet – pērc laicīgi, maksā uzreiz un mazāk. Noriskēju. Atnāca konfirmācija pa pusei angļu, pa pusei franču un vēl nedaudz arī citā valodā, ka uz 11 dienām par EUR400, - esmu norezervējis (un iemaksājis 100%) kaut ko Seat Toledo Stella 110 zirgu TDI analogu.
Kad nākošajā rītā pēc ielidošanas atgriezos Madrides lidostā, Eurocar paziņoja, ka par šādu naudu viņi ir gatavi dot pat glaunāku auto. Tā nu es kļuvu par 5- durvju Alfa Romeo 147 100 zirgu JTD lietotāju. Nomas auto lietošanas sākums, protams, ir švīku čekošana, lai pēc tam nepiestāda rēķinu. Pie reizes ievērtēju vāgenu kā tādu:
+) Nu smuks maita. Patīk man Alfu dizains
- ) Izteikti pliks aprīkojums. Man pietrūka kastes starp priekšējiem sēdekļiem, kur elkoni atbalstīt.
+) Kondicionieris ir, radio+CD ir. Un 215/45 R17 (arī smuki) arī nez kāpēc ir.
+) Sēdekļi ērti. Stūre parocīga. Vietas priekšā 2iem pietiek.
- ) 4atā būt krietni mazāk ērti un arī bagāžai vietas varētu nepietikt.
+) Dīzelis. Paredzami bija 3’500km pa bāņiem, pa normāliem un arī pa kalnu ceļiem. Pie EUR0.85 (Portugālē EUR0.89) par litru dīzeļa un EUR1.00 (Portugālē EUR1.04) par litru benzīna dīzelis ir neapšaubāms pluss.
Reportēju Eurocar pārstāvim, ka un kur švīkas ir, ka pie emblēmas krāsa ir bikiņ palobījusies (vāgenam 15kkm nobraukums!!!) un diski no cītīgas parkošanās ir pamatīgi apskādēti. Laiks doties ceļā. Protams, uzreiz izrādās, ka dators (ar absolūti beigtiem akumulatoriem) pie ceļa negludumiem sāk slēgties ārā. Cerības izmantot AutoRoute izgaist momentā. Nāksies braukt pēc ceļu atlanta. Viss jau forši, norādes spāņi un portugāļi ir salikuši ievērojami produktīvāk nekā pie mums. Bet iedomājoties to murgu, kas sagaidāms bez kartes meklējot hoteļus (kurus visus es centīgi esmu rezervējis ja ne vecpilsētās tad tuvu centram noteikti) Granādā, Kordovā, Seviļā, Lisabonā, Porto un citur, kļūstu mēreni grūtsirdīgs. Nav laika skumt, jādodas ceļā. Daudz ir muldēts, tagad īsi, pa punktiem:
Ceļi:
1) Gan Spānijā, gan Portugālē nesalīdzināmi labāki nekā Latvijā. Spānijā tīri labi var iztikt nerullējot pa maksas ceļiem (Autopistas). Portugālē bieži maksas ceļu alternatīvas ir palēnas (apdzīvotas vietas, līkumi, satiksme), tāpēc lielāku gabalu pārvarēšanai, vai orientēšanās labad ir vērts izmantot maksas ceļus. Cenas kapā nedzen – pēdējie 150km līdz Porta zem EUR9.00, kādi 40km pie La Coruna EUR2.00, pārbraukšana pār 11km garo Vasco de Gama tiltu Lisabonā EUR2.00.
2) Norādes, norādes, norādes. Brīžiem lamājos, ka neko nevar saprast, ka norādes te parādās, te pazūd, tomēr visu agrāk vai vēlāk atrodu. Rīgā, braucot tikai pēc norādēm, apmaldītos kā likts.
Braukšanas kultūra:
1) Brauc savādāk nekā pie mums. Kā kaut kas nepatīk, tā visapkārt taurē, mētā rokas pa gaisu. Bet īstenībā nekāda ļaunuma. Temperaments vienkārši tāds.
2) Brauc ātri un ar mazu distanci. +20kmh ir norma.
3) Ļoti daudz riņķveida krustojumu. Ja ir vairākas joslas, tad pa pirmo uz apli nemēdz rullēt. Pirmajā joslā griež iekšā tikai tie, kuriem pirmajā izbrauktuvē ir jātiek ārā.
4) Ja Tu redzi priekšā braucošā auto numuru, tātad tur ir vieta, kur iespraukties vienam auto un 2 motorolleriem
5) Lai cik ātri kāds lidotu pa bāņiem (Autovias un Autopistas), viņš noteikti centīsies maksimāli braukt pa labo joslu. Pat tad, ja redz, ka pēc pāris sekundēm atkal būs jāpārkārtojas pa kreisi.
Auto (lūdzu neiebilstiet, ka salīdzinu ar Mazda6 2.3, kas ir gan citas klases, gan citas mērķauditorijas auto, bet man nav ar ko citu salīdzināt):
1) Manam ceļojumam pašā laikā. I paši (2) salīdām iekšā, i bagāžai vieta pietika, i manevrējot pa izcili šaurām vecpilsētu ielām īpaši daudz lieku bleķu nebija.
2) Nu neiet īpaši 100zs dīzelis (ikdienā braucu ar 166Zs benzīna “kapsētu”). Bet, ja labi izgriež līdz 4krpm, tad arī apdzīt var bez problēmām. Pie 5% kāpuma un konstantiem 140kmh 5. robā gāzes pedālis ir jātur grīdā.
3) Skaļš traktors pie maziem ātrumiem. Toties pie 140kmh (2.8krpm) motors ir ticis komfortablā apgriezienu diapazonā un apklust. Paliek tikai vēja un riepu troksnis. Aber Mazda tieši pie 140kmh paliek nepatīkami skaļa.
4) Neveselīgos režīmos – bāņi 140kmh, kalnu ceļi, kuros nevar tikt augstāk par 2. o robu, maldīšanās pa lielpilsētām sastrēgumstundās - auto nenoēda vairāk par 6.3l/100km (Piemetu, ka manējais benzīnieks, kuru uzskatu par gana ekonomisku, zem 10l/100km neiekļautos)
5) Sēdekļi točna ir komfortabli. Labāki (dziļāki) kā Mazda6.
6) Īss apgriezienu diapazons. Tā īsti komfortabli tas dīzelis uzvedās tikai 2 – 3 krpm. Pirms tam tā īsti nevelk, pēc tam paliek skaļš. Pie slodzes pie maziem apgriezieniem mēdz bez brīdināšanas noslāpt. Mans benzīnnieks vismaz kādu brīdi neapmierināti paņurd un tad tikai slāpst nost.
7) Piekare nedaudz mīkstāka un komfortablāka nekā manai Mazda6, bet uz ceļiem manos režīmos (neesmu nekāds “gonščiks”) turās ne sliktāk.
8) Salonā ir mīkstākas un ir cietākas plastmasas. Šis tas tomēr pagrab. Pie ātrumiem virs 100kmh nez kāpēc dikti sāk gaudot logu tīrītāji. Tā ka nevaru pateikt, ka šai Alfai salons un skaņas izolācija ir galvas tiesu pārāki par Mazda6. Varbūt bikiņ ir, bet ne galvas tiesu.
Daži padomi ļaužiem, kas arī domā par “fly and rent”, bet pieredzes vēl trūkst:
1) Dikti rūpīgi pārbaudiet auto ārējo vizuālo stāvokli pie saņemšanas. Savādāk auto nomas izmaksas var pieaugt. Tā man kādreiz gadījās ar Budget. Šoreiz ar Eurocar viss bija štokos.
2) Eurocar for Easyjet der. Pieejams visās vietās, kur lido Easyjet (un tādu ir daudz). Ar ko šajā vietā reāli nokļūstiet, nevienam nerūp.
3) Vai nu vajag auto ar navigācijas iekārtu, vai pašam ir jābūt kaut kādai navigācijas iekārtai, vai arī jābūt pilsētas kartei. Pilsētās orientēšanās ir pagrūta. Pat ar karti. Jo ir vienvirziena ieliņas, ir ieliņas, kuras atvēlētas tikai sab. tr. Porto bija vienīgā vieta, kur es nopirku pilsētas karti un ar visu to hoteli atradu tikai pēc 3h. Jo vajadzīgās ielas kartē nebija vispār. Toties divas bija ar līdzīgiem nosaukumiem, katra maksimāli tālu viena no otras un arī no man vajadzīgās vietas. Protams, pastāv variants neizvēlēties hoteļus pilsētu centros.
Sorry, ka daudz ne par pašu Alfu, bet par pārējo. Ikdienas lietošanai šādas komplektācija Alfu neizvēlētos, bet ceļojumam gandrīz ideāli. Vēl tikai 150Zs M- Jet dīzelīti un būtu 10.
 
Gasjs @ 9.jūnijs 2005 0:00
Alfa Romeo 156 2000 Novērtējums: 9 Komentāri [12]
2000. g., 63000 km, 2.0 TS, 155 ZS, kārba - manuālā. Latvijā pirkta un visu laiku ekspluatēta.
Vajadzēja taisīt/mainīt:
1. Kreisais priekšējais lodbalsts (Var pārbudīt braucot pa līdzenu vietu un asi piebremzējot. Dzirdami sitieni).
2. Kreisā/labā priekšējās augšējās šaras (Izādijās, ka iepriekšejo ziemu auto nebija kustināts. Sekas paši saprotiet… Pārbaudīt var uz bruģa - attiecīgi dzirdami sitieni piekarei kustoties vertikāli pa asi vai arī braucot pāri guļošiem policistiem – attiecīgi dzirdama čīkstoņa, kas gan nenorāda šaru galīgo nonēsāšanas pakāpi).
3. Izpūtēja gofra. To nevar paredzēt, jo vienā brīdī ir caura.
4. Jāņem nost priekšējās plēves. To paredz LR likumi.
5. Izlauzta aizmugurējā durvju ručka.
6. Staigā tukšgaitas apgriezieni pēc ātruma uzņemšanas un tad brīvi ripinoties. Vaina nav pagaidām atrasta. Zonde O. K., viss pārējais it kā arī. Arfilā teica, ka varētu būt gaisa mērītājs. Varbūt?…
Rādās ka nepietiekami strādā salona sildītājs, tā kā nedaudz pavēsi. Varbūt kāda vaina – vēl nezinu.

Secinājums, kā katram lietotam auto ir savi knifi, ko neviens priekšā pateikt nevarēs!!! Jāskatās un jādomā pašam. Arī hadenes un elektrības pārbaude visu kā izrādās atklāt uzreiz nevar. Par Arfilu, ka viņi var pateikt visu par AR, ja kaut vienu reizi pie šiem ir būts – pilnīgi garām. Pirms pirkt interesējos pie šiem, nosaucu marku, numuru, gadu – nekā. Vēlāk izrādijās, ka tomēr pie šiem ir mainīta dzensiksna ar rulīšiem un eļļa. Atkārtošu, kas pērk, tas domā pats ar galvu cik un vai ir gatavs kaut ko ieguldīt remontā, un skatās ar acīm. Tā lūk.

Detaļas var dabūt ne sliktāk kā citiem auto, jautājums tikai kas noplīst un kur to remontē. Visus šīs neērtības atsver ALFA ROMEO, motora dziesma, savdabīgs dizains utt. Nevien nav ideāls.

AR nav seviški mazāka ietilpības ziņā kā citi šīs klases auto. Savus 193 cm priekšā arī varu ielocīt!

Lēnām savedu visu kārtībā, nākošmēnes centīšos trāpīt uz picas ēšanu un varbūt pievienoties slavenajam klubam. Tā lūk!
MF @ 20.janvāris 2005 0:00
Alfa Romeo 156 1998 Novērtējums: 7 Komentāri [3]
tāds neliels papildinājums iepriekš rakstītajam, kamēr iespaidi vēl svaigi.
Pagājis gads kopš rakstīju iepriekšējo reizi, šajā laikā praktiski nekas nav darīts izņemot kārtējās eļļas maiņas, kāda izdegusi lampiņa, kā biju paredzējis nomainīju amortizatorus + augšējos lodveidaa balstus. ziemu pārlaida bez problēmām.
Pēdējās nedēļas laikā iznāca aizbraukt līdz Vācijas vidienei nedaudz tur pamalties un atpakaļ, tapēc gribas padalīties par jauniegūtiem iespaidiem, šoreiz tikai par auto

Visspirms labie

- ideāla ergonomika - 17 h pie strūres, izkāpjot tikai lai ielietu degvielu, nekas nespiež, netirpst, visu var aizsniegt, vis tiek labi kontrolēts, kule ar pretsāpju tabletēm (mugura) palika neatvērta
- mašīnas temperaments ļauj pietiekoši droši apdzīt pilnajos Polijas ceļos
- samērā lielā jauda un griezes moments ļauj nepārslēgties uz leju apdzenot un caurbraucot apdzīvotās vietas
- līdz 190 km/h salonā neizjūt nekādu diskomfortu, klusu, nekas nevibrē, virs tā kļust nedaudz diskomfortīgi, vismaz ilgi braukt ātrāk negribas
- normāls degvielas patēriņš - zem 9 l/ 100km
- uz gludiem (gan autobāņa, gan līkumotiem kalnu ceļiem) ceļiem auto jūtas ideāli
- arī ūz Vācijas ceļiem auto izskatās pietiekoši labi
- sapratu, ka AR fani ir vienoti visā Eiropā - visi pretīmbraucošie sveicina

lietas par kurām pat nenojautu, lietojot aauto ikdienā Latvijā jau 2 gadus
- paneļa apgaismojumā - laikam tas ir odometrs - viņš deg neregulējamā spilgtumā un nelabi spiež acīs
- spidometra rādītāju vispār neredz, ja kreiso roku tur augstāk kā par 9
- pie ātruma virs 160 logu tīrītāji vairs normāli nestrādā, uz augšu iet ļoti ātri uz leju lēni- lēni šķiet tūlīt apstāsies
- logu tīrītāju darbība paskaļa, mehāniska klaboņa, kas pie 3 stundas sāk kaitināt
- tik garā braucienā sāk nedaudz kaitināt, ka nav glāžu turētāju, plauktiņu kur nolikt cigaretes, mob tel, šķiltavas, tas viss uz blakus sēdekļa, vienīgajā mazajā plauktā stāv kabatas porfelis ar dokumentiem
- auto tomēr paciets ilgstošā braucienā pa sliktiem ceļiem sāk nepatikt, gribētos ko mīkstāku un līganāku, to gan atsver sajūtas nonākot uz Vācijas autobāņa un Tīringijas kalnos

Nobeigumā - ir lietas par kurām pērkot auto pat nevaram iedomāties
atzīme tikai kā par auto tālam, sliktiem ceļam
arba @ 26.aprīlis 2004 0:00
Alfa Romeo 155 T.S 2.0 8V 1993 Novērtējums: 10 Komentāri [15]
AR 155 bija modelis, kura izskatā iemīlējos no pirmaa acu uzmetiena - tad, kad tādas Rīgā tikko kā sāka parādīties.
Man ir auto ar vēl veco DOHC, bet 8V motoru, sadaleņu pievads - ķēde. No 2.0 litru motora tiek nocelti noeka 141 Zs. Principā gribētos vairāk, bet lai nu paliek.
Tas ir auto estētam. Ne visiem tas patīk, bet neatstāj vienaldzīgos. Runājot par ērtībām - salīdzinošajiem konkurentiem Audi 80/90/A4, BMW 3XX sērija - salons lielāks un ētrāks, par aizmugures sēdvietām nemaz nerunājot... Pilota vieta, jā, jā - pilota vieta (!), ir sasodīti ērta, pat ir dzirdēts, ka ērtāka nekā jaunākajā 156 modelī. To izjūtu ļoti, jo man ir problēmas ar mugurkaulu, un šis ir pirmais auto, kurā varu nobraukt tik ilgi nenogurstot vai izjūtot diskomfortu. Viss ir savās vietās, rokas sirpiena attālumā, nav pat jāskatās kur, liekas ražotāji ir zinājuši, kur tam visam jābūt lai nekas, nekas nenovērstu no braukšanas.
Auto ir lieliska dinamika, samērīga apetīte - ~ 7 litri uz sosejas ap 10,5 pilsētā. Stūre ir ļoti informatīva, īpaši tas isjūtams kartinga tresē, kad stūres pretestība informē ir par ātru vai vai par lēnu, ir pietiekami tā pagriezta vai varētu vairāk. Sakons ir gana trokšņains, bet tas nav apnicīgs troksnis kā lielākajā vairumā a/m, bet patīkams, reizēm pat gribās izslēgt stereosistēmu, lai dzirdētu kā dzied dzinējs, kā strādā piekare un transmisija... Ar šo auto var saplūst vienā veselumā un brauk, braukt, braukt... Ir viens bet - CP var kārdeiz tas nepatikt...

Plusi:
Eleganta, reta un īpaša;
Lieliska dinamika;
Lieliskai vadāma un sajūtama;
Brauks no priekšanas liek pievērt acis uz kaitinošiem sīkumiem;
Salīdinoši ar līdzīga gadagājuma BMW un Audi - remonts tomēr ir lētāksl;
Šie plusi ir tik lieli, ka atspēko mīnusus...
Mīnusi:
Kaitinoši, besījoši sīkumi - ne pārāk labi strādājoši logu tīrītāji un cita elektrika (kautgan izteiktu fēleru nav bijis);
Nepietiekami jaudīgas bremzes;
Grunts un zemes ceļi rada interesantas emocijas (auto būvēts asfaltam);
Gribas pašam laicīgi veikt remontus atšķirībā nmo pārējiem auto (es domāju, ka AR ir automašīnas, kas visbiežāk iziet TA ar pirmo reizi, jo saimnieki par tām rūpējas un grib rūpēties vairāk) (kautgan to varētu ieskaitīt arī pie plusiem... ;
Nevar jebkurā bodē nopirkt daļas - ir jāzin vietas, jo citur uzbāžas ar jautājumiem - kāpēc un kur rāvi šādu auto!

Visumā tas nav auto, tās ir sajūtas un emocijas - tas nav auto, kuru nopirkt, lai būtu auto, tas ir jāpērk tāpēc ka tā ir Alfa Romeo...
palaidniex @ 21.decembris 2003 0:00
Alfa Romeo 156 1998 Novērtējums: 10 Komentāri [27]
Alfa Romeo 156 Twin spark, 2l motors, 155 zirģeļi. Ideāla un eleganta mašīna, ja tikai paliamējas iegādāties Ziemeļu variantu, tad korozija un lielais sals nav problēma. Ir vienīgi visbiežāk sastopamās kaites. Kā viena no tām, 156 alfa var dažam izklausīties pēc dīzeļa. alfas ražotāji to izskaidro tā: laikā līdz 1999. gadam viņiem bijuši divi piegādātāji, no kuriem viens, kā izrādījies vēlāk, gatavojis nekvalitatīvas daļas. Tāpēc, piemēram norvēģijā, auto ar šādām problēmām tiek veikts daļēji apmaksāts remonts pat pēc garabtijas beigām (to apmaksā Fiat).

Citādi, ņemot vērā to, ka jebkurai mašīnai ir savi mīnusi, 156 alfa ir super. Ekonomiska priekš 2L motora, stilīga un nenoliedzami ērta.
zinātājs @ 15.septembris 2003 0:00
Alfa Romeo 156 1998 Novērtējums: 10 Komentāri [15]
saskaitīju ka tā man bijusi 9 mašīna , pirmā rietumos ražotā mašina pēc VAZ bija alfa romeo - sprint, pēc tam ilgāku laiku no alfām praktisku apsvērumu dēļ atturējos , braucu ar mazdu, audi, pamēģināju BMW, bet domāju par alfu
auto ar 2,5 V6 motoru - 190 zs
kopējais nobraukums 110000
pats braucu mazliet vairāk kā gadu un 20 000 km
Auto visu laiku bijis Latvijā - bijis firmas auto, tā kā nav pārāk žēlots, bet arī remontēts katrs sīkums, naudu nežēlojot un tikai Autoturino
Liels plus pērkot auto, kas bijis Latvijā , gan no servisa var dabūt informāciju par visiem remontiem, gan no apdrošinātājiem
Komplektācija - viss ko tagad var auto ielikt izņemot ādu un navigāciju
Plusi, kas liek izširties par šo auto - galvenais auto radīts, lai ar viņu brauktu un izbaudītu braukšanu
+ auto marka ar senu vēsturi un senām tradīcijām
+ perfekts dizains , ne velti atzīts par 1998 gada auto
+ uz ielām ļoti maz - arī nezog
+ ļoti ērta vadītāja darba vieta tā kā man ir muguras problēma, tas ir īpaši svarīgi
+ patīk askētiskais salons - nekā lieka, nekas netraucē braukt, to gan var uzskatīt arī par mīnusu, jo ir tikai viens mazs plauktiņš vidus konsolē, un durvīs nelielas kabatiņas, par minerālūdens pudeles nolikšanu nav ko domāt - bet šīs auto nav domāts tam lai viņā dzertu, ēstu vai runātu pa telefonu
+ perfekta vadāmība uz uzvedība uz ceļa, to grūti aprakstīt - tas ir jāizbauda - īsi pedāļu gājieni, mazs stūres gājiens, labi funkcionē gan stūres, gan bremžu pastiprinātājs - spēks jāpieliek, bet tieši tik daudz lai sajustu ko dari , nav kā japānim kam bremžu pedālis iekrīt grīdā un stūri ar vienu pirkstu var pagriezt,

nav nekā pasaulē bez sliktā, šim autiņam tie ir sīkumi, kas kaitina, kurus ievēro tikai ar laiku, un kurus es šai mašīnai piedodu
- nav iespējams noregulēt logu mazgātājus ne pilsētai ne ārpus tās - strūkla trāpa pa tīrītāja štoku
- ieliet ūdeni logu mazgājamo var tikai ar trekteri - tvertnes kakla diametrs ~1,5 cm un atrodas dziļi , lejot no pudeles puse aizlīs garām- gribētos redzēt to kretīnu, kas to izdomājis
- vispār nav aiz kā atvērt bagāžnieku
- straujāk ieliekot 1,3,5 ātrumā roka atduras vidus konsolē
- ļoti maigs krāsojums paliek švīkas no katra pieskāriena - auto melns
- divreiz salūzis pakaļējo durvju rokturis - tas nav paredzēts salam
- sēdekļu apsilde - it kā silda, bet tajā pašā laikā sķiet ka neko tomēr nesilda
- ir redzēta labāka klimatkontroles darbība
- remontus labāk pie kaimiņa Jāņa nadarīt būs tikai zaudēts laiks , nauda, nervi un tāpat kaut kas nebūs pareizi - piemēram - eļļas filtrs ko npirksiet pēc kataloga nederēs jo tieši šim auto būs savādāka vītne
- par remonta ērtību itāļi nedomā - lai nomainītu sveces jānoņem inžektors un vēl visādi s...., lai apmainītu priekšējo lampu 1 h vajag ieplānot
- mašīna zema - braucot ar 70 noteikti gaisa tilta virspusē aizķersies
- ļoti mazs pelnutrauks un slikta atrašanās vieta - bet braucot nav jāpīpē

bija grūti aprast ar šo auto
-190 zs uz priekšu, jo pirms tam braukts ar Audi Q
- auto ļoti asi reaģē uz jebkuru darbību, īpaši stūre - cik zinu mazākais stūres gājiens no standarta autiņiem, no gala līdz galam 2
- 6- pakāpju ātrumkārba
- it kā maz vietas kājām, pārliekot no gāzes uz bremzi kaut kur aizķēros ar purnu, kamēr sapratu ka pedāļi ir vienā līmenī ( audim bremze augstāk , ja pareizi atceros) un kāja nemaz nav jācilā, papēdis pie grīdas un pārliekam tikai purngalu
- mašīna ir provokators - provocē pārsniegt ātrumu, pamēģināt ar kādu no krusta paskrieties , ieiet līkumā nedaudz saslīdot ar kaucošām riepām - bet manā vecumā jau pietiek skriet un varu arī noturēties, kad blakus kāds sāk rūkt pie sarkanā
- ziemā vispār traks varēju palikt, kamēr apradu un sapratu, ka tas nav Q un jābrauc prātīgi

par ekspluatāciju - līdz šim nekas nopietns nav darīts - eļļa, bremžu kluči, priekšējo satbilizatoru bukses, lielākais ieguldījums bija lambda zonde un nekas šķiet tuvākā laikā nebūs jādara, varbūt jāmaina amortizatori
Ir bijušas problēmas meistaru dēļ, pat pie vienkāršiem darbiem - mainot priekšējos bremžu klučus ABS vadu pārlika nepareizi - to ritenis pārrīvēja , maino priekšējo stabilizatoru - piespieda stūres pastiprinātāja trubu - sākoties ziemai kauca kā traks - kamēr atrada vainu, bija jautri

salīdzinot ar vecakām alfām novērsti galvenie defekti
- pretrūsas apstrāde ir ideāla , nekur nav parādījusies rūsa - itāļi pacentušies, īpaši ja atceras 80 gadu auto, kuriem tā bija galvenā problēma
- salona kvalitāte - mašīna pēc 5 gadu ekspluatācijas uz Latvijas ceļiem joprojām ir absolūti klusa - neviena salona detaļa nav salūzusi un izgrabējusi
- ziemā nav problēmu ar siltumu. slēdzenēm ( piedodiet pakaļējos rokturus 2 x salauzu)

par auto kvalitāti liecina arī fakts, ka Eiropā viņu cena krītas lēni
10 varbūt par daudz, bet es viņai piedodu tos mīnusus
Vai pirktu atkal - noteikti !


arba @ 5.jūlijs 2003 0:00
Alfa Romeo 75 1990 Novērtējums: 7 Komentāri [4]
75- taas krutas mashiiniites vareeja buut nedaudz labaaks dizains priekshai, bet taa feini. Vispaar itaalji maak veidot smukus autinjus. Tachu ar to tehnisko pusi taa pashvakaak, paarsvaraa probleemas ar kaarbaam un pecku, ziemaa chiikst. Un ja ieprieksheejais saimnieks nebuutu aizgriezis degvielas padevi, tad jaudas ar 1.8 shprici buutu paaru paareem, tachu tagad braucot pieciem taa ir kaa ir. Bet 320 BMW izpogaat nav probleemu. Un ar detaljaam arii nav probleemu, tikai laiciigi jaazin ko gribees mainiit. Jo braucu jau pusotru gadu un tik vien ir bijushas taas probleemas kaa noveerst ieprieksheejaa saimnieka nolaidiibas sekas. Starp citu moshka kaads zin kur dabuut Alfaam tuninga detaljas???
john @ 4.aprīlis 2003 0:00
Alfa Romeo 33 1987 Novērtējums: 10 Komentāri [21]
Motors 1.3S 86 ZS, benziina pateerinsh 5-6l uz shosejas 7-8l pilseetas rezhiimaa. Ljoti ekonomisks. Jaudas druscin pietruukst braucot piecataa. Vadamiiba ideaala gan pilseetaa, gan uz liikumainiem lauku celiem - prieks braukt. Nopirkot alfu bija probleema ar motoru - viena truukuma deelj (sadaliitaaj vaarpstu piedzinja ar siksnaam, kuraam paartruukstot tiek saliekti vaarsti vai ljaunaak, jaaseko nobraukumam un savlaiciigi jaamaina
Ein'ars/alf @ 5.februāris 2003 0:00
Alfa Romeo 33 1993 Novērtējums: 8 Komentāri [11]
taatad alfa 33, 1.3l boxer motors. alfa 33 saakta razhot talajaa '83 gadaa, nomainot alfa sud, un principaa mashiinas buutiiba nav iipshi mainijusies pat kopsh 70to gadu saakuma- boxertipa motors, fwd. konkreetaa ir viena no peedeejo gadu izlaiduma, treshaas paaudzes alfaam. 3shaa paaudze no ieprieksheejaam atshkjiras gan dizaina zinjaa, gan, kas nav mazsvariigi, tai ir nesaliidzinaami labaaka pretkorozijas apstraade.
1.3 motors attiista 90zs pie 6000 un 113Nm griezes momenta pie 4000. tas nav daudz, bet njemot veeraa mashiinas masu (940kg), taa 100km/h sasniedz ~10 sek un bez probleemaam sasniedz max h 180km/h. pateicoties mashiinas izsvarojumam, konkreetais eksemplaars veel ir ar sport atspereem, koni amjiem un 16" diskiem, vadaamiiba ir ideaala. reakcijas uz stuures pagriezienem perfektas jebkuraa aatrumaa, iipashi auto priekshrociibas juutamas mazos, liikumainos celjos. motoram patiik darboties nu vismaz virs 3000 apgriezieniem, tad ieskanas arii taa iistaa un neatkaartojamaa alfas boxera dziesma.
apriikojums arii pietiekoshs- stuures pastiprinaataajs, elektriski logi, centraalaa atsleega. vis, kas vajadziigs un nekaa vairaak, nav nekaadu borta kopjuuteru etc.
stabdarta recaro tipa seedeklji, aadas stuure, mazi, iisi pedaliishi, iisiem gaajieniem.

miinusi:
aatrumkaarba- gredzenveida sinhronizatori, kas vienkaarshi nodilst un nav iespeejams atrast 100000km nogaajushu 33. alfu, kurai buutu bez ilga treninja un pieshaushaaas iespeejams paarsleegt robus. bet remonts ir iespeejams- 1 sinhronizators ~15ls + kaarbas paarjaukshana un viss sleedzas ideaali, bet nu ir jaataupa taa kaarba. kopsh restauracijas nobraukti 10 k km un jau treshaa roba gredzens saak iekrakshkjeet.

bremzes- shvakas. liidz pat shim briidim nav izdevies atrast taa ceeloni. peedeejoreiz peec kolodku mainjas, suporta remonta un shkjidruma nomainjas bija ideaal, nu jau atkal kljuust shvakaakas.

ruusa- ja kaads ir redzeejis 80to gadu alfas, tad protams ruusa ir pirmais vards, kas ieneek praataa, shii vairs taa neruusee, ir nedaudz pakaljeejaas arkas, shur tur pa apakshu, bet taa vairs nav probleema.

benziina teerinjsh- zem 10l dabuut videejo pateerinju nav izdevies, neesmu arii iipashi centies, bet vispaar shkjiet, ka itaalju, buuveejot auto, par benziina pateerinju iedomaajas briidii, kad jaadrukaa bukleti.

elektronika- varbuut vienkaarshi nepaveicaas, bet nojuka gan lambda zonde, gan benziina suuknis, gan pechka nosvila ziemas aukstaakajaa dienaa.




piekaaree nepilnu 30k km laikaa ir mainiiti amortizatori un viens stuures pirksts, paareejais joprojaam turaas. citu iipashu defektu nav bijis bez augstaakmineetajaam elektroshaizeem. aa, viens suports bija nokjiileejos, taadeelj dabuuju extra bremzhu uzliku mainju izveikt.



verdikts- liela braukshanas bauda par minimaalu cenu. ir probleemas ar rezerves dalju ieguushanu, pat kolodkas nevar nopirkt jebkuraa veikalaa. mashiina ir vienkaarshi un logjiski buuveeta, taadeelj nav probleemu ar taas remontu. es teiktu, ka izturiiga. vieniigaa reize, kad ta atteicaas darboties, bija beigtais degvielas suuknis. ja nav bail no miitiem par itaalju auto un patiik _braukt_ un guut no taa baudu, un negribas buut taadam kaa visi, tad ir veerts izveeleeties alfu.
elbee @ 26.decembris 2002 0:00
Alfa Romeo 164 1990 Novērtējums: 7 Komentāri [9]
Taatad lielaa Alfa ar 3,0 V6.

Iegaadaata 09.2002. peec ~2 meen dommashanas (tipa visi Itaalji- roidi) no choma, kursh pirka jamo 1997. ar 140tkm uz ripas svaigi naakushu no CH.
Ieprieksh braucu ar kompaktklasi; komforta zinjaa ceeliens reaals, kaut arii auto nav iipashi garaaks par vektru.

Saliidzinot ar to gadu konkurentiem - gaitas iipashiibas kaa 525 bembim , salona apdares materiaali nedaudz labaaki, plus visas priekshpiedzinjas priekshrociibas un miinusi.

Braukt taatad kaifs, tapseejums negrab, motoru nedzird, uz celja liimeejas super - zems tomeer maita.
Absoluuti nederiigs braukaashanai pa apmaliiteem - zemaakaa vieta ir alumiinija kartera vaaks.

Par extraam - truukst elementaaras lietas (nav cupholderu, cruise, spogulju apsilde), toties - lampinjas visu 4 durvju apakshaas, lai neiekaaptu pelkjee, apgaismots pelnutrauks ar piepiipeetaaju arii aizmuguree, elkonju balsts, reguleejama atzveltnju cietiiba, reg. stuure 2 plaknees, pilns klimats (kuram nav aara temp. datchika!), el. logi, spog., seedeklji un daudz dazaadu paarsvaraa nevajadziigu el. suudinju (piem. elektriski nometams analogaa spidometra raadiijums. ). Pogu vareeja buut mazaak.

Apskataamajam eksemplaaram ir 254tkm noskreejiens, nekaadu probleemu ar virsbuuvi un ritosho dalju, motoram prasiitos nomainiit vaarstu bliivgumijas, veel vareetu veeleeties nomainiit katalizatora bunduli izpuuteejam - grab maita tukshgaitaa.
Par rezerves daljaam - daudz kas no ritoshaas daljas ir unificeets ar Lancia / Fiat taada pasha izmeera dampjiem, cenas - nu spriediet pashi - rokjenes trose (kompl. ): 19 LVL; Prieksh. plauktu lielaas bukses: 12 LVL, ejoshs motors bez uzkabes: 100 LVL . Nav jau Opel, kam par 100 LVL var visu ritosho nomainiit, tomeer par Toyota / Honda leetaaks.

Zinu 2 servisus Riigaa , kuri saka, ka specializeejoties uz shaadiem te, vienaa no tiem ir apjomiigs shrots.

Jaa, benziina pateerinjsh.
Pilseeta - 12-15 litri
100km/h - 7,5 litri
aatraak - vairaak par 10 litriem uz 100tu pa straasi nav izdevies nobraukt.

Veerteejums: 7 balles.
Ir bijis prieks izlaist lunkji ar 164 Super (1994); tam dotu 9 balles.

Rezumee.
Guvums paarsniedz cenu. Auto tiem, kas noveertee ergonomiku un dinamiku.

Sorry, bet Tildei neatlika vietas uz HDD...
Janka @ 29.novembris 2002 0:00
1 2 3

Lasītākie raksti

Jaunie raksti