Viena no visu laiku nozīmīgākajām rallija automašīnām iepazīstināja pasauli ar sevi 1980. gadā, atklājot Audi rallija cīnītāju – quattro. Quattro bija pirmais rallija auto, kas izmantoja jaunos noteikumus - četru riteņu piedziņu rallija sacensībās.
Tomēr sākotnēji radās šaubas par četru riteņu piedziņas piemērotību rallijam... Pēc dažiem apsvērumiem to uzskatīja par pārāk sarežģītu un pārāk smagu, lai spētu konkurēt. Ātri tika pierādīts, ka šī kritika ir aplama.
Quattro guva savu pirmo uzvaru pirmajā rallija braucienā, Eiropas čempionāta Austrijas posmā 1981. gadā: četru riteņu piedziņa guva pirmos panākumus. Quattro turpināja uzvarēt pāris pasaules rallija čempionāta posmos, un Audi saviem panākumiem pievienoja papildus pavērsienu, kad Mišela Mautona uzvarēja 1981. gada San Remo rallijā, pirmā sieviete, kurai izdevās uzvarēt starptautiskajā līmenī. 1982. gada sezona izvērtās par Audi spēka tūri.
Kamēr Audi kādu laiku nepārprotami bija ātrākā un viena no visrevolucionārākajām rallija automašīnām, tai tomēr bija vairāki trūkumi. Quattro bija diezgan smags, ar dzinēju priekšā, šasija piešķīra mašīnai neveiklu un masīvu vadību, turklāt auto bija problēmas ar mehānisko izturību. Auto tomēr uzvarēja 1982. gada čempionātu konstruktoriem, bet Valters Rorls guva savu pirmo uzvaru tajā gadā un čempionātā pēdējās sacensībās, Ivory Coast rallijā, pēc tam, kad Mišelas Mautonas Quattro izstājās ar salauztu piekari. 1983. gads bija nākošā rūgti saldā Audi sezona, Lancia 037 ierašanās solīja nežēlīgāku konkurenci (lai gan 037 joprojām bija pakaļējā piedziņa), un 037 izdarīja triecienu. Audi 1. braucējs, Hannu Mikkola, uzvarēja 1983. gada čempionātu, bet Lancia piloti Markku Alens un Valters Rorls finišēja savācot pietiekami daudz punktu, lai Lanciai piešķirtu konstruktoru titulu.
1984. gada sezona bija Audi veiksmīgākais gads Stiga Blomkvista braukšanas stils saanslīdē + tika uzbūvēts Audi Sport Quattro – īsāka garenbāze, spēcīgāks (450+ Zs) un progresīvāka (6 ātrumu ātrumkārba). Šīs īpašības tika apvienotas, lai iegūtu abus titulus 1984. gada sezonā. Tomēr 1984. gada sezonā radās jauns izaicinājums, kas apdraudēja Audi troni - Peugeot parādīja savu jauno rallija auto 205 T16, Korsikā 1984. gada Tour de Corse rallijā. Jaunais 205 atšķīrās no Quattro vairākos aspektos: tam bija pakaļējā piedziņa, un pamatā tas bija mazāks auto ar mazāku svaru. Peugeot braucējs Ari Vatanens gandrīz būtu uzvarējis ar 205 pirmo ralliju, ja vien izraisītā avārija nebūtu priekšlaicīgi beigusi viņa sacensības. Peugeot radīja pietiekami daudz bažas, lai Audi komandas menedžeri sūtītu ziņas inženieriem Ingolštatē, atgādinot, lai tie turpina attīstītību un nejutās apmierināti tikai ar līdzšinējiem panākumiem. “Kalnu karaļa” tituls pārgāja pie Peugeot 1985. gada sezonas sākumā. Sport Quattro vienkārši vairs nebija spējīgs turēt līdz, tā vadību un izturību bija grūti salīdzināt ar 205 T16.
Neskatoties uz zaudēto troni, Audi nepārstāja attīstīties, un radikālais Sport Quattro S1, kuru pieteica 1000 ezeru rallijā 1985. gadā, pierādīja rallija sabiedrībai, ka Audi ir veicis ļoti nopietnu piepūli, lai atgūtu tā sākotnējo formu. S1 bija vairāk jaudas kā jebkuram citam rallija auto visā vēsturē, sasniedzot vairāk kā 600 zirgspēku jaudu 1986. gadā, un tam bija milzīgi antispārni, lai varētu braukt vēl ātrāk. Saskaroties ar nepārtraukti pieaugošo konkurenci, S1 izdevās sasniegt tikai vienu vienīgu uzvaru, San Remo rallijā 1985. gadā. Audi B grupas programmas priekškars aizvērās līdz ar Henri Toivonena nāvi Tour de Corse 1986. gadā, pēc Toivonena nāves, Audi kopā ar Ford, nekavējoties atmeta B grupas programmu.
Quattro sacentās četrarpus gadus, uzvarot četros čempionātos un izmainot rallija būtību uz mūžu. Kamēr Quattro veica uzbrukumu pasaules rallija čempionātā, Audi nolēma, ka vajadzētu paaugstināt tā popularitāti Amerikā. Audi nolēma sūtīt savu amerikāņu braucēju Džonu Bafamu uz Paiks Pīku, lai sacenstos ikgadējā kalnu braukšanā. Quattro pirmais mēģinājums bija iespaidīgs: Bafams izcīnīja laiku, kuru pārspēt bija izdevies tikai astoņām speciāli ražotajām kalnu braukšanas sacīkšu automašīnām. 1983. sacīkstes līdzinājās 1982. gada sacīkstēm, Bafamam finišējot kopvērtējumā sestajam. 1984. un 1985. gadā Audi sūtīja Mišelu Mautoni uz Ameriku, un 1985. gadā viņa izcīnīja visātrāko laiku, kāds jebkad ir sasniegts uz kalna. Pienāca 1986. gads un Audi nolīga amerikāņu sacīkšu braucēju Bobiju Anseru. Viņš uzvarēja. 1987. gadā Valters Rorls atkal guva Audi uzvaru, izvirzoties ar vēl vienu rekordu kopvērtējumā. Nākošajā gadā Peugeot aizsūtīja Ari Vatanenu uz Ameriku ar 405 T16, un viņš pārspēja Rorla rekordu par mazāk kā vienu sekundi. Vatanena rekords saglabājās vairākus gadus, kad beidzot to pārspēja Roda Millena superpārveidotā kalnu braukšanas Celica.
Iespējams, ka vispārsteidzošākais Audi varoņdarbs, kādu tas jebkad ir sasniedzis rallijā, nebija domāts rallija sacensībām. Pēc B grupas atcelšanas 1986. gadā, Audi paziņoja, ka ir radījuši dzinēju rallijam ar vairāk kā 1000 zirgspēkiem! Dzinēju pārbaudīja vairākās kalnu braukšanās, bet braucēji ziņoja, ka auto ir pilnīgi nebraucams, ar nenostabilizētu tendenci līkumos vienkārši braukt taisni. Audi inženieri nepārstāja pārsteigt rallija fanus B grupas laikos, un pat šodien, rallija fani atceras Quattro ar godbijību un cieņu. Kvatra Turpinājums sekos!
nu bliins, tas toč ir LOPS !!!!