Svarīgākie auto sakopšanas darbi, kas jāizdara pirms vasaras iestāšanās 1

 

Foto: Publicitātes attēls

Inchcape | 14.maijs 2018 11:11

Pieredzējuši autobraucēji zina, ka, mainoties sezonām, mašīna ir rūpīgi jāapkopj, lai laikus nenovērstas problēmas neradītu pēkšņus pārsteigumus.

Par to, kam jāpievērš īpaša uzmanība pirms vasaras, atgādina “Inchcape Motors Latvia” Pēcpārdošanas nodaļas vadītājs Leonīds Pavlovs.

Nomazgā mašīnu un rūpīgi iztīri salonu
Pēc ziemas, kad ceļi ir dubļaini un “iesālīti”, ikvienai mašīnai būtu nepieciešama nopietna tīrīšana. Vēlams auto mazgāt manuāli, nevis “automātā”, pievēršot uzmanību arī salona tīrībai un aprīkojumam. Ir vērts ieskatīties arī cimdu nodalījumā.

Pēc lielās tīrīšanas atklāsies gan iespējamās virsbūves problēmas, tostarp sīkas švīkas un iespiedumi, gan varēs vieglāk novērtēt, kādi uzlabojumi un atjauninājumi nepieciešami salonā. Iespējams, ir vērts nopirkt nelielu autokrāsas pudelīti, lai aizpildītu sīkās švīkas un novērstu potenciālu rūsas rašanos.

Nomaini riepas un pārbaudi ritošo daļu
Sezonālā riepu maiņa un balansēšana ir ierasta lieta, taču autovadītājiem der atcerēties, ka arī vasaras riepām pašām par sevi būtu jābūt labā stāvoklī ar nenodilušiem protektoriem. Latvijā atļautais minimālais protektora dziļums ir 1,6 mm, tomēr Pavlovs iesaka sākt domāt par jaunām riepām jau tad, kad protektora dziļums ir acīmredzami mazāks par trīs milimetriem.

Tāpat riepu maiņa ir labs brīdis, lai veiktu profilaksi bremžu sistēmai un ritošajai daļai: pārbaudītu bremžu diskus, klučus, notīrītu kustīgās daļas, pārliecinātos, ka nekas netek, un novērstu iespējamās mehāniskās problēmas.

“Vasarā palielinās satiksmes ātrums, tādēļ pēc ziemas auto ritošajai daļai ir nepieciešamas papildu pārbaudes, lai pārliecinātos, ka ar to ir droši pārvietoties,” skaidro “Inchcape Motors Latvia” pārstāvis.

Pārbaudi klimata kontroli, kondicionēšanas sistēmu un gaisa filtrus
Lai salonā būtu komfortabli, gada aukstajā laikā lietojam mašīnas apsildi, tādēļ pirms vasaras sezonas ir vērts pārbaudīt kondicionēšanas sistēmu, lai tā pēc garajiem ziemas mēnešiem perfekti strādā. Citādi var gadīties, ka tveicīgā vasaras dienā nākas samierināties ar karstumu, jo kondicionēšanas sistēma kaut kādu iemeslu dēļ nav ieslēdzama.

Pirms jaunās sezonas ir vērts nomainīt visus gaisa filtrus: gan motorā, gan salonā.

Pārliecinies, ka visi šķidrumi – motoreļļa, dzesēšanas šķidrums, bremžu eļļa, mazgāšanas šķidrums – ir nomainīti vai pietiekamā daudzumā
Jaunākās paaudzes auto īpašniekiem, protams, ir visērtākā dzīve – atliek vien sekot mašīnas datorsistēmas signāliem, tā pavēstīs gan par to, ka drīz jāmaina motoreļļa, gan par to, ka tuvojas brīdis mainīt filtrus vai bremžu klučus.

Taču arī sezonas “lielā tīrīšana” var būt labs atskaites punkts, lai pārliecinātos par to, vai nav pienācis laiks mainīt eļļu, citus šķidrumus, u.t.t. Der atcerēties, ka, piemēram, eļļas maiņas biežums ir atkarīgs no daudziem faktoriem, tostarp braucienu garuma un biežuma. Galvenokārt pilsētā lietotām mašīnām tas būs jādara biežāk.

Tāpat pietiekami liela uzmanība jāpievērš arī dzesēšanas sistēmai, lai motorā vienmēr būtu ideāla darba temperatūra.

Pārbaudi vējstiklu, nomaini slotiņas un mazgāšanas šķidrumu
Ledus gabaliņi, mazi akmentiņi vai sasalušas smiltis var radīt sīkus vējstikla bojājumus, tādēļ pie pavasara tīrīšanas ir vērts pārbaudīt arī to. Īpaši tad, ja aukstajā gada laikā ir nācies uz mašīnas liet karstu ūdeni, kas palielina sīkās plaisiņas. Bojāts stikls būtu jānomaina vai jāsalabo iespējami ātrāk. Savukārt slotiņas būtu jāmaina vismaz reizi sezonā, lai būtu laba redzamība arī spēcīga vasaras lietus laikā.

Vēl lielākam komfortam eksperts iesaka vējstiklu apstrādāt ar īpašu nanotehnoloģiju aizsargpārklājumu. Tas veido netīrumus atgrūdošu caurspīdīgu slāni, aizpildot virsmas nelīdzenumus. Tādējādi ūdens pilieniem vai netīrumiem nav, aiz kā aizķerties, un stikls ilgāk paliek tīrs.

Uzticies intuīcijai un indikatoru signāliem
Reizēm mēs paši nesaprotam, kādēļ kāds aizdomīgs troksnis, jocīga smaka vai cits it kā sīkums liek doties uz autoservisu. Taisnība arī ir: labāk ir lieku reizi pārbaudīt, vai ar mašīnu viss ir kārtībā, nekā gaidīt līdz problēmas kļūst milzīgas.

Savukārt pavisam jaunu auto īpašniekiem ir jāatceras, ka kontroles paneļa indikatoru signālus nekādā gadījumā nedrīkst ignorēt, parasti tas ir ierakstīts arī garantijas noteikumos.

 

 
Visi komentāri
 
msh 15.maijs 2018 0:18
0 1 Atbildēt

Iemesls kāpēc pavasarī vajadzētu pārbaudīt bremzes ir ļoti bembisks, pa tēmu - ar bembi ziemā izdevās ievērot atļauto ātrumu, bet vasarā gaidāma zemā lidošana, pārbaudi bremzes! Pārējajiem bremzes pavasarī vajadzetu pārbaudīt tikai tāpēc, ka pa ziemu varētu kaut kas sapūt, nevis tāpēc ka pēkšņi ātrumi uz dažām šosejām pieaug par 10 kilometriem stundā.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Uz Dienvidu gaisa pārvada jau vairākas nedēļas atjaunots 70 km/h, Rīgas-Jūrmalas šoseja vēl 90 km/h (+ VIDEO) 6

iAuto.lv ir neizpratnē par to, kādēļ labos laika apstākļos uz Rīgas-Jūrmalas šosejas maksimālais atļautais ātrums joprojām ir tikai 90 kilometri stundā. Lasīt vairāk

 

Elektrokabeļu zagļu dēļ traucēta vilcienu satiksme Vācijas rietumos 3

Elektrokabeļu zagļi aizvadītajā naktī paralizēja vilcienu satiksmi Vācijas rietumos. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti