Rallija braucējs Sirmacis izcīna dramatisku uzvaru ERČ posmā Igaunijā 1

 

Foto: Twitter.com

Nozare.lv | 17.jūlijs 2016 19:46

Latvijas autorallija braucējs Ralfs Sirmacis ar stūrmani Māri Kulšu svētdien triumfēja Eiropas čempionāta (ERČ) Igaunijas rallija posmā, tādējādi atkārtojot maijā Akropoles rallijā iespēto.

Līdz priekšpēdējam ātrumposmam Sirmača ekipāža, kas šogad sacensībās piedalās ar "Škoda Fabia R5" automašīnu un pārstāv SRT kluba rallija komandu "Škoda Baltic Motorsport", atradās otrajā pozīcijā, līderim krievam Aleksejam Lukjaņukam ("Ford Fiesta R5") zaudējot 28,2 sekundes. Tomēr 15.ātrumposmā Lukjaņuka vadītais spēkrats avārijas dēļ deviņus kilometrus pēc starta nevarēja turpināt sacensības, kas latvietim ļāva kļūt par līderi.

Pēdējos divos Igaunijas rallija "dopos" uzvarēja Sirmacis, otrās vietas ieguvēju, pagājušās sezonas Eiropas čempionu, Kajetanu Kajetanoviču no Polijas ("Ford Fiesta R5") apsteidzot par vienu minūti un 34,5 sekundēm. Savukārt trešo vietu ieņēma igaunis Rainers Auss ar "Mitsubishi Lancer Evo IX" spēkratu, kurš Sirmacim zaudēja trīs minūtes un 44,8 sekundes.

Astoto vietu rallijā ieņēma krieva Aleksandra Mihailova un latvieša Normunda Kokina ekipāža, kas brauc ar "Mitsubishi Lancer Evo" auto, 16.pozīcijā ierindojās Latviju pārstāvošā Krievijas autobraucēja Vasīlija Grjazina ("Peugot 208 R2") ekipāža, bet viņa brālis Nikolajs 13."dopā" avarēja, no sacensībās izstājoties. Tāpat ralliju neturpināja arī avarējušais Lukjaņuks.

"Tā ir neaprakstāma sajūta. Gribēju uzvarēt cīņā, bet tāds diemžēl ir mūsu sports. Ļoti žēl Lukjaņuka, bet rallijs ir tehniskais sporta veids," pēc uzvaras teica Sirmacis.

Sirmacis Igaunijas rallijā bija ātrākais ceturtajā, piektajā, astotajā, devītajā, 15. un 16.ātrumposmā.

Igaunijas rallijā Sirmacis startēja kopā ar citu stūrmani - Māri Kulšu, jo viņa ierastais līdzbraucējs Artūrs Šimins ir apslimis.

Jau ziņots, ka Sirmacis un Šimins, debitējot sacensībās ar R5 klases automašīnu, maijā sensacionāli uzvarēja Akropoles rallijā. Sirmacis šogad ir vienīgais pilots, kuram izdevies uzvarēt divos ERČ posmos.

Sākotnēji bija iecerēts, ka šī Latvijas ekipāža šogad startēs piecos ERČ posmos, tomēr pēc panākuma Akropolē viņi par ietaupītajiem līdzekļiem varētu nobraukt vēl vienu posmu.

Iepriekšējā sezonā Sirmacis veica pilnu ERČ junioru ieskaites sezonu, noslēgumā ar 104 iekrātiem punktiem gūstot otro vietu un piekāpjoties vienīgi zviedram Emīlam Berjkvistam. Tāpat Sirmacis bija otrais kopvērtējumā arī ERČ3 ieskaitē.

 
Visi komentāri
 
Bils 18.jūlijs 2016 11:59
2 0 Atbildēt

Liels prieks par Ralfiņu!

Čalis reāli velk un ceru ka tiks līdz WRC!!!

Esmu šamo pirms pāris gadiem no vāka uz mutes nolicis Cēsu, Kārļu dopā. ;)

Par Luku arī nedaudz žel, kā nekā viņš ir bijis LV audzēknis, savulaik brauca pat zem LV karoga. Šādu līmeni sasniedza pateicoties LV komandai ar Igaveņu galvgalī.

Brīnums ka ikauņi tik švaki savās mājās. Kaurs un Plangi jau varēja parādīt ko labaku.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti