Māra Neikšāna darbnīcā top jauns rallija auto – Ford Fiesta NRC 5

 

Foto: Publicitātes attēls

23.marts 2018 10:11

Neiksans Rallysport darbnīcā top tehnoloģiski jauns rallija auto, kura pirmie testi paredzēti jau šī gada maijā.

Jaunā NRC jeb Neiksans Rally Car izveidē izmantota Ford Fiesta šasija, kas papildināta ar 380 zirgspēkus jaudīgu divu litru turbo dzinēju, kas spēs attīstīt 700Nm lielu griezes momentu. Auto nozīmīgāko raksturlielumu sarakstā arī sekvenciālā ātrumkārba, aktīvais centrālais diferenciālis, un garā gājiena piekare, kas visi būs apvienoti unikālā risinājumā – patstāvīgā sporta automašīnas platformā.

“Ar šī auto projektēšanu un būvniecību pilnīgi noteikti ir iesākta jauna nodaļa manā un manas komandas vēstures grāmatā! Ļoti ceru, ka pēc gadiem šī nodaļa būs gara un īpaša nodaļa, tamdēļ tai izvēlējāmies arī individuālu nosaukumu – Neiksans Rally Cars!” par jauno projektu stāsta komandas vadītājs Māris Neikšāns.

“Sākot šo ambiciozo projektu mērķis bija viens – izveidot rallija mašīnu, kas ir tehniski līdzvērtīga un pat nedaudz ātrāka par pašreizējiem R5 klases auto, tanī pat laikā kuras uzturēšanas un ekspluatācijas izmaksas būtu krietni, pat uz pusi zemākas. Uzdevums tiešām nav no vieglākajiem, bet autosportā pavadīto 20 gadu laikā iekrātā pieredze un zināšanas ļāva pieņemt šo izaicinājumu,” pozitīvi noskaņots ir Māris Neikšāns.

“Šis auto tiešām būs unikāls, kamdēļ izvēlējāmies to dēvēt par NRC jeb Neiksans Rally Car. Neskatoties, ka daudzus tehniskos risinājumus balstiekārtai esam aizguvuši no rallija (WRC un R5) un rallijkrosa automašīnām, liela daļa mezglu ir mūsu inženieru projektēti. Tāpat arī balstiekārtas detaļas jaunajam Ford Fiesta NRC pārsvarā tiek ražotas Latvijā, manā uzraudzībā. Šādi tiek izveidota unikāla sporta automašīnas platforma, uz kuras iespējams bāzēt jebkuru citu virsbūvi un agregātus – tādejādi paplašinot auto ražotāju daudzveidību rallija ātrumposmos.

Šobrīd automašīnai ir faktiski pabeigta virsbūve, uzstādīts drošības karkass, pielāgots “body kit”, tiek komplektēts dzinējs un notiek balstiekārtas daļu projektēšana un izgatavošana. Lai gan darba pie jaunā auto vēl ir ļoti daudz, jau maijā paredzēta pilnvērtīga testu programma, lai jūnijā pirmais mūsu pašu uzbūvētais Neiksans Rally Car būtu kaujas gatavībā un varētu startēt kādā no rallijiem!” nobeidz Māris Neikšāns.

Jaunajai Ford Fiesta NRC automašīnai paredzēta nacionālā homologācija, un tā atbildīs Latvijas, Lietuvas, Igaunijas, kā arī Krievijas un ASV sacensību tehniskajām prasībām. Tā kā Neiksans Rally Car ir unikāli, uz pasūtījuma veidoti rallija auto, tiem būs iespējama samērā plaša specifikāciju variācija. Pirmie auto klientiem būs pieejami uz 2019. gada rallija sezonu.

 
5 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Patisons 23.marts 2018 13:58
4 1 Atbildēt

Forši, ka kaut ko dara! Ja sanāks, tas nozīmē vairāk cilvēkiem būs darba!

Conqueror 24.marts 2018 5:35
2 0 Atbildēt

me jau darbu vajag, naudu vajag

viencexperc 23.marts 2018 12:42
1 5 Atbildēt

Pēc tādām garām ziņām, lielīšanai, muldēšanai sanāk - pļurkt. Kā tas bija ar to klaunu - Nitišu.

Jonass nemuld par to, kādu viņš ir jaunu mocīti nopircis, vai kādi viņam ir nakotnes plāni, vai nemāca, kā ir jābrauc ziemā, vai uz grants ceļa, un ir panākumi.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti