Sals ir klāt: 7 padomi, kā no rītiem iedarbināt automašīnu 37

 

Foto: Publicitātes attēls

Preses relīze | 5.februāris 2018 10:04

Janvāris ir pagājis ar nepastāvīgiem laikapstākļiem. Šobrīd meteorologi ziņo, ka gaisa temperatūra tuvākajās naktīs var noslīdēt līdz pat mīnus 11 grādiem.

Šajā ziemas sezonā tas ir kārtējais nopietnais aukstums, un šādas laika apstākļu izmaiņas visbiežāk sagādā nepatīkamus brīžus autovadītājiem. Sals ir īsts pārbaudījums automašīnām, kuras nav pienācīgi sagatavotas ziemas sezonai. Gjensidige Latvija vērš uzmanību, ka, sākoties salam, trīs reizes palielinās automašīnu skaits, kuras aukstuma dēļ nav iespējams iedarbināt. Eksperti arī atgādina, ka vilkšanas troses automašīnu īpašniekiem, kuru automašīnas jaunākas par 10 gadiem, vajadzētu aizmirst.

“Pirmais sals katru gadu kļūst par īstu eksāmenu automašīnām, kad laikapstākļi pārbauda to akumulatorus un dzinēja iespējas. Pieredze rāda, ka lielākā daļa transportlīdzekļu, kas sasalst pie lielākiem mīnusiem, ir vecāki par 10 gadiem un lielākoties aprīkoti ar dīzeļdzinēju. Sastopami arī tādi gadījumi, kad vājš akumulators un nedarbojošas sveces aukstumā traucē iedarbināt pat jaunākas automašīnas,” saka Gjensidige Latvija Transportlīdzekļu atlīdzību grupas vadītājs Dāvids Lēvalds.

Apdrošinātājs iesaka neuzlādēt neiedarbināmās automašīnas akumulatoru no cita transportlīdzekļa akumulatora, jo uzlādēšanas laikā straujā sprieguma dēļ var sabojāties automašīnas elektronika.

Eksperts uzsver arī automašīnas vilkšanas bīstamību. Kā apgalvo D.Lēvalds, tad ziemas periodā aizvien biežāk tiek saņemti paziņojumi par ceļu satiksmes negadījumiem, kas notikuši automašīnas vilkšanas laikā. “Vilkšana ir bīstama, jo šajā gadalaikā ceļa segums parasti ir klāts ar sniegu vai ir apledojis. Tāpat ir ierobežota vadītāja ceļa pārredzamība velkamajā automašīnā, jo logi no iekšpuses netiek apsildīti. Autovadītājiem vajadzētu pievērst uzmanību tam, ka bieži vien par vainīgo avārijā tiek atzīts labdaris, kurš piekritis vilkt neiedarbināmo transportlīdzekli,” komentē Gjensidige Latvija pārstāvis.

7 galvenie soļi, lai iedarbinātu automašīnu rītā, sala laikā

1. Nospiediet sajūga pedāli. Aukstā laikā sastingušās eļļas dēļ starterim ir grūtāk griezt dzinēju, tāpēc, nospiežot sajūga pedāli, automašīnām, kurām ir mehāniskā pārnesumu kārba, tiks ietaupīta griešanas enerģija.

2. Dīzeļdzinējus noteikti “pamodiniet”. Nepieciešams vairākas reizes pagriezt automašīnas atslēgu un uzsildīt sveces. Atslēgu nepieciešams pagriezt stāvoklī, kad piederumu panelī iedegas lampiņas. Paturiet atslēgu dažas sekundes, kamēr nodzisīs sveču karsēšanas indikācijas lampiņa, un izslēdziet mašīnu. Šo darbību atkārtojiet 3–5 reizes. Pēc šādas uzsildīšanas mēģiniet iedarbināt dzinēju, pagriežot atslēgu pilnībā, maigi spiežot akseleratora pedāli.

3. Nemokiet starteri un akumulatoru. Ja iedarbināt mašīnu uzreiz neizdodas, nemokiet to ar ilgiem apgriezieniem, jo palaišanas periodam jābūt īsam – tam jāilgst tikai dažas sekundes. Tādos gadījumos sistēmai obligāti jāļauj dažas minūtes atpūsties un var mēģināt atkal. Ar laiku īsie startera griešanas periodi iekustinās sastingušo automašīnas eļļu.

4. Taupiet enerģiju automašīnas akumulatorā. Vajadzētu izslēgt visas ierīces, kas patērē elektroenerģiju. Tie ir ne tikai lukturi, salona apsildīšanas un ventilēšanas sistēma, bet arī logu un sēdekļu apsilde un radio.

5. Pastāvīgi vērojiet, vai akumulators nav izlādējies. Klausieties, kā iedarbinās dzinējs. Ja skaņa ir vāja, bet paziņojumu paneļa apgaismojums nodziest, tad akumulators, visticamāk, ir izlādējies.

6. Uzsildiet eļļu. Kad dzinējs ir iedarbināts, izvairieties no lielu apgriezienu uzņemšanas. Kustīgās detaļas nav labi ieeļļotas, tāpēc vajadzētu pagaidīt, kamēr eļļa sasilst. Nespiediet akseleratora pedāli stipri, jo neieeļļotas kustīgās detaļas ātri nolietojas.

7. Nelietojiet vilkšanas trosi. Tas nav droši ne velkamajam, ne velkošajam transportlīdzeklim. Labāk izsauciet tehnisko palīdzību, kura automašīnu droši nogādās līdz autoservisam.

 
Visi komentāri
 
didzisk 5.februāris 2018 10:21
4 1 Atbildēt

Man ir tikai viens būtisks ieteikums - ja vien ir iespēja, aukstajā laikā pilnībā uzlādē akumulatoru reizi-divas mēnesī. Vēlams ar labu lādētāju. Braukšanas laikā tas uzlādējas labi ja uz 80% - un visi svina akumulatori daudz ātrāk nolietojas, ja ir izlādēti.

Protams, viss pārējais arī - labāk lietot šķidrāku sintētisko eļļu, izspiest sajūgu, utt. Ja pieejams štepselis, tad lietot motora sildītāju, un ja ir nauda, tad tikt vaļā no vecā šrota...

msh 5.februāris 2018 10:27
3 0 Atbildēt

Ja aķis braukšanas laikā uzlādējas tikai līdz 80%, tad laiks ģeneratoram šokolādi nomainīt uz tādu, kura to lādē ar adekvātu spriegumu.

Pļurkt 5.februāris 2018 18:43
0 2 Atbildēt

Da beidz gvelzt stulbības!

Nemāci citus par lietām no kurām pašam nav ne vismazākās sajēgas!!

---------------

Šoreiz cilvēks pilnīgi pareizi pateica.

msh 5.februāris 2018 19:00
2 0 Atbildēt

Šajā gadījumā stulbības gvelz tu. Vai zini kāpēc šokolādes ir nopērkamas 14v, 14,5v un 15v nominālajam spriegumam?

Pļurkt 6.februāris 2018 8:27
1 0 Atbildēt

Da izveries, vāvul!!

1. Ar kādu spriegumu ir jāuzlādē kalcij tehnoloģiju akumulatori?

a) kas ar to notiks, ja aķis būs ilgstoši uzlādēts ne vairāk par 80%?

b) kas ar to notiks, ja aķis būs ilgstoši izlādēts vairāk par 50%?

2. Ar kādu spriegumu ir jāuzlādē klasiskie skābes akumulatori.

a) kas ar to notiks, ja aķis būs ilgstoši uzlādēts ne vairāk par 80%?

b) kas ar to notiks, ja aķis būs ilgstoši izlādēts vairāk par 50%?

----------------------

Kas notiks, ja ģeņgerī ar nominālu 14V ieliek "šokolādi" uz 14,5V??

msh 6.februāris 2018 18:48
0 0 Atbildēt

1) 15v

2) 14v

----

Ģenerators dos laukā 14,5v.

Pļurkt 7.februāris 2018 9:00
0 0 Atbildēt

1. Pareizi

a) ??

b) ??

2. Nepareizi (pie šāda sprieguma aļkis tiks uzlādēts mazāk kā 80%, pat ja lādē ar uzlādētāju).

a) ??

b) ??

----

Ja ģenerators ir ispildījumā ar palielinātu jaudu, tad nodegs pie pilnas slodzes! Pie noteikuma ja patiešām izdabūs ārā tos 14.5V, jo tas ir maksimāli iespējamais spriegums - kur aizmirsi norādīt minimālo.

msh 7.februāris 2018 13:01
0 0 Atbildēt

Jaudu mēra vatos, bet ģeneratora darbības raksturlielumus tā nemēra - katram ģeneratoram ir nominālā strāva, ko no viņa var izdabūt ārā, un ir tehniski ierobežojumi, kas ierobežo izejas spriegumu, bet ne jau ģenerators, kurš spēj dot ārā 14v, nespēs dot ārā 15v - teiksim, ir dzirdēts ka no vecajiem boša ģeneratoriem var izdabūt laukā vismaz 80 voltus ar zināmām pārbūvēm - lūk tik lielam sprieguma pacēlumam gan noteikti vajag mainīt taisngriezi un gala ierobežotājs noteikti ir tinumu izolācija.

kasinsh79 5.februāris 2018 10:57
8 6 Atbildēt

Ak jēēēēeeee, cil man ilgu laiku tas vairs nav bijis aktuāli! Pilnīgi nevienam modernam auto nekas tāds nav būtisks. Tam domāts nevainojams auto tehniskais stāvoklis gan vasarā, gan ziemā. PUNKTS.

msh 5.februāris 2018 11:52
0 0 Atbildēt

Nu jā, tā vietā tev pašam ir bijušas saistošas situācijas, kur "nevainojamā" tehniskā stāvoklī esošu mašīnu nevar iedarbināt arī plusos...

kasinsh79 5.februāris 2018 15:01
3 0 Atbildēt

Tev taisnība Bet, tur nebija neviena konkrētā padoma pielietojuma jēga.

msh 5.februāris 2018 19:01
2 0 Atbildēt

Šitie padomi tāpat ir ļoti muļķīgi neatkarīgi no tā vai mašīnai ir 1 vai 30 gadi.

AnsisR 5.februāris 2018 11:08
11 14 Atbildēt

Visvieglāk aukstajos rītos iedarbināt auto, ir pirms tam pārdodot savu nojāto dīzeli, kurš tikko atdzīts no vācijas ar oriģinālo nobraukumu, un vietā nopirkt auto ar benzīna vai benz/gāzes dzinēju. Tā nebūs no rītiem jāstreso un kaimiņiem nebūs jāosta smirdīgās dīzeļu atgāzes, kamēr tu kasīsi ledu no stikliem.

šoferis 6.februāris 2018 12:09
3 0 Atbildēt

Nesaprotu kāpēc nevar iedarbināt dīzeli ziemā....Man ir 17.gadu vecs dīzelis un tāda problēma nekad nav bijusi-aukstajās ziemās -25-30.esmu pat vilcis benzīniekus jo šie nav varējuši iedarbināt.Kā tas tā var būt-nevar iedarbināt auto?

Pļurkt 6.februāris 2018 12:46
1 0 Atbildēt

Tieši tā - ar auto vecumu iedarbināšanai sala apstākļos nav nekāda sakara!!

Ziemā tā krietni ZEM -30 var redzēt kas ir kas.

Vecu vecā nobrauktā tehnika ar rindas plunžersūkni lec pat pie -40, ja tik starteris spēj apgriezt dzinēja kloķeni, kur ar verķiem "tikko no salona" pat drusku zem -20 rodas pamatīgas problēmas. Vēl ja atceras kādus tur AUDI un Opeļus ar vienu un to pašu dīzeli, tad šiem bija milzīgas problēmas iedarbināt pie -8 grādi (nosacīti svaigiem auto)!!

Kapeikpisējs 6.februāris 2018 16:13
0 0 Atbildēt

Ja pērc benzīnu, tad neesi nabags un neliec savu nabagu nitrosu(gāzi) dzinējam, citiem nav jāosta tava sūda smirdīgā gāze

sīkums 5.februāris 2018 16:04
4 1 Atbildēt

Nosper sievai fēnu,un liec lietā

Pļurkt 6.februāris 2018 12:40
0 0 Atbildēt

Smejies vai nesmejies, bet reizi dzīvē pilnīgas bezizejas situācijā nācās izmēģināt celtniecības fēnu iestutējot uzreiz ieplūdes kolektorā.

Nespēj šis uzsildīt neko - vai citiem vārdiem sakot efekts ir precīzi tāds pats kā te "māca" sildīt sveces n-tās reizes => ne viens ne otrs nav spējīgi uzsildīt 100+ kg dzinēju!!

Šoferis 6.februāris 2018 18:36
0 0 Atbildēt

Nav jau jāuzsilda dzinējs ar kvēlsvecēm....bet gan iesmidzināšanas kamera virs virzuļa kur iesmidzina degvielu.

Pļurkt 7.februāris 2018 9:04
0 0 Atbildēt

Cik liela gaisam ir siltumietilpība, cik čugunam, cik duralumīnijam?

Cik visiem liela ir siltumvadītspēja?

Pilnīgas muļķības un elementārs pašapmāns ir sveču sildīšana vairākas reizes.

Pļurkt 5.februāris 2018 18:39
2 0 Atbildēt

"jo uzlādēšanas laikā straujā sprieguma dēļ var sabojāties"

- - eksperts ibio!!! Mana vecāmāte ar vienas klases izglītību cara laika skolā zināja krietni vairāk!!!

------------------

No visa tā fufeļa tikai 1. un 4. punkti ir sakarīgi. Viss pārējais ir slima suņa murgi.

Uz vispārējās tautas debilizācijas fona principā visu to garo penetri varēja izlaist un ierakstīt tikai PĒDĒJO UN GALVENO punktu, kā panaceju visam!!

Nav labs raksts. 5.februāris 2018 21:22
3 0 Atbildēt

2. punkts ir pilniba nepareizs. Pietiekami moderniem dizeldzinejiem sveces strada neatkarigi no lampinas paneli, tas nokarst lidz sarkankvelei dazu sekunzu laika. Pie atkartotas uzsildes tas vienkarsi sadeg un izkust. Cik par so temu var runat. Uzsildiet akumulatoru bateriju ar taliem uguniem kadas 10 s, ja ara ir baigi auksts - zem -20 un skiliet klat. Ja neiet, savediet kartiba dzineju. ☺

lynx85 5.februāris 2018 23:04
0 0 Atbildēt

nudien, otro punktu var pārdēvēt par "ātru nāvi kvēlsvecēm".

NEVIENAS kvēlsveces nav projektētas sildīšanai bez tūlītējas degvielas uzsmidzināšanas.

Pļurkt 6.februāris 2018 8:29
0 0 Atbildēt

+ nav iespējams 100+ kg dzinēju uzsildīt ar kvēlsvecēm, slēdz tās kaut 500 reižu!!

nprzsdrškds 5.februāris 2018 21:33
13 3 Atbildēt

Ja nevari ierūcināt,paņem no auto tur laicīgi noglabāto atdzisušo polšu un izbaudi to.

4gpl 5.februāris 2018 21:38
4 1 Atbildēt

iAuto vispār ir diezgan pastulba padarīšana,tik vien kā aiz slinkuma nemokās ar pārmērīgu paškritiku.

saf 5.februāris 2018 22:35
5 0 Atbildēt

Kur tad tas aukstums ir? - 10 grādi tagad skaitās baigais sals?

Ja pie šāda mega "sala" auto ir kaut kā speciāli jādarbina, tad tas ir nojāts vraks, nevis auto.

hi un ha! 5.februāris 2018 22:48
1 0 Atbildēt

Nojājies saimnieks!Kurš nemaz nelasa iAuto!!

Benzīnieks 6.februāris 2018 7:08
2 3 Atbildēt

Pareiz ja pērc auto tad auto un tas ir benzīnieks, dīzelis nav auto tā ir parodīja priekš nejēgām.

Benzīns smird 6.februāris 2018 16:16
0 0 Atbildēt

Un to saka čalis, kurš gan jau savam krutajam benzīnam ir uzlicis nabagu nitrosu

Edgars 6.februāris 2018 8:01
3 1 Atbildēt

Motors uzsildās ātrāk ja tas ir slodzē, tāpēc sildīt nevajag.

Eļļa bieza, līdz paurim netiek.

Akb arī nevajag uz reiz mocīt, ieslēdz kaut vai tālās gaismas uz pāris sek.lai atdzīvojas un tad tikai šķilt klāt!

Pļurkt 6.februāris 2018 8:33
0 0 Atbildēt

Uz ziemu var ieliet 5W-xx vai pat 0W-xx eļļu un nekādas sildīšanas nebūs vajadzīgas. Pie reizes šīs eļļas ir krietni šķidrākas aukstumos un starteris ņiprāk griezīs aukstu motoru.

msh 6.februāris 2018 18:58
0 0 Atbildēt

Vispār jau normālos motoros eļļa, kura sākas ar 5W vai 0W atrodas visu gadu - izņēmums ir jaudīgi motori, kuru galvenais pielietojums ir smaga slodze trasē, un tad nu lai nodrošinātu spiedienu, eļļa ir kaut kāda 10w50 vai 10w60 - vai arī bomžiem piederoši šroti, kuriem īpašnieķelis motorā iedirsis pussintētiku vai minerāleni.

Un vispār jau eļļa pat to biezo eļļu gadījumā ir labi ja puse iemesla lai motoru sildītu - eļļa jau nav vienīgais kam izmainās temperatūra uzsilšanas laikā...

dzanks 6.februāris 2018 11:19
2 0 Atbildēt

Ja -10 ir auksts, tad ko darīs, ja kādreiz būs -35 kā agrāk? Uzsilis dīzelis apstājās uz ceļa, jo degviela bij līdz -32 paredzēta. Kad iesila līdz -30 grādiem, varēja darbināt un braukt tālāk.

Dīzelists 6.februāris 2018 15:42
3 0 Atbildēt

Benzīna auto,norasojušas elektriskās detaļas,mēdz būt caursistas ar augstspriegumu.Gāzes auto mēdz iesalt redukcijas vārsti.Bet ja dīzelim ir labas kvēlsveces un akumulators,sintētiskā eļļa un temperatūrai atbilsoša degviela,problēmu nevajadzētu būt.

Bet vispār,jebkurš auto ir jāuztur tehniskā kārtībā.

msh 6.februāris 2018 18:52
0 0 Atbildēt

piemirsi vēl pierakstīt "...dīzeļauto mezgli, caur kuriem plūst degviela, mēdz sarūsēt..." Nu tas tā, komplektā ar mitrumā caursistajiem svečvadiem, par cik ķīselim no degvielā esošā ūdens sūknis drīzāk sarūsēs kā mitrums svečvadus caursitīs...

Pļurkt 7.februāris 2018 9:07
1 0 Atbildēt

Pārcelies uz veļuku, jo no auto tev nav nekādas sajēgas, ne dīzeļiem, ne benzīnniekiem, ne svečvadiem, ne ūdenim bākā!!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Uz Dienvidu gaisa pārvada jau vairākas nedēļas atjaunots 70 km/h, Rīgas-Jūrmalas šoseja vēl 90 km/h (+ VIDEO) 6

iAuto.lv ir neizpratnē par to, kādēļ labos laika apstākļos uz Rīgas-Jūrmalas šosejas maksimālais atļautais ātrums joprojām ir tikai 90 kilometri stundā. Lasīt vairāk

 

Elektrokabeļu zagļu dēļ traucēta vilcienu satiksme Vācijas rietumos 3

Elektrokabeļu zagļi aizvadītajā naktī paralizēja vilcienu satiksmi Vācijas rietumos. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti