Profesionāļu padomi, ko iesakām izmantot, pērkot automašīnu 6

Autobrava | 11.februāris 2018 12:35

Jaunas automašīnas iegāde reti iedomājama bez izmēģinājuma brauciena. Balstoties vien uz fotogrāfijām, automašīnas tiek pirktas reti, visbiežāk tie ir ļoti grezni sporta un reti sastopami modeļi.

Ja jūsu plānos ir nedaudz piezemētāks variants, jau laicīgi paturiet prātā, kam vajadzētu pievērst uzmanību izmēģinājuma brauciena laikā, lai pēc tā atliktu vien pieņemt lēmumu: pirkt vai nē?

“Izmēģinājuma brauciens ir labāks, nekā tehnisko datu tabulas. Krāsu klāsts vai iekšējās apdares kvalitāte parāda, vai automašīna ir piemērota jums. Mums ir bijis ne viens vien klients, kurš, ieradies iegādāties vienu automašīnu, pēc dažiem izmēģinājuma braucieniem dodas prom ar cita modeļa atslēgām”, - saka Ruslans Vlasjuks, salona “Autobrava”, kas pārstāv itāļu preces zīmi “Alfa Romeo”, pārdošanas direktors.

Realitāte izskatās citādāk, nekā bukletā.

Pircēji, vēl pirms došanās uz jaunu automašīnu pārdošanas salonu, parasti noskaidro lielu daļu publiski pieejamās informācijas – dzinēji, ātrumkārbas, cenas un citi dati ir atrodami pārstāvja mājas lapā. Taču bukletos esošie skaitļi realitātē var radīt citādāku iespaidu.

“Daudzas lietas automašīnā ir ļoti subjektīvas. Piemēram, vienam cilvēkam 180 ZS šķiet maz, vajag vismaz 250. Izmēģinot automašīnu, var izrādīties, ka arī ar to 180 ZS pilnībā pietiek. Mūsdienu pārnesumkārbas dzinējus izmanto ļoti efektīvi, tādēļ arī mazāka jauda ļauj automašīnai sparīgi ieskrieties, palielina drošības sajūtu apdzīšanas laikā”, - apgalvo R. Vlasjuks

Viņš piebilst, ka klientiem reizēm šķiet aplami – ja dzinējs jaudīgāks, tad patērēs ļoti daudz degvielas. Realitāte ir tāda, ka pat visurgājējs, kurš sasniedz 200 ZS, pilsētā patērēs mazāk nekā 10 litrus uz simts kilometriem.

“Degvielas patēriņš ir diezgan individuāla lieta, tādēļ ražotāja deklarētos datus vajadzētu vērtēt kritiski: ja cilvēks vada automašīnu agresīvāk, viņam patīk straujāk ieskrieties, tad arī patēriņš būs lielāks. Lai to noskaidrotu, atkal jāsaka, vislabāk ir izmēģinājuma brauciena laikā”, - skaidro uzņēmuma pārstāvis.

Analoģisku stāstu var piemērot jebkuram automašīnas aprakstā sniegtajam skaitlim. Bagāžnieka tilpums tiek norādīts litros, taču, kā zināt, vai tajā ietilps jūsu sniegadēlis? Vieta kājām, pleciem, galvai tiek norādīta milimetros, taču, vai tās pietiek autovadītājam, visai ģimenei? Skaņu aparatūras jauda ir norādīta vatos, taču, vai derēs tās kvalitāte?

Tas, kas nav brošūrās.

Automašīnu aprakstos netiek minētas daudzas lietas, kuras ir pilnībā subjektīvas: vadīšanas īpašības, komforts, skaņas izolācija un citas. Vislabāk tās izmēģināt labi zināmās vietās – braucot ikdienas maršrutu uz darbu, mājām vai veikalu. Tad iespējams objektīvi salīdzināt plānotās un tagad esošās automašīnas īpašības, braucot pa tiem pašiem ceļiem, tāpat iespējams izvērtēt degvielas patēriņu.

“Mūsu kolēģi Itālijā “Stelvio” iesaka izmēģināt kalnos. Braucot pa tāda veida līkumotiem ceļiem, vislabāk atklājas “Alfa Romeo Stelvio” sportiskums, saderība ar visurgājēja praktiskumu. Jo tā ir automašīna ne vien azartiskam autovadītājam, bet arī visai ģimenei” – stāsta R.Vlasjuks.

Ierasties ar kādu kopā

Visbiežāk automašīna tiek pirkta, lai to lietotu visa ģimene, tādēļ arī, ierodoties to izmēģināt, vēlams neierasties vienam. Iespējams pasažiera vieta otrai pusei nešķitīs tik plaša, kā rakstīts bukletā, savukārt uz galējā sēdekļa pretēji – vieta pietiks visiem bērniem, lai arī fotogrāfijās tā neizskatās?

Uz izmēģinājuma braucienu ģimenes ierodas ar jau esošo mašīnu, tādēļ, pirms jaunas mašīnas iegādes, ir vērts izmēģināt ISOFIX stiprināšanas sistēmu – piemēram, vai, novietojot uz galējā sēdekļa bērna autosēdeklīti, priekšā pietiek vietas, vai autovadītājam nav jāupurē savs komforts? Un, vai bērna autosēdeklītis ietilpst bagāžniekā?

Ieteicams, lai ģimenes locekļi ne vien pasēž mašīnā, bet arī pabraukā kopā. Tikai tad iespējams pārliecināties, vai automašīnas aizmugurē sēdošos “nešūpo” un, vai visi jūtas komfortabli.

“Sēdekļu ērtums, lietu novietošanas vieta un tilpums, dažādi citi sīkumi ir ļoti būtiski faktori pieņemot galējo lēmumu par automašīnas iegādi. Tādēļ mēs iesakām ne vien ierasties ar visu ģimeni, bet pabraukāt kopā arī ar pārdošanas konsultantu – viņš pastāstīs par visām īpašībām, kuras paši varat arī nepamanīt”, - iesaka “Alfa Romeo” pārstāvis.

Viņš piebilst, ka konsultantu nozīmība palielinās līdz ar tehnoloģiju skaitu automašīnā. Pieredzējis pārdevējs iepazīstinās klientu ar svarīgākajām elektroniskajām komforta un drošības funkcijām, palīdzēs tās atbilstoši izmēģināt un izvērtēt, kuras no tām ir nepieciešamas. Piemēram, autovadītājs, kurš automašīnu atstāj laukā, novērtēs apsildāmas stūres priekšrocības, savukārt cilvēkam, kuram pieder garāža, tāda funkcionalitāte var būt maz nozīmīga.

 
6 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
bumeris 11.februāris 2018 14:15
16 9 Atbildēt

Mēs, zilīši, vienmēr pērkam BMW. Un pērkot BMW nav vajadzīgi tādi padomi. Pacans aiziet, apskatās - kuram ir mazāk rūsa un kuram ir mazāk problemu, to pērk. Viss. Par degošu lampiņa CHECK ENGINE lai uztraucas mīkstie.

viencexperc 11.februāris 2018 14:43
9 17 Atbildēt

Degvielas patēriņu tikai santīmpiši skatās. Saprotu, ka ir starpība vai 1.5 litru motors vai 5.0. Bet salīdzināt 2 ar 1.6 litru motora ekonomiju var tikai totāls neveiksminieks vai sīkstulis. Ir pat tādi lūzeri, kuri salīdzina kuram auto ir ekonomiskāks 1 litra motors. Viņam ir svarīgi ieekonomēt 1 eiro uz 1000 km.

Aivars 11.februāris 2018 21:42
2 0 Atbildēt

Ja auto nav mazlitrāžas, bet normāla izskata, tad 1.9 tērē tik pat kā 2.4 Itāļu dīzeļi kā dzinēji ir ideāli, bet ritošā ir tikkai gludam ceļam????

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Jaunākie EuroNCAP testi – divi bez augstākās atzīmes (+ VIDEO)

Jaunākajos EuroNCAP drošības testos pārbaudīti četri jauni auto modeļi, divi no tiem palikuši bez augstākās atzīmes. Lasīt vairāk

 

Pasaulē dīvainākais stūres rats (+ VIDEO) 2

Āfrikāņu autobraucējs (?) piedzīvo smagu avāriju, iespējams, stūres rata defekta dēļ. Lasīt vairāk

 

Nosaukti pretendenti Pasaules Gada auto konkursam 7

Konkursa World Car of the Year (WCOTY) organizatori publicējuši sarakstu ar 2019.gada Pasaules Gada auto titula pretendentiem. Lasīt vairāk

 

Būs kā jauna - kaktu meistars atjauno riepu (+ VIDEO) 4

Video no Indijas. Vietējais meistars atjauno riepas protektoru. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti