Kas jāņem vērā, iegādājoties lietotu auto? 30

 
iAuto | 21.maijs 2017 13:57

Lietots auto nav jauns, tāpēc, lai pirkums nesagādātu vilšanos, ir vairāki aspekti, kuri būtu jāņem vērā izvēles procesā. Pirmkārt, noskatītajam automobilim jau sākumā būtu jāveic vispārējā auto diagnostika un vēstures pārbaude autorizētā servisā, kas izmaksā aptuveni 50 līdz 80 EUR.

Lietots automobilis viennozīmīgi ir laba izvēle tiem, kuri vēlas tikt pie laba spēkrata, netērējot milzu līdzekļus. Protams, lietots nav jauns, tāpēc, lai pirkums nesagādātu vilšanos, ir vairāki aspekti, kuri būtu jāņem vērā izvēles procesā. Pirmkārt, noskatītajam automobilim jau sākumā būtu jāveic vispārējā auto diagnostika un vēstures pārbaude autorizētā servisā, kas izmaksā aptuveni 50 līdz 80 EUR.

Tas būtu jādara, lai “neiegrābtos,” proti, jo vairāk laika un līdzekļu Jūs ieguldīsiet auto pārbaudē, jo vairāk uzzināsiet par tūlītējiem ieguldījumiem (uz to pamata parasti var labi samazināt auto iegādes cenu). Turklāt šādā veidā mazināsiet risku arī pārmērīgi lieliem izdevumiem nākotnē. Tas ir īpaši svarīgi gadījumos, ja lietotā automobiļa iegādē plānojat piesaistīt papildu finansējumu – izvēles procesā ietaupītais var neplānoti palielināt izdevumus transportam tā ekspluatācijas laikā.

Foto: iAuto.lv

Šoreiz iAuto sadarbībā ar DNB banku piedāvā padomus, ko ņemt vērā, lūkojoties pēc finansējuma lietota auto iegādei, un tuvāk aplūkosim arī DNB autokredīta iespējas.

Līzings vai kredīts – ko izvēlēties?

Pastāv būtiskas atšķirības starp finansēšanas veidiem, kas īpaši attiecas uz lietota auto iegādi. Līzinga gadījumā automašīna sākotnēji nonāk līzinga kompānijas īpašumā – pircējs pēc tam to noteiktā termiņā atpērk. Līzinga gadījumā jārēķinās ar pirmo iemaksu 10 līdz 20% apmērā, obligātu KASKO apdrošināšanu un līzinga kārtošanas izmaksām. Šajā variantā pircējam, vēršoties pie bankas, jāizdara gala izvēle jau par kāda konkrēta spēkrata iegādi. Papildu līdzekļi jāatvēl tikko iegūtā auto apkopei (eļļas maiņa), riepu iegādei u.c., lai tas turpmāk bez liekām rūpēm varētu kalpot vairākus desmitus tūkstošus kilometru. Līzinga finansējums būs ar zemākām procentu likmēm jaunas vai lietotas automašīnas iegādē, kas maksā 8 000 EUR un vairāk, turklāt šajā gadījumā ļoti svarīga ir kredītvēsture un ienākumu avots. Savukārt pirkumiem zem šīs summas iesakām izvērtēt DNB autokredītu.

DNB autokredīts ir izdevīgāks auto iegādei līdz 8 000 EUR. Piemēram, pērkot automobili cenu grupā līdz 8 000 EUR un izvēloties līzingu, pirmā iemaksa veidotu aptuveni 800 līdz 1600 EUR. Savukārt kopā ar pārējām izmaksām un apkopi summa var pieaugt līdz pat 2 500 EUR vienā reizē. Izvēloties otru auto ģimenē vai mainot esošo automobili, daudzi, iespējams, nevēlēsies veikt šāda apmēra maksājumu. DNB autokredīta gadījumā būs jāmaksā tikai ikmēneša maksa bez pirmās iemaksas un ķīlas reģistrēšanas, tādējādi lietota auto izvēli un iegādi padarot daudz pieejamāku. DNB autokredītam procentu likme ir, sākot no 8%, tā tiek piemērota katram klientam individuāli. Tiesa, svarīgi atcerēties, ka, izvēloties DNB autokredītu, vēlamais automobilis ir jāiegādājas mēneša laikā kopš naudas saņemšanas dienas, citādi DNB autokredīts ar 8 % likmi kļūst par klasisku patēriņa kredītu ar 18% likmi.

Tabulā atspoguļoti būtiskākie parametri auto iegādei ar DNB autokredītu un DNB līzingu:

 

 

Līzings

Autokredīts

Auto izvēle

Auto iegāde, vienlaicīgi formējot līzingu

 

Auto iegāde pēc kredīta saņemšanas

 

Īpašnieks

DNB Līzings

  pats pircējs

Pirmā iemaksa

10-20% no pirkuma summas

Nav

Procentu likme

Sākot no 1.99% + EURIBOR

Sākot no 8%

Līguma noformēšanas maksa

1,5% no līzinga summas

1% no kredīta summas

KASKO apdrošināšana

Obligāta

Nav obligāta, taču ieteicama gan

Auto vecums

Jauna vai mazlietota auto iegāde

Lietota auto iegāde (izdevīgi pirkumam līdz 8000 EUR)

Kā piemēru aplūkosim gadījumu, kad noskatītā automobiļa cena ir 4 000 EUR un mēs par šādu summu vēlamies noslēgt autokredīta vai līzinga līgumu piecu gadu termiņā:

 

 

Līzings

Autokredīts

Pirmā iemaksa

800 EUR

-

Līguma noformēšanas maksa

60 EUR

40 EUR

Ikmēneša maksājums

60,38 EUR

85 EUR

KASKO apdrošināšanas izmaksas

Ir obligātas

Nav obligātas

GPL

6,7%

10,9%

Kopējā atmaksātā summa

4 492 EUR

5 141 EUR

Izvēloties finansētāju, svarīgi pievērst uzmanību GPL

Iegādājoties auto, mēs aicinām pārbaudīt un salīdzināt tieši GPL (GPL – procentos izteiktas kredīta kopējās izmaksas, ieskaitot aizdevuma procentus, līguma komisiju u.c. izmaksas) ar citiem tirgū pieejamiem piedāvājumiem. Ļoti iespējams, ka DNB Līzings vai DNB autokredīts Jums būs daudz izdevīgāks par citiem, īpaši nebanku finansēšanas risinājumiem. Turklāt DNB autokredīta gadījumā Jums būs pietiekami ilgs laiks, lai noskatīto automobili pārbaudītu un izbrāķēšanas gadījumā atrastu jaunu, atkal pārbaudītu un, ja viss apmierina, iegādātos.

Uzticamākie lietotie auto par  3500 EUR, 4500 EUR un 5500 EUR

Neatkarīgi no stāvokļa un nolietojuma katram autoražotājam ir veiksmīgāki modeļi un ne tik veiksmīgi, kuru uzbūves īpatnības var biežāk sagādāt potenciālas raizes, pat ja eksemplārs ir labā stāvoklī. Šoreiz aplūkosim uzticamākos auto modeļus ikdienas vajadzībām, kuri lietoto auto tirgū ir pieejami par 3500, 4500 un 5500 EUR un laika gaitā ir pierādījuši savu izturību, kā arī to uzturēšana nebūs bieds naudas makam. Apkopojot šos automobiļus, tika ņemta vērā gan lietotāju pieredze, gan arī dažādi pētījumi un izturības testi.

Lietots auto līdz 3000 EUR

Šajā cenu kategorijā plašā izvēlē lielākoties var atrast no 2004. līdz 2006. gadam ražotus automobiļus, galvenokārt kompaktklases segmentā. Tiesa, atrodami arī vecāki, lielākas klases automobiļi, taču tie būs dārgāki uzturēšanā un vidēji ar lielāku nolietojumu.

Opel Astra H” (sievietēm, jaunām ģimenēm) – izturīgs, komfortabls un patīkami vadāms kompaktklases automobilis, kas pieejams gan kā 3 durvju un 5 durvju hečbeks, gan arī kā sedans un universālis. Šim auto raksturīga komfortabla piekare un gana precīza vadāmība, kā arī plaša dzinēju izvēle. Pietiekami ietilpīgs, lai gan daži konkurenti piedāvā vairāk vietas. “Astra H” atrodas uzticamāko automobiļu saraksta augšgalā, lai gan ir dažas lietas, kam būtu vēlams pievērst papildu uzmanību – visbiežāk problēmas sagādā priekšējā ass, piekare un elektronika. Taču pārsvarā nekas tāds, kas liktu palikt uz ceļa un maksātu bargu naudu. Visproblemātiskākais dzinēju klāstā ir 1.9 dīzelis, kuram raksturīga pastiprināta dūmainība un problēmas ar ūdenssūkni. 

“Ford Focus II” (ģimenēm, jauniem cilvēkiem, arī darba un biznesa auto) arī ir ierindojies starp izturīgākajiem automobiļiem. Līdzīgi, kā “Astra H” arī šis auto pieejams vairākos virsbūvju variantos. Otrās paaudzes “Focus” var lepoties ar ļoti precīzu vadāmību, komfortablu gaitu, kas nav pārāk mīksta arī straujākiem manevriem, un pieņemamu vietu salonā. Arī “Focus” var gadīties kāda elektroniska problēma, pārbaudiet kondicionieri un drenāžas sistēmu salonā un bagāžniekā – tā mēdz aiziet ciet un uzkrāt ūdeni. Dīzeļdzinēji ir ļoti ekonomiski, taču servisa un apkopes izmaksas tiem būs augstākas. Benzīna dzinējiem mēdz būt problēmas ar indukcijas spolēm. 

“Volkswagen Golf V” (ģimenēm, jauniešiem, vīriešiem, arī dienesta auto) bieži tiek uzskatīts par kompaktklases etalonu, galvenokārt tā gaitas un praktisko īpašību dēļ. Tas pieejams gan kā 3 durvju un 5 durvju hečbeks, gan arī kā universālis un sedans - sedana versija gan nes “Jetta” vārdu. “Golf V” ir ērts gan pilsētas satiksmē, gan arī garāku ceļu mērošanai. Salons ir kvalitatīvi nostrādāts, lai gan šur tur ir izmantoti lētāki materiāli. Otrreizējā tirgū atrodami gan ļoti minimāli komplektēti modeļi, gan arī ar ļoti bagātīgu aprīkojumu. Lielas problēmas piektās paaudzes “Golfā” ir saistītas ar 1.4 TSI dzinēju un DSG automātisko ātrumkārbu, tāpēc miera labad šos variantus labāk neizskatīt. Ja no šiem abiem izvairīsities, iespējamās problēmas visdrīzāk būs saistītas ar kādiem sīkumiem, kuru novēršana nesitīs pa kabatu. Labākais pirkums būs “Golf V” ar 1.6 FSI vai 2.0 TDI dzinējiem, bet arī te jārēķinās, ka dīzeļa apkope būs dārgāka. Jāseko līdzi arī piekarei – šad tad problēmas sagādā atsperes aizmugurē.

Vēl šajā cenu kategorijā varam ieteikt aplūkot tādus modeļus kā “Volkswagen Passat B5”, “Opel Signum”, “BMW E39”, taču pēdējais būs dārgāks uzturēšanā, salīdzinot ar iepriekš minētajiem. 

Foto: iAuto.lv

Lietots auto līdz 5000 EUR

Šajā cenu kategorijā atrodami pārsvarā 7-12 gadus veci modeļi, kā arī jaunāka izlaiduma gada iepriekš uzskaitītie modeļi.

Labākā izvēle:

“Volvo V70 II” (iecienīts biznesa auto, praktiskiem cilvēkiem (pārsvarā vīriešiem)) būs uzticams braucamrīks arī 10 gadu vecumā, ar noteikumu, ja regulāri tiks ievēroti apkopes intervāli un sekots līdzi detaļu nolietojumam. Jā, nomainīt kādu mezglu var nebūt lēti, taču tas pēc tam kalpos ilgu laiku. Automobiļa gaita ir pārliecinoša, bet ne sportiska. Otrās paaudzes “V70” drīzāk ir domāts nesteidzīgiem, komfortabliem ceļojumiem, ko nodrošina ērtie sēdekļi un uzņēmīgā piekare. Trumpis ir arī lielais bagāžnieks un spēcīgie dzinēji. Labākā izvēle būs  D5 dīzeļdzinēji ar 163 Zs  vai 180 Zs (pēc feislifta 2005. gadā), kas izceļas ar ļoti zemu degvielas patēriņu. Runājot par mīnusiem, gari cilvēki “V70” otrajā rindā nejutīsies īsti omulīgi, jo kājām ir gauži maz vietas. Problēmas visbiežāk skar priekšējā piekare, kā arī jaudīgo dzinēju dēļ priekšējās riepas nodils biežāk. D5 dīzeļdzinēji ir jutīgi pret nekvalitatīvu degvielu. Lielākas remonta izmaksas var sagādāt divmasu spararats.

“SAAB 9-3 II” (jaunām ģimenēm un jauniem cilvēkiem, kas grib atšķirties no citiem) ir izskatāma alternatīva, ja ir vēlme pēc simpātiska, uzticama un atšķirīga automobiļa. Tas pieejams sedana un universāla virsbūvju variantos, no kuriem universālis būs praktiskāka izvēle. Salons neizceļas ar plašumu, taču sēdekļi ir ērti gan priekšā, gan aizmugurē, un šis modelis ir atrodams tikai ar ādas apdari. Pat vienkāršākajā komplektācijā “9-3 II” ir labi aprīkots. “9-3 II” pieejams ar plašu dzinēju klāstu no 122 Zs līdz par 280 Zs versijās, tomēr prieku par jaudīgākajiem dzinējiem izbojā piekare, kas netur līdzi lielajam zirgspēku skaitam.  Tādēļ racionālākā izvēle būtu 1.9 TiD 150 Zs dīzeļdzinējs, ar kuru automobilis būs vispatīkamākais vadāmībā un ar zemu degvielas patēriņu. Benzīna piekritējiem jāskatās uz 1.8 litru turbo dzinēju. Par “SAAB 9-3 II” nav raksturīgu sūdzību un kopumā tas ir ļoti uzticams automobilis, ja regulāri seko līdz tā apkopēm. Ja tomēr izvēle krīt par labu jaudīgākajiem dzinējiem, iesakām biežāk pievērst uzmanību automobiļa piekarei.

“Honda Civic VIII” (sievietēm, jaunām ģimenēm bez bērniem, sportiskiem jauniešiem) līdzīgi citiem šī autoražotāja modeļiem regulāri ir uzticamības topu augšgalā. Lai arī tas nav tik azartiski vadāms, kā “VW Golf” vai “Ford Focus”, kopumā tā gaita un komforts ir teicami. Salonā ērti jutīsies gan priekšā, gan aizmugurē – vienīgi gara auguma cilvēkiem aizmugurē varētu traucēt jumts. Dzinēju izvēle nav pārāk plaša – divi benzīna un viens dīzeļdzinējs, kā arī 201 Zs spēcīgs 2 litrīgs benzīna dzinējs sportiskajā “Type-R” versijā. No šiem ieteicamākais vidusceļš ir 1.8 benzīna dzinējs, vai arī 2.2l dīzeļdzinējs – tam gan mēdz ‘garšot’ eļļa. Servisa izmaksas nebūs tik lētas, kā vācu konkurentiem, tomēr salabota “Honda” atkal būs uzticams auto ilgam laikam. Sūdzības galvenokārt ir par sīkumiem – aizmugurējo durvju rokturi mēdz nestrādā, kondensāts lukturos, troksnis salonā no riteņiem un gadījumi, kad nav iespējams atvērt degvielas uzpildes vāciņu. Ņemiet arī vērā to, ka “Honda Civic VIII” ir zems klīrenss, tādējādi automobili ir viegli apskādēt nelīdzenākos lauku un meža ceļos.

Šajā cenu kategorijā vēl var aplūkot arī “Volvo S60 I”, “Toyota Auris I”, pirmās paaudzes “Citroen C5”, “Volvo V50”.

Lietots auto līdz 10 000 EUR

Šajā cenu kategorijā atrodami 5-10 gadus veci automobiļi, kā arī jaunāki iepriekš uzskaitītie auto modeļi. Izvēloties kādu no finansēšanas instrumentiem, šajā gadījumā ieteicams izvēlēties līzingu, jo tam būs zemāka procentu likme, kas ilgākā termiņā nozīmēs mazāku pārmaksu virs automobiļa vērtības. 

“Toyota Avensis” III (ģimenes auto, praktiskiem cilvēkiem (gan sievietem, gan vīriešiem), arī darba un dienesta auto) kopš 2009. gada ar vairākiem vizuāliem un tehniskiem atjauninājumiem tiek ražots arī šobrīd. Tas pieejams gan sedana, gan universāla versijās. Lai arī tas nav pārāk sportisks, tā komfortablā gaita būs nenogurdinoša ikdienā un veicot lielus attālumus. Trešās paaudzes “Avensis” ir atrodami dažādās jaudas versijās, taču optimālākā izvēle būs 1.8 litru benzīna dzinējs ar 147 Zirgspēkiem, vai arī 2.0 litru D-4D 126 Zs dīzelis, kas nodrošina pietiekošu jaudu un patīkamu degvielas patēriņu. Toyota jau vairāku gadu garumā sevi ir pierādījis kā uzticamu auto ražotājs, tādēļ tādam vajadzētu būt arī “Avensis III” modelim. Sūdzības galvenokārt par dzirdamo dzinēja troksni salonā, plāno, viegli saskrāpējamo krāsojumu un lēno navigācijas darbību.

“BMW 3. sērija (E90/E91)” (sportiskiem cilvēkiem, jauniem cilvēkiem, pārsvarā vīriešiem, iecienīts biznesa auto) - par 10 000 EUR ir atrodami eksemplāri ļoti labā stāvoklī – gan sedani, gan universāli. Divdurvju kupejas gan joprojām būs dārgākas. Atsaucīgie dzinēji un gaitas īpašības neapšaubāmi rada braukšanas prieku. Lai arī salons ir šķietami šaurs, aizmugurē ļoti ērti var iekārtoties divi cilvēki. Universāla versijā iegūsiet praktiskāku bagāžnieku. “BMW 3. sērijas” apkopes izmaksas var būt augstākas, nekā citiem šeit pieminētajiem modeļiem. Dīzeļdzinēji ir sprigani un ekonomiski, taču jāņem vērā, ka DPF filtra nomaiņa var dārgi maksāt. Problēmas sagādāja arī 2.0 litru dīzeļa ķēdes piedziņa ar tendenci izlēkt no vietas. Turklāt tā ir novietota ļoti grūti pieejamā vietā. Vēl uzmanība jāpievērš turbīnām. Taču citādi “BMW 3. sērija” ir augstvērtīgi uzbūvēts automobilis un arī uzticamības sarakstos tas atrodas augstu. Ja regulāri plānots braukt īsus gabalus, tad ieteicams lūkoties pēc divlitrīgā benzīna dzinēja ar 150 Zs. Ja tomēr ir vēlme pēc dīzeļa, tad jāskatās 2 litru dīzeļa virzienā, paturot prātā piedziņas ķēdi kā tā vājo vietu, vai arī jaudīgāko 3 litru dīzeli, kurš arī piedāvā labu degvielas ekonomiju, bet vairāk būs jāmaksā ikgadējās nodevās.

“Audi A4 (B8)” (jauniem cilvēkiem, sportiskiem cilvēkiem, biznesa auto) atrodams gan sedana, gan universāla versijās. Tiesa, tas nebūs lielu mantu vedējs, taču brīvdienu vajadzībām piedāvā pietiekoši daudz vietas ne tikai bagāžniekā, bet arī salonā – tur ērti var iekārtoties četri pieaugušie. Labākā izvēle ir 2.0 TDI dīzeļdzinējs ar 143 Zs vai 170 Zs, savukārt benzīna dzinēju cienītāji var lūkoties pēc 1.8 TFSI  ar 160 Zs jaudu. “S-Line” versijā skaistuma un sportiskuma labā tiek upurēts komforts. Ir bijušas sūdzības par trokšņainu ātrumkārbas pārslēgšanos, taču tas nav ietekmējis to izpildījumu.

Šajā cenu kategorijā vēl var aplūkot Volvo S60 II, Volvo V70 III, Toyota RAV4 III, Škoda Superb II, Honda CRV III, Volkswagen Passat B7 un Volkswagen Golf VII

Iegādājoties automobili, ir svarīgi gan racionālie, gan emocionālie apsvērumi, kas reizēm iet roku rokā, reizēm ne. Šeit apskatījām vairākus modeļus, vadoties no racionālajiem apsvērumiem – daudzpusības, ērtībām, uzticamības, izmaksām –, bet pārējais gan ir gaumes jautājums. Tomēr, lai arī cik konkrētais modelis var būt izturīgs un uzticams, pat tas var padoties nesaudzīgai, bezrūpīgai lietošanai un sagādāt lielas raizes. Tādēļ ļoti rūpīgi pārbaudiet automobiļa stāvokli, pirms izvēlaties to iegādāties!

Ja par automobili plānotā automobiļa cena pārsniedz 10 000 EUR, tad jau var izvērtēt jauna mazauto iegādi. Piem., jauns “Škoda Citigo” maksā jau no 8 677 EUR, “Škoda Fabia” no 9 911 EUR, arī “Dacia” modeļu cenas sākas pat no 7 000 EUR.  Nedaudz virs 10 000 EUR latiņas var atrast “Hyundai i20”,  “Volkswagen Polo”, “KIA Picanto” un “KIA Rio”, “Peugeot 208”, kā arī citus mini un mazās klases modeļus. Ja vēlmes un nepieciešamība ir pēc citas klases auto, tad var lūkoties mazlietotu automobiļu virzienā, kur par summu 10 000 EUR un vairāk var atrast svaigus – pāris gadus vecus dažādu klašu automobiļus ar relatīvi nelielu nobraukumu. Jāņem gan vērā, ka atkarībā no klases un auto ražotāja atšķirsies arī mazlietota auto cena, un cenu atšķirības starp dažādiem modeļiem būs krietni ievērojamākas, nekā tas ir vecāku automobiļu tirgū, kur cenas ir krietni līdzīgākas.

Lai kāda būtu jūsu izvēle, pie šādām cenām (jau no 8 000 EUR) izdevīgākais finansējuma instruments ir auto līzings. Pie lielākas finansējuma summas GPL atšķirība līzingā un kredītā kļūst arvien jūtamāka par labu līzingam.

 
Visi komentāri
 
nomiks 21.maijs 2017 14:00
4 1 Atbildēt

8% likme. Ārprāts! Jau 2,5 ir daudz, manuprāt!

iAuto 21.maijs 2017 14:09
4 0 Atbildēt

Auto kredītu nozarē, kur vidējā summa no 3 500 līdz 4 500 EUR 8% skaitās zems %. Viena cits uzņēmums tikai tagad šo % samazināja līdz 9%. Nebanku kredīti vispār ir .... Bet cilvēki parakstās un diemžēl neizvērtē citas iespējas.

Letiņš 21.maijs 2017 19:51
1 0 Atbildēt

Lūdzu nejauc dzeršanu ar vemšanu! Nekad!

viencexperc 21.maijs 2017 14:08
12 1 Atbildēt

Jāatceras, ka lietots auto vienēr ir lotereja. Nevienā , pat pašā labākajā servisā nenoteiks zemūdens akmeņus auto. To var izdarīt tikai pilnībā izjaucot auto.

iAuto 21.maijs 2017 14:11
0 0 Atbildēt

Manā pieredzē lielās lietas autorizēto dīleru servisos tomēr var konstatēt. Vienīgā negatīvā pieredze bija tikai ar Land Rover.

GB12 21.maijs 2017 23:25
1 0 Atbildēt

Brālis pirms 10 gadiem pirka auto (sešgadīgu) un aizveda uz oficiālo dīleri pārbaudīt. Neko tāāādu nekonstatēja, tā nu auto tika iegādāts un bračka pēc 3 mēnešiem uzrāvās uz dzinēja kapitālo remontu...

iAuto 21.maijs 2017 23:57
0 0 Atbildēt

Kas bija pa auto un pie kura dīlera?

GB12 22.maijs 2017 10:07
0 0 Atbildēt

Dīleris vairs neeksistē.

viencexperc 21.maijs 2017 14:23
1 3 Atbildēt

Cik jābūt stulbam, lai ieteiktu pirkt lietotu audi vai bmw. Tie visi būs nokauti lūžņi. Nu labi, gandrīz visi. Varbūt 5 procenti varbūtība nedzīvoties pēc tam pa servisiem. Ja auto ir tikko no Eiropas tad arī varbūtība nopirkt ne lūzni palielinās, bet tikai minimāli.

Kāpēc netiek ieteikti tādi auto kā kadiljas escaleids, ford crown fictoria, vai kaut vai toyota crown, kurus vajag īpaši pacensties nokaut.

Arī saab iekož visiem vāiešiem kvalitātē, bet te to pieminēja.

650 21.maijs 2017 17:20
1 0 Atbildēt

Pareiz ir. Paņem vairumā tos Viktorijus, gan jau kkādā aizgaldā pie NYPD mētājas vairumā, gan jau zināsi kā dabūt šurp un kā no trim sastellēt vismaz vienu ;DDD

A, jaa, kredītā paņemsi degvielu ko uz riigu atsipt reizi pusgadaa

msh 21.maijs 2017 18:57
0 1 Atbildēt

Kāpēc netiek ieteiktas tās trīs kastes? Jo tās ar gāzes iekārtu no rūpnīcas nav aprīkotas...

A 21.maijs 2017 14:34
13 1 Atbildēt

Iegādājoties lietotu auto jārēķinās ka būs jāiegulda vismaz 1000 eur, remontā vai apkopēs.

ezis71 21.maijs 2017 15:35
3 0 Atbildēt

Banka iesaka BMW,viss pareizi,kopā ar Kasko sanāks 20% gadā.

vēsais 21.maijs 2017 16:01
1 0 Atbildēt

..tad arī apģērbs un apavi jāpērk humpelī..tad sēdies mašīnā un rūc

arba 21.maijs 2017 16:05
3 2 Atbildēt

ieteikt tagad pirkt saab, nedaudz dīvaini

auto ražotāja nav

oficiāla servisa nav

oficiālu rezerves daļu nav

bet pērciet auto ir super, īpaši 10 gadīgs :):):) varēsiet pa 1/2 pasauli meklēt lietotas daļas

iAuto 21.maijs 2017 16:31
1 1 Atbildēt

Opel un attiecīgi serviss

GB12 21.maijs 2017 23:29
1 0 Atbildēt

Švaki esi informēts. SAABam IR oficiālie servisi - Arteh Vestienas ielā un, ja nemaldos, arī Alfa Motors Ganību dambī bija oficiālā servisa statuss... arī "oficiālās" rezerves daļas ir dabūjamas.

iAuto 21.maijs 2017 23:58
0 0 Atbildēt

Tad viss kārtībā.

kasinsh79 21.maijs 2017 16:38
4 0 Atbildēt

Reklāmraksts? -> ļoti pat Ok saturs.

Tā procentu likme parastam auto līzingam ir pat ļoti Ok.

Konkrētais piedāvājums ir atbilde tiem, kuru skrien uz Mogo. Un tad jau Dnb - lēti.

iAuto 21.maijs 2017 20:50
2 0 Atbildēt

Jā, kā var redzēt pēc sadaļas marķējuma. Bet rakstījām mēs, turklāt balstoties uz iAuto.lv/forums atsauksmēm

GB12 21.maijs 2017 23:31
1 0 Atbildēt

Nav gan atbilde. Mogo ņem 2 kategoriju cilvēki, kas nekādi neietilpst DNB portfelī - 1) Tie, kuriem nav oficiālu ienākumu; 2) Tie, kuriem ir sačakarēta kredītvēsture.

kasinsh79 22.maijs 2017 7:38
0 0 Atbildēt

Dnb bankas vārdi, ko rakstīju.

Bet, Ok - drīzāk tas ir piedāvājums tiem, kuriem nav pirmās iemaksas līzingam.

650 21.maijs 2017 17:14
0 1 Atbildēt

Ok, bankai savs bizess, ok, bet nu.... BiznesssaAuto volvo V70 gen2,,,,,protams ka bizness- vel var otru kredītu rezerves daļām iešķiņķot;p

Paarbaudīt labā ser visā- jaja, ok,paņem beznumura auto ar visiem fufeļbezīpašnieka bezdokumentiem un močī tik pa ielu uz servisu, veelams vel pie diilera un uz citu pisētu vai pat citu valsti.Paskatīsimies, cik procenti pārdevēju tam piekritīs un kā vispār to tehniski īstenot

asd 21.maijs 2017 19:19
2 1 Atbildēt

Amerikāni var pirkt tikai ar Salvage sertifikātu. Tas ir kvalutātes apliecinājums, ka auto ir izturējis stihijas un avārijas, un jaunajam īpašniekam kalpos ilgi un bez problēmām.

R(8) 21.maijs 2017 22:39
1 1 Atbildēt

Es jau kadas paris nedelas atpakal rakstiju par tam % likmem , ka jaunam auto ta svarstas no 8 - 9% ar pirmo iemaksu un 10 - 12% bez pirmas iemaksas , bet ja pirma iemaksa bus kadi 30% un vairak no auto vertibas , tad pat vari ceret uz 6 vai pat 5% likmi atkariba no kreditora.

Uzticamakie auto no 3 lidz 5 tukstosi un ko par to var nopirkt , 7 lidz 12 gadus vecu Opel Astra , Ford Focusu , Honda Civic , Golfinu , Renault Meganu , Skodu Oktaviu vai Superb , SAAB 9/3 , utt......., atkartoju , vecu luzni ar milzigu noskrejienu , kuru kads jau rietumeiropa ir izmetis meslaine , bet tie Audi , BMW , Volvo un Mercedes kuriem ir 12 un pat vairak gadu ar sakumcenu 10 tukstosu euro , jabut ir pilnigam mulkim , lai teretu tadu naudas sumu kautkada luzni ar 300 t/km noskrejienu.

10 lidz 15 tukstos euro robezas ir vesela kaudze jaunu auto , kuri bus galvastiesu paraks un konfortablaks par to veco premium klases luzni , no mana viedokla puses , labak pa tiem 10 tukstosiem lizinga panemt jaunu neka lietotu luzni un vel pectam raudat , ka vina ir jaiegulda ikmenesi nauda , lai vins tev vel uz prieksu kustetos.

650 21.maijs 2017 22:58
3 3 Atbildēt

.....10 lidz 15 tukstos euro robezas ir vesela kaudze jaunu auto , kuri bus galvastiesu paraks un konfortablaks par to veco premium klases luzni.......

----Ook,,nosauc man "paņemamo jauno" pa 15 un to "veco meeslu" ar šiem te epitet-varoņ-parametriem

Pinīgi muļķi protams ka ir pilnīgi muļķi- bet nevajag jau visu attiecināt uz visiem."Jauns" auto par "10-15k" -manā skatijumā vienkārši prasts pakaļas pārvietošanas palīgdzelzis, jau jaunā stāvoklī pēc plastmasas smirdošs un tāpat servisa apkopi prasošs.Turklāt, tam kurš viņa uzsēdies, nāksies vai nu gadus 5-6 to paciest vai nu zaudēt vēl vairāk, nekā to 300tk lietojošajam "pilnigajam muļķim"

gunbox 22.maijs 2017 12:18
1 2 Atbildēt

Ha ha... 15tk.€ ... kurā vietā viņam ir komforts? Varbūt vienīgi piekabē sēžot. Cilvēkam nav mazākās saprašanas par ko runā. Pat 700tk.km premium atrodoties pus samīcītam svalkā zem diviem auto un bez riteņiem viņš būs komfortablāks par jauno plastmasas izstrādājumu.

Atšķirība starp jaunu kredītu un vecu Premium lūzni ir tāda, ka izmaksas būs vienam par kredītu, otram par remontu, bet braukšana ja Premium būs ar baudu un gribēs brīvdienās vienkārši iesēsties un braukt... nedomājot kurp braukt, tad 15tk.€ vērtā lūznī... diemžēl jā, jau no rūpnīcas viņu izlaiž kā lūzni paredzētu priekš 100tk.km, negribēs redzēt. Brauks tikai tāpēc, ka vajag kaut kā tikt līdz darbam.

msh 22.maijs 2017 0:54
1 1 Atbildēt

Pasmīnēju par to frāzi "10 lidz 15 tukstos euro robezas ir vesela kaudze jaunu auto , kuri bus galvastiesu paraks un konfortablaks par to veco premium klases luzni". Man galvā stāv audī A8 - parādīsi man 15k eiru vērtu JAUNU mizu, kas piedāvās lielākas ērtības kā padsmitgadīgs A8? Nav vēl dzirdēts ka par 15 štukām var nopirkt jaunas limuzīna klases mašīnas... :)

650 22.maijs 2017 12:15
1 0 Atbildēt

Nosaukt nevar- jo tas nav iespējams. Bet var visur līst ar savu "viedokli" un tādējādi čakarēt sabiedrisko domu.Te ir pusotrs kandidāts ar 12k jaunauto, abet viss forums piepļūtīts ar simtiem postu attaisnojuma meklēšanai.Var tak nebraukt nekur un darbdienu vakaros pārgulēt kkur darbavietas ankambarī vai atejā uz poda.Bet nevajag ,savu nostāju klārējot, vienā laidā pazemojoši izteikties par krietni lielu "citādi" domājošo daļu.Cilvēki brauc arī ar palietotiem tādiem, kas maksā ar visiem tiem 300k vismaz 3 to zemākpieejamo jaunauto cenu un tādu jaunu par 100k te var atļauties viens no tūkstoša.

Zemesgramata 22.maijs 2017 19:56
1 0 Atbildēt

Es domāju, ka cilvēki iet pie Mogo u.c. , dēļ ēnu ekonomikas. Nav jau noslēpums, ka lielai daļai cilvēku alga ir aploksnē, bet auto gribas šodien. Tad nu par cik normālas bankas nedod, tad nu nākas maksāt tos zvērīgos %.

Zinu cilvēku, kurš ir paņēmis auto iekš Mogo, jo ir bojāta vēsture. Tā gala summa. ..tas nav to vērts

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

"Zaļais" vēl negarantē, ka viss būs labi (+ VIDEO) 13

Video autors iebrauc krustojumā pie luksofora zaļā signāla un saduras ar Volvo, kura vadītājs aizšķērso ceļu, griežoties pa kreisi. Lasīt vairāk

 

Sestdien, 27.aprīlī, Rīgā ar motociklu parādi atklās motosezonu. 2

27.aprīlī pie t/c „Mols” Krasta iela 46. sākot no plkst. 10.00 pulcēsies ap Latvijas motobraucēji, lai kopīgi atklātu ikgadējo motosezonu. Pulcēšanās laiks no plkst. 10.00-12.59. Lasīt vairāk

 

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 16

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

X stundai nav gatavi: Aizsardzības industrijas pārstāvji pārmet valstij nepietiekamo finansējumu inovācijām un pasūtījumu trūkumu 4

Aizsardzības industrijas pārstāvji šodien Saeimas Inovācijas ekosistēmas attīstības apakškomisijas sēdē pauda kritisku nostāju par nepietiekamo valsts finansējumu jomas inovācijām, atbilstošu pasūtījumu trūkumu un birokrātiskiem novecojuša normatīvā regulējuma radītajiem šķēršļiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti